Quantic Dream insisterar på att Star Wars Eclipse forfarande lever

Robot
Quantic Dream insisterar på att Star Wars Eclipse forfarande lever
Medlem

Det är väl bra ur flera aspekter att inte marknadsföra och prata om sitt projekt innan det är redo och man har något att visa upp så att bara utvecklingen fortgår meddelas räcker och behöver inte alls vara ett svaghetstecken.

Medlem

Gillar Quantic Dreams spel, skall bli spännande se vad de kan göra med Star Wars, även om det skulle ta till nästa sekel.

Skribent
Skrivet av Keneay:

Det är väl bra ur flera aspekter att inte marknadsföra och prata om sitt projekt innan det är redo och man har något att visa upp så att bara utvecklingen fortgår meddelas räcker och behöver inte alls vara ett svaghetstecken.

Visserligen håller jag med delvis, men det brukar mer ofta än inte vara ett tecken på något har gått fel när ett spel utannonseras och sen blir det radiotystnad. Metroid Prime 4 är ju ett exempel där de fått starta om projektet och jag misstänker det är något liknande med detta spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Visserligen håller jag med delvis, men det brukar mer ofta än inte vara ett tecken på något har gått fel när ett spel utannonseras och sen blir det radiotystnad. Metroid Prime 4 är ju ett exempel där de fått starta om projektet och jag misstänker det är något liknande med detta spel.

Precis. Jag håller också med OP där, men det hon säger, att det fortfarande faktiskt existerar, och att "it's simmering", tyder ju på att det har varit en problemfylld utveckling.

Förhoppningsvis får vi veta mer snart!

Skribent
Skrivet av Shogunshaman:

Precis. Jag håller också med OP där, men det hon säger, att det fortfarande faktiskt existerar, och att "it's simmering", tyder ju på att det har varit en problemfylld utveckling.

Förhoppningsvis får vi veta mer snart!

Det känns ju också som de inte riktigt själva var på det klara med vad för typ av spel de ville göra när de utannonserade det. Annat då än att de ville göra ett Star Wars spel i High republic-eran. Men jag hoppas det blir något mer åt äventyrshållet, för mig får det gärna vara ett spel helt utan traiditonella strider (men det lär ju inte hända).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Visserligen håller jag med delvis, men det brukar mer ofta än inte vara ett tecken på något har gått fel när ett spel utannonseras och sen blir det radiotystnad.

I detta fall tror jag utannonseringen mest var en jobbannons.

QD som arbetsplats hade fått lite tveksamt rykte men chansen att få jobba med Star Wars lockar nog dit fler än om man inte sagt vad man jobbar med.

Skribent
Skrivet av Margy:

I detta fall tror jag utannonseringen mest var en jobbannons.

QD som arbetsplats hade fått lite tveksamt rykte men chansen att få jobba med Star Wars lockar nog dit fler än om man inte sagt vad man jobbar med.

Det där är faktiskt en bra teori.


signatur

"Writer and Fighter"

Just nu när Star Wars har sin sämsta period i historien är det nog inte så bra att tala om just SW.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar