Den senaste TV-serien du såg klart?

Releasehästryttare

Såg special avsnittet av Invincible och det va grymt, gillar man grund serien så är detta ett måst se innan säsong 2!

Medlem

Watchmen HBO

Till slut fick jag mig till att se serien, riktigt bra och fantastiskt välgjord!
Lite mycket politiska budskap som ibland passade men oftast inte men i överlag en av de bättre serier jag sett på länge och kvaliten på produktionen är i toppklass.
Hoppas på en eller flera säsonger till sålänge de håller sig mer eller mindre fristående.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Leave No Trace (SVT Play).

En film om armèveteranen Will och hans dotter Tom som av oklar anledning bor i ett väldigt primitiv campingläger i skogen.

En helt ok film, baserad på en verklig händelse.
Ben Foster och Thomasin McKenzie gör huvudrollerna som far och dotter.

"Will, a veteran suffering from PTSD, lives with his teenage daughter, Tom, in the old growth Forest Park near Portland, Oregon. They live in isolation, using forest survival skills and only entering the town occasionally for food and supplies. Will makes their money by selling his VA-issued benzodiazepines to another homeless veteran."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Leave_No_Trace_(film)
https://writingstudio.co.za/leave-no-trace-a-true-story-about...
https://m.imdb.com/title/tt3892172/

Nice tack för påminnelsen, såg någon reklam på tv:n för några dagar sedan om den här men hade glömt bort den. Ska se den med en gång nu

Medlem
Skrivet av Soulless:

Watchmen HBO

Till slut fick jag mig till att se serien, riktigt bra och fantastiskt välgjord!
Lite mycket politiska budskap som ibland passade men oftast inte men i överlag en av de bättre serier jag sett på länge och kvaliten på produktionen är i toppklass.
Hoppas på en eller flera säsonger till sålänge de håller sig mer eller mindre fristående.

Watchmen av Alan Moore politiskt men hur kunde det hända?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Watchmen av Alan Moore politiskt men hur kunde det hända?

Så?
Det kan göras på bra sätt och på dåliga sätt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så?
Det kan göras på bra sätt och på dåliga sätt.

Självfallet, men med grundmaterial från någon som nästan alltid tar en kontroversiell ställning att sedan inte vänta sig något politiskt är bara naivt.

Att det inte passar alla är väl en av meningarna med boken den är ju inte så fin i kanten eller speciellt subtil av sig så varför skulle serien vara det?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Självfallet, men med grundmaterial från någon som nästan alltid tar en kontroversiell ställning att sedan inte vänta sig något politiskt är bara naivt.

Att det inte passar alla är väl en av meningarna med boken den är ju inte så fin i kanten eller speciellt subtil av sig så varför skulle serien vara det?

Nu sa jag aldrig att jag inte förväntade mig något politiskt, bara att det blev lite mycket periodvis men okej.
Har för övrigt aldrig läster serien, bara sett filmen från 2009 vilken jag gillade skarpt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nu sa jag aldrig att jag inte förväntade mig något politiskt, bara att det blev lite mycket periodvis men okej.
Har för övrigt aldrig läster serien, bara sett filmen från 2009 vilken jag gillade skarpt.

Då har du något att göra i höst.

On topic: såg igenom Bones och nej den är verkligen inte värt tiden det tar att ta sig igenom 11säsonger kom på varför jag slutade titta redan när den gick på tv för ett tiotal sedan.

Medlem

Inför säsong 2 av "Foundation" så har jag sett (mestadels, skummat och hoppat en del) igenom säsong 1 igen.

Serien går på Apple+ (89kr/mån, gratis trial för nya användare) och är som namnet säger baserad på Isaac Asimovs striftelsetrilogi.
Baserad är nästan det en för generös term då det enda som finns kvar från böckerna är en handfull namn på karaktärer och platser.
Jag har varit väldigt kritisk mot denna serie mest för att jag älskar böckerna och blev så besviken på att serien inte ens gör ett försök att återskapa något ifrån dem, förutom kanske första avsnittet. Men jag har också alltid påpekat hur serien faktiskt är helt okej, potentialen för en fantastiskt rymdopera finns här om den bara stått på egna ben.
VARFÖR, om man avskyr källmaterialet (böckerna) så mycket att ALLT måste skrivas om, vill man ens skapa en serie av dem?

Nåväl, jag har sett om säsong 1 och vill bara påpeka att den faktiskt är betydligt bättre andra gången. Om man går in och gör sitt bästa att inte förknippa serien med böckerna överhuvudtaget så är här en bra och spännande berättelse.
Säsong 2 är igång, släpps tyvärr veckovis, och jag ser fram emot att se vart historien bär iväg.
Huruvida den lyckas återskapa något från böckerna eller ej återstår att se, personligen hoppas jag att de inte ens försöker och istället gör sin egen grej. Då kan jag njuta av serien tills vidare!

