Spel utan stress

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu har jag inte spelat spelet i fråga men stardew valley, yonder och i princip allt ifrån ”amanita design” är spel som jag tyckt varit avslappnande och med charmig design.
Sen är ju nya ”Palia” i betastadiet och har fått mycket god kritik för att vara avslappnande

Nu tycker jag också Stardew Valley var mysigt, men de kort dagarna i spelet gjorde en lite stressad. Man behöver iofs. inte gå på alla marknader och så... Då körde vi co-op också.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med! Fantastiskt spel om man gillar att läsa. Grymt välskrivet och väldigt skönt tempo om man är ute efter något lugnare. Galet med massor av oväntade dialoger och händelser.

Nu behöver man inte ens läsa längre! Bara luta sig tillbaka och lyssna.

Geeks Gaming
Skrivet av StarscreamSWE:

Nu tycker jag också Stardew Valley var mysigt, men de kort dagarna i spelet gjorde en lite stressad. Man behöver iofs. inte gå på alla marknader och så... Då körde vi co-op också.

Hmmm, du har en poäng där

Medlem

Snowrunner är rätt fritt från stress. Något frustrerande ibland men väldigt lite stress. Spelet går ut på att köra lastbil på dåliga vägar utan att köra fast.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jaha, är det de som gjort Stray det hade jag missat! Ser mycket fram emot att få kunna spela det!

Är tyvärr inte dom som gjort Stray utan BlueTwelve Studio. Men ändå ett delvis mysigt spel

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Är tyvärr inte dom som gjort Stray utan BlueTwelve Studio. Men ändå ett delvis mysigt spel

Jaha, framstod så på sättet det listades på. Nåväl, är ändå ett måste spel att ta igen så fort jag kan!

Redaktör
Ponny

A Short Hike. Digital mindfulness.

Spiritfarer har nämnts. Nämner det gärna igen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Köpte Dredge för övrigt. En riktig höjdare. Suttit hela kvällen.

Medlem

Det var just Sable jag tänkte rekommendera också. Även om det hade ganska dålig prestanda på PS5 var det en väldigt trevlig resa.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med! Fantastiskt spel om man gillar att läsa. Grymt välskrivet och väldigt skönt tempo om man är ute efter något lugnare. Galet med massor av oväntade dialoger och händelser.

Jäkligt trivsam musik med. Spelar det ibland bara för musiken, framförallt den på andra sidan kanalen. Ger en väldigt skön ödslig vinterkänsla.

Medlem

SimGolf


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Call of the Sea!

Väldigt lugnt, harmoniskt och rogivande. Bra pussel också.

Medlem

Death Stranding? Kanske stressigt emellanåt.

Medlem

Dorfromantik tycker jag är ganska avkopplande.

Chefredaktör
Skrivet av captain_jinx:

Dorfromantik tycker jag är ganska avkopplande.

Hehe, skulle just skriva detta!
Väldigt avslappnande!

Medlem

Letade också efter lite stressfria spel för ett tag sedan, skönt att bara luta sig tillbaka och ta det lugnt ibland.
Vad som man anser är "stressfritt" är lite individuellt men jag hittade två spel som jag kan rekomendera.

* Killer Frequency - Riktigt skön stil på det spelet, är för mig helt perfekt stressfritt.
* Dredge - Även detta spelet har en go' stil. Riktigt " laid back ". Såg att detta nämnts i tråden sedan innan.
* Firewatch - Alltid tyckt att man får ett slags lugn av det här spelet.

Medlem

Har nyligen spelat igenom Dear Esther, och jag har svårt att tänka mig ett mer stressfritt spel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar