EA Sports WRC avtäckt – nextgen-rally där du kan bygga din egen bil

Robot
EA Sports WRC avtäckt – nextgen-rally där du kan bygga din egen bil

"Dirt Rally 3" släpps i höst – se första trailern nu.

#codemasters, #dirt-rally, #dirt-rally-2, #ea-sports-wrc


Medlem

Kommer det till Game Pass, så ja, värt att prova.
Annars har jag blivit lite avtänd av Dirt-serien, provade på ett av dom andra spelen. Skrikig grafik, allting var riktat till 15 åriga killar. Kändes inte alls som ett seriöst rally-spel, i såna fall spelar jag hellre Forza Horizon.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer det till Game Pass, så ja, värt att prova.
Annars har jag blivit lite avtänd av Dirt-serien, provade på ett av dom andra spelen. Skrikig grafik, allting var riktat till 15 åriga killar. Kändes inte alls som ett seriöst rally-spel, i såna fall spelar jag hellre Forza Horizon.

Håller med om Dirt-serien, men verkar som att mycket utgår från det mycket mer realistiska Dirt Rally och då känns det genast mycket mer intressant.

Jag gissar dock, med tanke på licens och EA, att det kommer sluta nånstans mittemellan – lite som F1-serien gjort. En besvikelse för hardcore-folket, men för egen del tror jag det kan bli perfekt. Ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer det till Game Pass, så ja, värt att prova.
Annars har jag blivit lite avtänd av Dirt-serien, provade på ett av dom andra spelen. Skrikig grafik, allting var riktat till 15 åriga killar. Kändes inte alls som ett seriöst rally-spel, i såna fall spelar jag hellre Forza Horizon.

Dirt Rally är helt andra spel än de vanliga Dirt spelen, icket att jämföras!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tråkigt. Dirt rally 2.0 kom ut för 4 år sedan och det här ser, grafiskt ut nästan identiskt ut än så länge. Men men. Vi får väl se när riktigt gameplay kommer för att se om så är fallet.

Medlem

Namnam. Hoppas på VR. Fan att jag inte har plats för en stol.

Medlem

Jag körde mycket Colin mcrae dirt för länge sedan.
Jag testade ett nyare och kände mig så jävla gammal. Vad har hänt med rally scenen? Var massa cutscenes och man skulle in och göra val och styla allt från en karaktär till bilen. Det var meny efter meny så jag gav bara upp. Tror jag fick köra bil efter 15-20 mins.

Jag får nog försöka igen och ha mer tålamod, men kan man inte bara få race:a lite bara?

Redaktör
Skrivet av Weeks_death:

Jag körde mycket Colin mcrae dirt för länge sedan.
Jag testade ett nyare och kände mig så jävla gammal. Vad har hänt med rally scenen? Var massa cutscenes och man skulle in och göra val och styla allt från en karaktär till bilen. Det var meny efter meny så jag gav bara upp. Tror jag fick köra bil efter 15-20 mins.

Jag får nog försöka igen och ha mer tålamod, men kan man inte bara få race:a lite bara?

Kör de två Dirt Rally-spelen (inte Dirt-spel utan "Rally" i namnet, de är arkadiga), det är seriöst bra rally utan tjafs.


signatur
Medlem

På Steam kan man läsa om stöd för tre skärmar (vid release?) och att PCVR-stöd kommer senare.

Gnällkuk
Skrivet av Håkan:

Kommer det till Game Pass, så ja, värt att prova.
Annars har jag blivit lite avtänd av Dirt-serien, provade på ett av dom andra spelen. Skrikig grafik, allting var riktat till 15 åriga killar. Kändes inte alls som ett seriöst rally-spel, i såna fall spelar jag hellre Forza Horizon.

EA så det enda du kommer få med är att prova det gratis i 10h. Kan ju iofs räcka mer än väl!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Grafiskt så ser det ju inte jätteimponerande ut. Kul med ett nytt Dirt dock. Gillade tvåan.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

EA så det enda du kommer få med är att prova det gratis i 10h. Kan ju iofs räcka mer än väl!

Om man kan hålla sig så brukar EA-titlar komma till Game Pass via EA Play. Men man kan få vänta i något år eller mer.

Medlem

Brukar spela Dirt Rally 2 ganska mycket. Vet inte om jag är duktig, men tävlar mot mig själv i time trail.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kör de två Dirt Rally-spelen (inte Dirt-spel utan "Rally" i namnet, de är arkadiga), det är seriöst bra rally utan tjafs.

