Se Resident Evil Village på Iphone 15 Pro: "Blir den bästa spelkonsolen"

Robot
Se Resident Evil Village på Iphone 15 Pro: "Blir den bästa spelkonsolen"
Medlem

Bara ett problem Resident Evil Village vill man spela i VR.
Kanske på Apple Vision Pro?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Batteritid när man spelar? Orkar inte kolla videon


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Den tävlar nog mer med Switch än med Ps5/Xbox Series X.
Såg riktigt najs ut men tror jag håller kvar med min 13ProMax.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bara ett problem Resident Evil Village vill man spela i VR.
Kanske på Apple Vision Pro?

Nä tack, har provat och aldrig igen. Det funkar inte för alla alltså, jag har verkligen försökt men det går bara inte.

Medlem
Medlem
Skrivet av Molotov:

Bara ett problem Resident Evil Village vill man spela i VR.
Kanske på Apple Vision Pro?

Jättebra, då går det ju att sitta på skithuset och spela RE i VR. Slippa skita på sig en gång i kvarten.

Medlem

720p 30 fps, vad kommer Steam Deck upp i?
HDR på, men svårt att se huruvida raytracing är på?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nä tack, har provat och aldrig igen. Det funkar inte för alla alltså, jag har verkligen försökt men det går bara inte.

Har du provat Village på PSVR2?
det har weird inställningar som är på från början och gör att spelet känns konstigt men det går att stänga av alla "hjälpmedel" så då känns det som man håller i vapnen och siktar precis som vanligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har du provat Village på PSVR2?
det har weird inställningar som är på från början och gör att spelet känns konstigt men det går att stänga av alla "hjälpmedel" så då känns det som man håller i vapnen och siktar precis som vanligt

Ja det har jag gjort men tror inte vi grejade med inställningarna faktiskt, ska testa igen nästa gång jag är där. Jag har inga bra erfarenheter av VR alltså, provade det där Astrospelet på psvr 1 och det var riktigt coolt men jag mår inte bra efter en stunds spelande, det sitter i ett tag efter också så man blir liksom avskräckt.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det har jag gjort men tror inte vi grejade med inställningarna faktiskt, ska testa igen nästa gång jag är där. Jag har inga bra erfarenheter av VR alltså, provade det där Astrospelet på psvr 1 och det var riktigt coolt men jag mår inte bra efter en stunds spelande, det sitter i ett tag efter också så man blir liksom avskräckt.

Ja det finns nån inställning i Re Village som är på från början.
Den ska hjälpa en hålla stabilt sikte. Men det blir helt fel imo så det inte känns som att sikta med en pistol tex.
För man pistolen nära så poppar det till ADS läge (aim down the sight), känns riktigt fel. Stänger man av funktionen blir det som på "riktigt"

åksjuka vänjer man sig (dm flesta)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

amen nej, 30fps....

Medlem

Blir "den bästa konsolen" i klassen för pyttesmå skärmar då. Jag har en Steam Deck, och tycker egentligen att skärmen är för liten för mig. Hur stor skulle Iphone 15 vara nu igen? Nä jag tänkte väl det.

Medlem
Medlem

Som jag reagerade när de utannonserade telefonen/erna så är det imponerande hur bra dessa titlar spelas på dem, men att det skulle vara bästa spelkonsolen vet jag inte. Men Apple är väl inte speciellt ödmjuka i sin framtoning heller utan är bra på att lägga fram sina utannonseringar som de är det bästa som hänt mänskligheten.

Medlem
Skrivet av Ender:

Blir "den bästa konsolen" i klassen för pyttesmå skärmar då. Jag har en Steam Deck, och tycker egentligen att skärmen är för liten för mig. Hur stor skulle Iphone 15 vara nu igen? Nä jag tänkte väl det.

Switch Lite har 5,5” skärm, iPhone 15 Pro Max 6,7”, inte långt ifrån Steam Decks 7”. Kvaliteten på skärmen gör ju mycket också, och där lär iPhone vara avsevärt bättre än båda nämnda.

Medlem
Skrivet av Ender:

Blir "den bästa konsolen" i klassen för pyttesmå skärmar då. Jag har en Steam Deck, och tycker egentligen att skärmen är för liten för mig. Hur stor skulle Iphone 15 vara nu igen? Nä jag tänkte väl det.

De kan fixa hängslen till din PC-burk så kan du stå och hänga vid vägguttaget och lira när du är på språng.

Skrivet av Gertzy:

Som jag reagerade när de utannonserade telefonen/erna så är det imponerande hur bra dessa titlar spelas på dem, men att det skulle vara bästa spelkonsolen vet jag inte. Men Apple är väl inte speciellt ödmjuka i sin framtoning heller utan är bra på att lägga fram sina utannonseringar som de är det bästa som hänt mänskligheten.

