CDPR listar förändringarna i både Cyberpunk 2077 och Phantom Liberty

Robot
CDPR listar förändringarna i både Cyberpunk 2077 och Phantom Liberty

Stora nyheter till både originalet och expansionen.

#cyberpunk-2077, #phantom-liberty


Medlem

Nu har jag kanske sovit under en sten, men patch 2.0 verkar inte komma till Xbox One/PS4? Det kan ju vara bra för CP2077.
Köpte det för länge sen men har inte spelat än, så kanske blir lagom att dra igång CP2077 nu när 2.0 kommer


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Redaktör
Skrivet av Issue:

Nu har jag kanske sovit under en sten, men patch 2.0 verkar inte komma till Xbox One/PS4? Det kan ju vara bra för CP2077.
Köpte det för länge sen men har inte spelat än, så kanske blir lagom att dra igång CP2077 nu när 2.0 kommer

Stämmer! Missade att nämna det i nyheten, fixar nu. Tack.


signatur
Medlem
Medlem

Man kommer kunna sikta på bensintanken och punka däck och med vapen monterade på bilarna kommer snutjakterna bli på en ny nivå.

Levelcap på 60 kommer ge builds som blir tillräckligt OP för att ta hand om de nya snutarna.

Skillnaden på 1.0 vs 1.6 var astonomisk. De räddade upp nästan allt. Har nog aldrig sett fram emot en expansion så mycket.

Medlem

Ser också sjukt fram emot detta och kör en ny genomspelning nu för att vara redo för expansionen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ser också sjukt fram emot detta och kör en ny genomspelning nu för att vara redo för expansionen.

Varför väntar du inte till 2.0 släpps? Kommer ju bli stora förändringar i huvudspelet också.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Hoppas att dom fixar den där förbannade markeringen för nästa uppdrag som jag aldrig hittade ett sätt att stänga av. Den enda lösningen jag hittade online var att göra ett uppdrag utan en specifik waypoint aktivt.
Om det inte finns ett bra sätt att stänga av som jag har missat tycker jag att det är ett oerhört konstigt designval om man vill kunna bli indragen i spelvärlden och sen alltid ha en stor gul markering i synfältet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Låter riktigt bra. Just förändringen i skills/perks så att de ska kännas mer meningsfulla än en liten ökning i procent ser jag framemot.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan ha missat om dom snackat om det men hoppas innerligt att Minimap/GPS får sig en rejäl uppgradering, var inte alls spännande att följa den Witcherkartan när man åker fullt-ös-medvetslös i sin bil och måste blint stirra på den så man inte missar att svänga vid rätt tillfälle och som resulterar i kollisioner höger om vänster med andra fordon. Fattar inte varför dom inte kunde göra markering längs med själva vägen, hade kunnat vara som en AR skärm inbyggd i din vindruta eller dylikt!

Skrivet av OAKTHYR:

Hoppas att dom fixar den där förbannade markeringen för nästa uppdrag som jag aldrig hittade ett sätt att stänga av. Den enda lösningen jag hittade online var att göra ett uppdrag utan en specifik waypoint aktivt.
Om det inte finns ett bra sätt att stänga av som jag har missat tycker jag att det är ett oerhört konstigt designval om man vill kunna bli indragen i spelvärlden och sen alltid ha en stor gul markering i synfältet.

Har inte spelat på något år nu men vill minnas att då kunde man avmarkera uppdrag så dom inte syns hela tiden, kan ha fel dock

Medlem

"Endless dynamic events" - mmm, det vore ju trevligt med lite mindre marknadsföringsfloskler.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Är de här människorna på riktigt? Det kan de fetglömma.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av alias:

Varför väntar du inte till 2.0 släpps? Kommer ju bli stora förändringar i huvudspelet också.

Vill ha känslan uppe, och då kommer jag dessutom uppskatta förändringarna mer i expansionen. Spelade igenom det sist när det släpptes typ första veckan!

Medlem
Skrivet av Maguz:

https://i.imgur.com/kI0VlUt.png

Är de här människorna på riktigt? Det kan de fetglömma.

Vadårå, du får ju 8% rabatt XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Maguz:

https://i.imgur.com/kI0VlUt.png

Är de här människorna på riktigt? Det kan de fetglömma.

Ett AAA spel + expansion? Det låter väl ganska normalt? Originalet för 60 och sedan expansionen för typ 25?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ett AAA spel + expansion? Det låter väl ganska normalt? Originalet för 60 och sedan expansionen för typ 25?

För en sönderbuggad skandal till AAA-spel som blev borttaget från PS-store med 3 år på nacken? Gollum är nersatt 30% och det kom ut för några månader sen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

För en sönderbuggad skandal till AAA-spel som blev borttagen från PS-store med 3 år på nacken? Gollum är nersatt 30% och det kom ut för några månader sen.