Foundation på Apple+, inte värdelös.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

The Walking Dead såg jag klart för ett tag sen. Det var en lång resa. Ibland riktigt bra, ibland lite halvljummet. Är nog den serien som jag följt längst.

KoP
Medlem

From säsong 2 och The Swarm.

Releasehästryttare

Secret invasion 4/10

Skulle inte säga att det är en o sebar serie, men herregud va onödig den är, skippa även om man gillar fortfarande gillar Marvel!

Medlem

Game of Thrones för andra gången.

Otroligt bra. Så många underbara karaktärer och scener. Är så himla tagen att jag spenderar tid på wikis och har precis köpt första boken. Tidigare var Lost den bästa serien i mina ögon men den bleknar vid sidan av GoT.

Går emot strömmen (?) och gillar säsong 6-8 skarpt. Det är så sjukt episkt.

Avsnitt 3 i säsong 8 är magiskt. Över en timme av krig mellan människa och odöda som får striden i De två tornen att skämmas. Scenen där Melisandre tänder eld på allas svärd och inger hopp som dock inom kort släcks i fjärran, en efter en, med tystnad som följd, är magi. Likaså när Arya i tystnad undviker de döda. Eller när allt tystnar och fokus läggs på The Hound som har tappat glöden. Det hoppar hela tiden mellan olika känslor i ett väldigt balanserat tempo. Ett enskilt avsnitt som ger lika mycker, eller mer, som många filmer.

Och det är blott ett avsnitt av många.

6/5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Startade Yellowstone i förrgår. Den här serien går fort ner. Ska starta S3 del 3 till frukostkaffet imon

Beth är en sån hård men skadad karaktär. Det går inte att inte älska den personen


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Freakon:

Game of Thrones för andra gången.

Otroligt bra. Så många underbara karaktärer och scener. Är så himla tagen att jag spenderar tid på wikis och har precis köpt första boken. Tidigare var Lost den bästa serien i mina ögon men den bleknar vid sidan av GoT.

Går emot strömmen (?) och gillar säsong 6-8 skarpt. Det är så sjukt episkt.

Avsnitt 3 i säsong 8 är magiskt. Över en timme av krig mellan människa och odöda som får striden i De två tornen att skämmas. Scenen där Melisandre tänder eld på allas svärd och inger hopp som dock inom kort släcks i fjärran, en efter en, med tystnad som följd, är magi. Likaså när Arya i tystnad undviker de döda. Eller när allt tystnar och fokus läggs på The Hound som har tappat glöden. Det hoppar hela tiden mellan olika känslor i ett väldigt balanserat tempo. Ett enskilt avsnitt som ger lika mycker, eller mer, som många filmer.

Och det är blott ett avsnitt av många.

6/5.

Jag hade egentligen inget problem med säsong 1-7. I säsong 8 gick allt för fort och slutet blev riktigt off.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag hade egentligen inget problem med säsong 1-7. I säsong 8 gick allt för fort och slutet blev riktigt off.

Kan hålla med om att det gick fort, eller kanske mer att det kändes fort, men fan vad hög kvalité det håller. Nästan varje avsnitt är ju runt 1:15 timme också.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan hålla med om att det gick fort, eller kanske mer att det kändes fort, men fan vad hög kvalité det håller. Nästan varje avsnitt är ju runt 1:15 timme också.

Jag drog allt i ett maraton över en vecka. och serien som helhet höll riktigt hög klass men danade av lite mot slutet i kvalitet. Inget snack med att det är den bästa serien jag sett men jag hade gärna sett ett annat slut


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag drog allt i ett maraton över en vecka. och serien som helhet höll riktigt hög klass men danade av lite mot slutet i kvalitet. Inget snack med att det är den bästa serien jag sett men jag hade gärna sett ett annat slut

Imponerande! Fan vad gött du måste ha haft det helt insupen i den underbara världen. 🙂

Vad är det med slutet du hade velat se annorlunda?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Imponerande! Fan vad gött du måste ha haft det helt insupen i den underbara världen. 🙂

Vad är det med slutet du hade velat se annorlunda?

Att Jon Snow och Daenerys blev ett par. Vem vet var det kunde sluta. Sen hur drakbruden körde sitt overkill utan behov. Jag menar att staden var tagen inanan massmordet. Jag tror det had varit möjligt till ett sansat överkommande


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd

Painkiller, värdelös, om OxyContins uppgång och fall i USA är Dopesick mycket bättre och närmare sanningen.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

1883.