Oh, låter som något som skulle passa mig, skall definitivt kolla upp detta. Tack!

Redaktör
Skrivet av Weeks_death:

Oh, låter som något som skulle passa mig, skall definitivt kolla upp detta. Tack!

Gör du rätt i! Rekommenderar Dirt Rally 2.0 framför Dirt Rally (som börjar bli lite gammalt och har rätt bökiga menyer).


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Gör du rätt i! Rekommenderar Dirt Rally 2.0 framför Dirt Rally (som börjar bli lite gammalt och har rätt bökiga menyer).

Det var billigt på Steam, så har redan köpt nu. Skall se om jag kan installera när jobbet är över. Jag såg dock var ej för Steamdeck.

Kanske skall plocka fram gamla g29 och säte och se... Tar ju bara så mycket plats.

Sugen på ett sjyst rallyspel. Har Dirt Rally, men tyckte det var rätt svårt med handkontroll. Vore uppskattat om ni i recensionen tar upp hur detta är att spela med en handkontroll då första spelet iaf kändes som att det var anpassat för ratt.

Redaktör
Skrivet av Weeks_death:

Det var billigt på Steam, så har redan köpt nu. Skall se om jag kan installera när jobbet är över. Jag såg dock var ej för Steamdeck.

Kanske skall plocka fram gamla g29 och säte och se... Tar ju bara så mycket plats.

Kör ratt om du kan, det är svårkört med gamepad.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Sugen på ett sjyst rallyspel. Har Dirt Rally, men tyckte det var rätt svårt med handkontroll. Vore uppskattat om ni i recensionen tar upp hur detta är att spela med en handkontroll då första spelet iaf kändes som att det var anpassat för ratt.

Ska tänka på det!


signatur
Medlem

Fan va härligt, Spelar fortfarande lite dirt rally 2. Längre sträckor är dock inte så lockande. Blir lätt för långt på dom långa som dom redan har nu. tycker jag.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Sugen på ett sjyst rallyspel. Har Dirt Rally, men tyckte det var rätt svårt med handkontroll. Vore uppskattat om ni i recensionen tar upp hur detta är att spela med en handkontroll då första spelet iaf kändes som att det var anpassat för ratt.

Har bara spelat ditt rally 2 med handkontroll och det funkar helt okej efter lite tweakande. Använd någon guide på YT som förklarar de olika inställningarna och kommer med rekommendationer vart man ska börja och så får man anpassa utifrån det.

Medlem

Tommy Hamréus!! Var är du!? Hoppas det åtminstone finns amerikansk kartläsare (och inte enbart brittisk variant av engelskspråkig dito).. Fulla Phil (i Dirt rally 2) klarade jag inte tolka snabbt nog. Tack och lov finns mods så man kan skaffa svensk kartläsare. 👌

Citat:

.. kartläsarens röstkommandon ska kunna anpassas efter behov.

👏

Skrivet av esset:

Fan va härligt, Spelar fortfarande lite dirt rally 2. Längre sträckor är dock inte så lockande. Blir lätt för långt på dom långa som dom redan har nu. tycker jag.

Håller med. 3-4 minuter per sträcka är optimalt tycker jag.. De där sträckorna som tar över 7 minuter är en pers, speciellt för en så här gammal man. 😅

Skrivet av Tomas Helenius:

Ska tänka på det!

Uppskattas!

Skrivet av rosski:

Har bara spelat ditt rally 2 med handkontroll och det funkar helt okej efter lite tweakande. Använd någon guide på YT som förklarar de olika inställningarna och kommer med rekommendationer vart man ska börja och så får man anpassa utifrån det.

Kikade lite på tips då jag spelade första spelet, men tycker ändå det var svårt att få till det att kännas bra. kanske 2:an ändå fungerar något bättre med handkontroll?

Ska också nämna att jag har egentligen inget emot att spelet är svårt då jag gillade Richard Burns rally då det begav sig

Medlem

Bryr mig inte ett dugg om grafiken är bättre än i DR2, det är ju andra delar som är viktigare. Känslan att du hanterar en rallybil är ju prio 1. Är detta precis som DR2 fast med nya sträckor blir jag väldigt nöjd.

Shit sitter på en 2500K med 1080ti kort, kommer man kunna spela ? Minimum i5 9600K står det.

Medlem
1
Skriv svar