Ja, jag skulle så klart inte betala det. Jag menade generellt då med priset.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Har inte spelat på något år nu men vill minnas att då kunde man avmarkera uppdrag så dom inte syns hela tiden, kan ha fel dock

Har för mig att jag testade det men det var bara att markera ett uppdrag utan specifik waypoint som funkade.
Men jag tänker att dom borde ha fixat det till 2.0.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Maguz:

https://i.imgur.com/kI0VlUt.png

Är de här människorna på riktigt? Det kan de fetglömma.

Ja alltså lite mer rabatt hade dom kunna bjuda på helt klart. Spelet har varit nedsatt ett antal gånger och borde vara det nu med expansionen med.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Kan ha missat om dom snackat om det men hoppas innerligt att Minimap/GPS får sig en rejäl uppgradering, var inte alls spännande att följa den Witcherkartan när man åker fullt-ös-medvetslös i sin bil och måste blint stirra på den så man inte missar att svänga vid rätt tillfälle och som resulterar i kollisioner höger om vänster med andra fordon. Fattar inte varför dom inte kunde göra markering längs med själva vägen, hade kunnat vara som en AR skärm inbyggd i din vindruta eller dylikt!

Stort medhåll! Inte läst något om det men det hade varit fett najs med en förändring i stil med det du skriver.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har för mig att jag testade det men det var bara att markera ett uppdrag utan specifik waypoint som funkade.
Men jag tänker att dom borde ha fixat det till 2.0.

Skrivet av Tiggaren:

Ja alltså lite mer rabatt hade dom kunna bjuda på helt klart. Spelet har varit nedsatt ett antal gånger och borde vara det nu med expansionen med.

Grundspelet säljs med 50% rabatt regelbundet på GoG, t.ex. nu, då blir det 639kr inkl expansionen istället (33% total rabatt istället för steams 8). CDPR vill såklart hellre sälja spelet på sin egen platform så de slipper Steams avgift på 30%. Som bonus slipper man DRM.
https://www.gog.com/en/game/cyberpunk_2077

Medlem
Skrivet av RaXha:

Grundspelet säljs med 50% rabatt regelbundet på GoG, t.ex. nu, då blir det 639kr inkl expansionen istället. CDPR vill såklart hellre sälja spelet på sin egen platform så de slipper Steams avgift på 30%. Som bonus slipper man DRM.
https://www.gog.com/en/game/cyberpunk_2077

Ja så är det nog. jag har det själv både på GoG och Steam.

Medlem

Expansionen släpps dagen efter att semestern är slut.

Förhoppningsvis utökas spelet med 50-100h speltid och att världen upplevs som desto mer interaktiv. Tomas gnager säkert på innehållet sedan månadsskiftet.

Hoppas du sätter dig på en isglass.

Geeks Gaming
Skrivet av Maguz:

https://i.imgur.com/kI0VlUt.png

Är de här människorna på riktigt? Det kan de fetglömma.

Jag kör alltid isthereanydeal.com på sånt
https://www.humblebundle.com/store/cyberpunk-2077

Inte snorbilligt men 59,98 totalt iaf

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag kör alltid isthereanydeal.com på sånt
https://www.humblebundle.com/store/cyberpunk-2077

Inte snorbilligt men 59,98 totalt iaf

Det är GoG nyckel dock så ingen köper och tror det är till Steam. Har gjort den missen när jag ville ha ett spel till Steam och inte kollat ordentligt hehe.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Gollum är nersatt 30% och det kom ut för några månader sen.

Köp det istället då. 😃

Medlem
Skrivet av Maguz:

För en sönderbuggad skandal till AAA-spel som blev borttaget från PS-store med 3 år på nacken? Gollum är nersatt 30% och det kom ut för några månader sen.

Kan inte säga att de var sönderbuggat. inga speciela större buggar på pc när de släpptes. Tycker de har släppts andra spel som faktiskt varit flops. Köp gollum istället 30% off och inte borttaget från PS store

Medlem

"Combat AI improvements", japp.... AI:n i Cyberpunk är ingen höjdare direkt så perfekt att de äntligen fixat detta.
Nu kanske man ska börja om från scratch och ge spelet en ny chans.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming
Skrivet av Tiggaren:

Det är GoG nyckel dock så ingen köper och tror det är till Steam. Har gjort den missen när jag ville ha ett spel till Steam och inte kollat ordentligt hehe.

Ah, så sant så 😂

Medlem
Skrivet av Maguz:

För en sönderbuggad skandal till AAA-spel som blev borttaget från PS-store med 3 år på nacken? Gollum är nersatt 30% och det kom ut för några månader sen.

Du jämförde på fullaste allvar precis Cyberpunk med Gollum.

Varför inte jämföra patiens med Cyberpunk när du ändå är på gång?


signatur

I drank what?

12
Skriv svar