Officiell tråd: Armored Core VI Fires of Rubicon – Nytt mechaspel från FromSoftware!

Medlem
Skrivet av aethernox:

Jag har väntat så länge på ett bra mechspel som kan leverera både bra strid OCH stora valmöjligheter. Många besvikelser har det blivit de senaste åren utan en starkt lysande stjärna som undantaget som bekräftar regeln.

Har mycket trevliga minnen redan från AC1 på PS1 där jag och några gamla skolkompisar turades om att grinda uppdrag för att ha råd att köpa alla delar i affären. AC3 var mitt första spel till PS3, hade mycket kul med PvP-delen online. Jag och en vän spelade igenom storyn i AC5 i coop, där vi byggde mechs som kompletterade varandra. Jag fokuserade på avstånd, han på närstrid. Förstklassig underhållning!

Skulle inte förvåna mig om det spel jag har roligaste med i år blir AC6, så mycket som jag längtat efter en uppföljare!

Kul med en gammal Armored Core-räv i tråden! Och att du är taggad på detta spelet

Jag fick chansen att customiza min mech i garage-delen i spelet också, och jag upplevde att det var väldigt omfattande! Man kunde sätta på dekaler på sin mech och ändra storlekar, position, etc. på all individuell grafik eller dekaler man applicerade. Jag tror folk kommer ha riktigt kul med att måla och fixa till sina mechs, och detta är ju bara den estetiska delen. Sen ska vi inte prata om alla roliga delar och vapen man kan köpa till sin mech... Riktigt coolt!

Medlem

Tror det får en 4/5 här men jag när man ska köpa det.. brukar vänta nån vecka eller när jag har råd med nya spel. Men vad jag har sett o hört av det verkar det väldigt bra mottaget på youtube.

Medlem

Jag har en fråga.
Jag som aldrig spelat de tidigare spelen... hur viktig är storyn från tidigare delar?
Är det helt fristående , som typ Final Fantasy serien?
Eller hänger det ihop mer? Återkommande karaktärer etc

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag har en fråga.
Jag som aldrig spelat de tidigare spelen... hur viktig är storyn från tidigare delar?
Är det helt fristående , som typ Final Fantasy serien?
Eller hänger det ihop mer? Återkommande karaktärer etc

Det ska vara helt fristående.

Det är väl lite återkommande termer, typ att man kallar piloten "Raven", men det är nya handlingar i varje Armored Core.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

typiskt att man jobbar fredag natt. Men får se om jag kan sätta igång streamen i bakgrunden

Medlem

I egenskap av boråsare ser jag fram emot att Johannes lobbar hårt för framtida DLCs. Den något dystopiska "Raid on Norrby", eller varför inte den mer avslappnade "Picnic in Brämhult"? Finns oändligt med potential, som ni märker.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag har en fråga.
Jag som aldrig spelat de tidigare spelen... hur viktig är storyn från tidigare delar?
Är det helt fristående , som typ Final Fantasy serien?
Eller hänger det ihop mer? Återkommande karaktärer etc

Detta är praktiskt taget en Reboot av serien, så du behöver inte ha spelat något i serien innan. Jag har inte gjort det och är ändå supertaggad bara för att det är FromSoftware som är utvecklarna!

Sen finns det såklart vissa lore-grejer man känner igen om man spelat de gamla spelen, referenser, osv. Redan sett en hel del teorier om vem huvudkaraktären "621" egentligen är och om han varit med i de tidigare spelen... men inget jag kan verkan bekräfta eller dementera.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

I egenskap av boråsare ser jag fram emot att Johannes lobbar hårt för framtida DLCs. Den något dystopiska "Raid on Norrby", eller varför inte den mer avslappnade "Picnic in Brämhult"? Finns oändligt med potential, som ni märker.

Haha! Eller kanske "Death in Dalsjöfors"? Bra idéer!

Medlem
Skrivet av bne_johannes:

Haha! Eller kanske "Death in Dalsjöfors"? Bra idéer!

Så länge den utspelas vintertid och ni får med den... speciella utsmyckningen i rondellen i Dalsjöfors är jag på! 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Moderator | Testpilot

Måste dock säga att ju mer jag ser av detta rent gameplaymässigt och ju fler recensioner jag läser och tittar på så höjs suget. Älskar mecha-spel. Synd det släpps så tätt inpå andra titlar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Måste dock säga att ju mer jag ser av detta rent gameplaymässigt och ju fler recensioner jag läser och tittar på så höjs suget. Älskar mecha-spel. Synd det släpps så tätt inpå andra titlar

Ja, tajmingen på släppet liknar ett visst annat mecha-spel, även om jag hoppas och tror att det här kommer att göra bättre ifrån sig.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Snart är det dags! Ska bli djävulskt intressant och se vad man tycker.

Ny video:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag är rätt osäker. Har tv spels chaos I huvudet just nu på grund av allt som kommer. Har ju ställt in mig på Sea of Stars och Baldursgate 3 till ps5an nästa vecka. Och det är endå mini metal festival här I helgen....