Precis, om du styrde företaget skulle det marknadsföras som den måttligaste spelmaskinen någonsin med många kompromisser och som ett stort misslyckande egentligen.

KoP
Medlem

Också den dyraste "konsolen" med god marginal. 🙄

Medlem

Kul med lite riktiga spel till mobiltelefoner, och inte bara spel med microtransaktioner och pay-to-win. Med en Backbone inkopplad blir det säkert helt spelbart också.

Skribent

Tycker det ändå är imponerande, men allt hänger nog som vanligt på stöd. Om utvecklarna hänger på och börjar släppa sina AAA-titlar på Iphonen så kan det blir något att räkna med. Priset må vara högre än andra konsoler, men fördelen blir att folk kommer slänga ut 16 k ändå på mobilen och då får de ju automatiskt en marknad med folk som äger "konsolen". Vilket i sin tur motiverar att faktiskt släppa spel till mobilen. Tanken med en mobil som kör spel har ju funnits förut, N-Gage någon? Men ingen har ju kunnat spela samma spel som på vanliga konsoler. Det ska bli intressant och se hur detta utvecklas. Traditionellt har det ju bara kunnat existerar tre aktörer på spelmarknaden. Så vem är det som ryker om Apple börjar ta marknadsandelar?


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem

Visst, det är väl coolt osv men 17 jävla papp är mycket pengar. Förstår inte riktigt vilken produkt Ajfånen ska konkurrera med. Steamdeck är ju avsevärt mycket billigare och ska man ha den kopplad mot TV är det ju mer värt att köpa en PS5a eller rentav en laptop. Du får nog minst RTX 3070 eller RTX 4060 för dom pengarna vilket är bra mycket mer kraftfullt än en mobil.

Medlem
Skrivet av KoP:

Också den dyraste "konsolen" med god marginal. 🙄

Dyrare än de flesta pc oså då 80% köper en billiagre än 15k om man räknar bara burken. Sen översriver apple son vanligt att den klår ps4 grafiken. Snarare ps3/swith grafik

Medlem
Skrivet av kingzla:

De kan fixa hängslen till din PC-burk så kan du stå och hänga vid vägguttaget och lira när du är på språng.

Precis, om du styrde företaget skulle det marknadsföras som den måttligaste spelmaskinen någonsin med många kompromisser och som ett stort misslyckande egentligen.

Spelar aldrig när jag är "på språng", men det där är ju såklart individuellt. Poängen var att jag köper att man marknadsför något som "Bästa mobila spelandet", men att säga att det skulle vara bästa konsolen? Well, jag tror det när jag ser det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker det ändå är imponerande, men allt hänger nog som vanligt på stöd. Om utvecklarna hänger på och börjar släppa sina AAA-titlar på Iphonen så kan det blir något att räkna med. Priset må vara högre än andra konsoler, men fördelen blir att folk kommer slänga ut 16 k ändå på mobilen och då får de ju automatiskt en marknad med folk som äger "konsolen". Vilket i sin tur motiverar att faktiskt släppa spel till mobilen. Tanken med en mobil som kör spel har ju funnits förut, N-Gage någon? Men ingen har ju kunnat spela samma spel som på vanliga konsoler. Det ska bli intressant och se hur detta utvecklas. Traditionellt har det ju bara kunnat existerar tre aktörer på spelmarknaden. Så vem är det som ryker om Apple börjar ta marknadsandelar?

Mobiler kan redan köra rätt avancerade spel, om det blir gjort enkom för hårdvaran.
Felet är bara att marknaden "dödades" genom att översvämmad av ka vad vi idag kallar typiska mobil spel.
(Microtransaktiomer, pay2win, etc)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gaara:

Den tävlar nog mer med Switch än med Ps5/Xbox Series X.
Såg riktigt najs ut men tror jag håller kvar med min 13ProMax.

Sitter med motsvarande telefon i 11-serien...fungerar fortfarande som ny och är den bästa telefon jag haft

Medlem
Skrivet av Gen:

Visst, det är väl coolt osv men 17 jävla papp är mycket pengar. Förstår inte riktigt vilken produkt Ajfånen ska konkurrera med. Steamdeck är ju avsevärt mycket billigare och ska man ha den kopplad mot TV är det ju mer värt att köpa en PS5a eller rentav en laptop. Du får nog minst RTX 3070 eller RTX 4060 för dom pengarna vilket är bra mycket mer kraftfullt än en mobil.

Precis, iPhone kan göra allt och får plats i fickan. Aldrig sett någon gå runt med Steam deck och smartphone i fickan.

Så man ska köpa pc, steam deck och en smartphone istället för att täcka allt med sin smartphone som får plats i fickan?

1
Skriv svar