Riktigt välgjord serie på en säsong om "The Oregon Trail" och hur Duttonfamiljen hamnade i Montana - Yellowstone.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Gnällkuk

Såg klart säsong 2 av The Bear igår, fy helvete vilken jävla bra serie det är! Julavsnittet var en sån jävla resa. Måste vara bästa serien jag sett på jag minns inte hur länge.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Såg klart säsong 2 av The Bear igår, fy helvete vilken jävla bra serie det är! Julavsnittet var en sån jävla resa. Måste vara bästa serien jag sett på jag minns inte hur länge.

Tycker också Bear var grymt, håller dock julavsnittet som det sämsta avsnittet men tror jag är i minoritet där

Gnällkuk
Skrivet av aeqvist:

Tycker också Bear var grymt, håller dock julavsnittet som det sämsta avsnittet men tror jag är i minoritet där

Spännande! Vad var det du inte gillade med avsnittet? Fork som kom efter kanske var något du höll högre då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Tycker också Bear var grymt, håller dock julavsnittet som det sämsta avsnittet men tror jag är i minoritet där

Det är du nog verkligen, det avsnittet var ju höjdpunkten på hela serien inte bara säsongen!

Skribent

The Idol
Försöker vara edgy, försöker vara cool. Blir bara patetisk och stundtals vulgär. Forcerade sexscener. Och The WKND ska definitivt hålla sig till musik.
Betyg: ren skit.

Painkiller
Dopesick finns redan varpå denn serie saknar existensberättigande. Dessutom var den skräp.
Betyg: Se Dopesick istället.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Silo på Apple TV +. Väldigt, väldigt bra.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Såg klart säsong 2 av The Bear igår, fy helvete vilken jävla bra serie det är! Julavsnittet var en sån jävla resa. Måste vara bästa serien jag sett på jag minns inte hur länge.

Skrivet av aeqvist:

Tycker också Bear var grymt, håller dock julavsnittet som det sämsta avsnittet men tror jag är i minoritet där

Skrivet av trickeh2k:

Spännande! Vad var det du inte gillade med avsnittet? Fork som kom efter kanske var något du höll högre då?

Skrivet av Gertzy:

Det är du nog verkligen, det avsnittet var ju höjdpunkten på hela serien inte bara säsongen!

Haha intressant att vi tycker så olika😆 Tycker också att serien var bra men julavsnittet var riktigt dåligt, klarade en tredjedel sedan började jag hoppa fram en minut då o då tills att det tog slut. Rekommenderar att man helt enkel hoppar över det avsnittet för det är bara utfyllnad och tillför inget till resten av serien

Tur inte serien började med detta avsnitt för då hade jag inte sett resten.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ahsoka.. blev ett avsnitt men känner mig klar med den nu. 🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Inför säsong 2 av "Foundation" så har jag sett (mestadels, skummat och hoppat en del) igenom säsong 1 igen.

Serien går på Apple+ (89kr/mån, gratis trial för nya användare) och är som namnet säger baserad på Isaac Asimovs striftelsetrilogi.
Baserad är nästan det en för generös term då det enda som finns kvar från böckerna är en handfull namn på karaktärer och platser.
Jag har varit väldigt kritisk mot denna serie mest för att jag älskar böckerna och blev så besviken på att serien inte ens gör ett försök att återskapa något ifrån dem, förutom kanske första avsnittet. Men jag har också alltid påpekat hur serien faktiskt är helt okej, potentialen för en fantastiskt rymdopera finns här om den bara stått på egna ben.
VARFÖR, om man avskyr källmaterialet (böckerna) så mycket att ALLT måste skrivas om, vill man ens skapa en serie av dem?

Nåväl, jag har sett om säsong 1 och vill bara påpeka att den faktiskt är betydligt bättre andra gången. Om man går in och gör sitt bästa att inte förknippa serien med böckerna överhuvudtaget så är här en bra och spännande berättelse.
Säsong 2 är igång, släpps tyvärr veckovis, och jag ser fram emot att se vart historien bär iväg.
Huruvida den lyckas återskapa något från böckerna eller ej återstår att se, personligen hoppas jag att de inte ens försöker och istället gör sin egen grej. Då kan jag njuta av serien tills vidare!

Foundation på Apple+, inte värdelös.

https://www.apple.com/tv-pr/shows-and-films/f/foundation/imag...

Gillade också foundation och ska snart ge mig på säsong 2. Detta är en typisk serie där dom som läst böckerna ger den dåliga betyg och dom som inte läst böckerna ger bra betyg. Det ser man tydligt när man läser omdömen på imdb.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skriv svar