Medlem

Karl Urban:😃

Medlem

God morgon allihopa! Releasedag idag! Hoppas ni är lika taggade som jag

Som @fezk redan länkat ovan, ta gärna en titt på vår Overview-video om ni vill ha en 5 minuters video som ger en sammanfattning av story, fighterna, customizations, och uppdragen. Då får ni en enkel och bra överblick över vad spelet har att erbjuda.

Sen går ju inte vår video med Karl Urban av för hackor heller. Ha så kul och glad fredag allihopa!

Medlem

Strax dags!

Skribent
Skrivet av bne_johannes:

God morgon allihopa! Releasedag idag! Hoppas ni är lika taggade som jag

Som @fezk redan länkat ovan, ta gärna en titt på vår Overview-video om ni vill ha en 5 minuters video som ger en sammanfattning av story, fighterna, customizations, och uppdragen. Då får ni en enkel och bra överblick över vad spelet har att erbjuda.

Sen går ju inte vår video med Karl Urban av för hackor heller. Ha så kul och glad fredag allihopa!

Fanken! Inte Karl Urban också... 😫 Nu blev det ju ännu mer angeläget att införskaffa detta!

Medlem

Hur funkar mp, är det effekter över hela skärmen och autoaim?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Hur funkar mp, är det effekter över hela skärmen och autoaim?

Ta gärna en titt på detta klippet så får du en bra uppfattning över Multiplayer! Det är showcase på 45 min PvP mellan två personer som spelar mot varandra.

Effekter över hela skärmen? Tja, jo det är det väl men inte mer än i singleplayer! Eller hur menar du?
Inte autoaim, men det finns soft och hard lock-on. Som är mer eller mindre lätta att undvika beroende på hur du customizat din mech.

Moderator

Ikväll kör vi stream med give away! Ska bli riktigt kul. Jag tänker inte tjuvkika alls under dagen. Det ni får se blir mitt första ärliga intryck!

Medlem

Det här är första Armored Core jag spelar, tyckte det är svårt. Dog säkert 10-15gånger på första bossen. Spelar på Ps5 och man håller in X knappen när man ska sväva upp vilket blir en konflikt med fingrarna på kontrollen när man samtidigt vill justera kameran med högra styrspaken i en hektisk bossfight. Sen känns det störigt att man har en stamina/energi mätare som man använder för sin boost/evade, ett jäkla hinder i sitt gameplay.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det här är första Armored Core jag spelar, tyckte det är svårt. Dog säkert 10-15gånger på första bossen. Spelar på Ps5 och man håller in X knappen när man ska sväva upp vilket blir en konflikt med fingrarna på kontrollen när man samtidigt vill justera kameran med högra styrspaken i en hektisk bossfight. Sen känns det störigt att man har en stamina/energi mätare som man använder för sin boost/evade, ett jäkla hinder i sitt gameplay.

Finns det inga alternativ till det? Hade retat gallfeber på mig.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Fezk:

Snart är det dags! Ska bli djävulskt intressant och se vad man tycker.

Ny video:
https://www.youtube.com/watch?v=aVDe1P3Z9Rk

Häftiga trailers!

Jag aldrig kört spelen tidigare.
Får slänga ett öga på streamen inatt sen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det inga alternativ till det? Hade retat gallfeber på mig.

Vet inte är AC noob, o bara på 3e uppdraget nu, man kanske kan bygga ut sin mech med mer energi?
Är matpaus nu så får spela vidare o undersöka mer senare.

Btw någon som vet om man får ammolådor på uppdragen eller får man hushålla med det man startar med och man måste köra mer närstrid för att hushålla ammo?

Medlem

Drygt 8 timmar in, börjar väl få ett hum om hur man spelar, inte riktigt där ännu och det känns som det är mycket kvar att lära. Finns en del jag inte riktigt vet vad det gör, lite stats och vad som är bäst med vad osv, men det löser nog sig.

Kör med PS4-kontroll på PC, var tvungen att binda om boosten när man trycker ned stickan, råkade hända att jag klicka lite för hårt ibland och man flög framåt när man inte riktigt ville, smått irriterande. Ungefär som när jag körde Sekiro, var tvungen att binda bort "sneak" under bossfighter(som var på samma bind som boosten i AC). Får väl panik och trycker alldeles för hårt ibland hehe.

Vad jag tycker om AC6 än så länge? Jag gillar't! Mycket att ta in, mycket att lära.

Läste förövrigt att mus+tbord ska vara lite överlägset kontroll i detta. Har inte provat på det ännu, får se om man skiftar lite.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Moddandet är redan igång haha.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Att inte vinna lavalampan förstörde hela mitt liv! Nu får du säga vart du köpte en Jinx så jag kan beställa en omedelbums! ;D

Kul stream som vanligt <3

Medlem

Yippe, Jag vann tävlingen.

Moderator

Stort grattis till alla vinnare av give away! glöm inte att slänga iväg ett meddelande till mig här på forumet så kommer snart merchandiset hem till er! <3

Medlem

Fan va svår sista bossen på act1 är, nött fanskapet i 7 timmar, nu ger jag upp...

Skriv svar