Starfield – Här är pris, tider, systemkrav med mera

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Men herregud. Köp en Xbox Series S om ni vill spela Starfield. Det finns begagnade för ca 2000kr.

neej. series x, för bövelen!

Medlem

Tråkigt att ni inte fått någon kod! Någon som har tips på vettiga recensenter som fått kod och man kan läsa idag?

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

neej. series x, för bövelen!

Eller den. Nu när det finns tillgänglig.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Men herregud. Köp en Xbox Series S om ni vill spela Starfield. Det finns begagnade för ca 2000kr.

Jag köpte en ny dator för 32k istället.


signatur

I drank what?

Medlem

1150kr för ett spel är ganska saftigt. Man får spela det några dagar tidigare, men ändå...

Medlem

Då ekonomin är som den är så får jag nog vackert vänta tills på onsdag istället. Supertaggad dock!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

1150kr för ett spel är ganska saftigt. Man får spela det några dagar tidigare, men ändå...

Är du inte intresserad av expansionen med mer så skippa det. Starfield blir nog inte sämre av att vänta lite. Inte för att det hinner patchas mycket på några få dagar.

Skrivet av Mirage:

Jag köpte en ny dator för 32k istället.

Najs! Jag har sagt att jag skaffar ny när Star Citizen släpps. Så min dator börjar ha några år på nacken nu.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

https://youtu.be/LvlaxcjtV9U?si=C5iBsaAQAbyxiytP

Imagine Dragons - Children Of The Sky.

Starfield hype. Vill ni verkligen missa det?

Fyfan. det var nog det första som fick mig att tappa hype för spelet, hahah


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Det blir att vänta ett halvår tills priset går ner och eventuella buggar patchats bort. Inget mer early access efter DayZ och 700 är mer än jag är villig att betala och ett bra singelplayer spel kommer inte bli gammalt på den tiden. Ser fram mot FZs recension om det är så bra som man hoppas.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Najs! Jag har sagt att jag skaffar ny när Star Citizen släpps. Så min dator börjar ha några år på nacken nu.

Min gamla dators specar var på Starfields "minimum" och eftersom minimum specs betyder "spelet startar, att det går att spela är inte garanterat" så var det dags att uppgradera


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Min gamla dators specar var på Starfields "minimum" och eftersom minimum specs betyder "spelet startar, att det går att spela är inte garanterat" så var det dags att uppgradera

Rimligt! Att jag varken har ny TV eller annan hårdvara inför det här släppet är trist men det kommer att bli rejäl skillnad när jag väl byter istället.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Rimligt! Att jag varken har ny TV eller annan hårdvara inför det här släppet är trist men det kommer att bli rejäl skillnad när jag väl byter istället.

Spenderade besparingar i hopp om att vi ska få julbonus i år, och det ser så ut


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Fast nej. För att vissa har en åsikt kring spelutvecklarna och deras släpp så betyder inte det att man har rätt att ifrågasätta varför folk spenderar sina pengar på att förbeställa eller betala för att spela tidigare.

Man ser det i princip varenda tråd och varenda diskussion kring det. Ska inte folk snart sluta bry sig så mycket vad andra gör med sina pengar?

Du börjar med att det är klart man får lägga pengar på exakt vad som helst och fortsätter sen hur negativt det är. Okej, så indirekt säger du ju att det är fel att lägga pengarna på just detta. Eller hur?

För dig är det 100% negativt ja, men inte för alla. För dom som vill förbeställa och betala för att spela tidigare är det inte 100% negativt. Hur är det med att förstå att det finns folk som tycker olika?

Okej, du har rätt, jag säger emot mig själv här. Det är väl för att jag älskar spel så mycket att jag blir upprörd när jag ser vad som händer med spelindustrin, och det finns inga tecken på att det kommer bli något bättre.

Så ja, folk får verkligen göra vad dom vill med sina pengar, men det betyder inte att man måste gilla det!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Doh, minimum var ju ingen kul läsning... Sitter på en gammal i5 4690K och ett rx580.... Och med barn #2 på ingång så är det inte läge att skaffa nytt heller.. Oh well.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skriv svar