Bethesda bekräftar att Starfield har en unik typ av New game+

Robot
Bethesda bekräftar att Starfield har en unik typ av New game+
Gnällkuk

Man kanske får börja med Ship Armor DLC?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det var en överraskande positiv nyhet! Då behöver man ju inte skapa 300 nya karaktärer


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Om en vecka sitter jag här och spelar, känns helt galet att det snart är dags. Ser verkligen fram mot det här, har saknat ett BGS-RPG länge nu så hoppas verkligen det här lever upp till mina höga förväntningar. Hines sa nånting i stil med att

spelet inte börjar på riktigt förrän efter huvudstoryn.

Det kanske är kopplat till new game+. Lär ta ett bra tag innan jag är klar med huvudstoryn oavsett

Medlem

Litar inte på ett ord från Bethesda och förväntar mig en halvfärdig buggfest som alla deras tidigare spel. Jag har inte glömt hur lätt det är för Bethesda att skamlöst ljuga för sina kunder om absolut allt.

Medlem

Kör aldrig igenom new game+ och förstår inte hur folk pallar egentligen, speciellt i ett spel där man har t.ex. spenderat 150 tim i redan. Har jag klarat ett spel så är jag färdig med det, oavsett genre eller speltid. Sedan finns det så mycket annat att spela, särskilt när ens tid är begränsad av allt annat i livet.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Litar inte på ett ord från Bethesda och förväntar mig en halvfärdig buggfest som alla deras tidigare spel. Jag har inte glömt hur lätt det är för Bethesda att skamlöst ljuga för sina kunder om absolut allt.

Vi har helt klart olika upplevelser från deras tidigare spel.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Kör aldrig igenom new game+ och förstår inte hur folk pallar egentligen, speciellt i ett spel där man har t.ex. spenderat 150 tim i redan. Har jag klarat ett spel så är jag färdig med det, oavsett genre eller speltid. Sedan finns det så mycket annat att spela, särskilt när ens tid är begränsad av allt annat i livet.

Det beror ju helt på spelet. I ett spel som Starfield tycker jag det låter kul att kunna köra om med samma gubbe och välja andra factions, göra andra val i quests, bygga nya outposts osv. Det beror också lite på hur slutet är, om jag vill fortsätta i samma värld även efter och göra side quests eller "resetta världen" och göra side quests. Samtidigt finns det nog stor chans att jag gärna börjar om med ny gubbe också, ny bakgrund, skills, spelstil, åsikter osv.

Det beror ju också på hur man definierar "klarat", det brukar ju finnas hur mycket sidogrejer att göra som helst i BGS-spel.

Geeks Gaming

Aldrig kört något spel med new game+. Kanske blir första gången sen.

Inaktiv

Så om din första karaktär ändrar spelvärlden i första genomspelningen är din andra karaktär fast med dessa val i newgame+ genomspelningen också? Så kan det väl inte vara. Förstår jag fel?

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Så om din första karaktär ändrar spelvärlden i första genomspelningen är din andra karaktär fast med dessa val i newgame+ genomspelningen också? Så kan det väl inte vara. Förstår jag fel?

Vi vet inte vad som hänger med/påverkas i New Game+. Vi får vänta och se.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Så om din första karaktär ändrar spelvärlden i första genomspelningen är din andra karaktär fast med dessa val i newgame+ genomspelningen också? Så kan det väl inte vara. Förstår jag fel?

Tror du förstår fel. New game+ brukar vara om du vill spela om med samma karaktär. Spelar du med en ny karaktär är det ett vanligt new game.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Kör aldrig igenom new game+ och förstår inte hur folk pallar egentligen, speciellt i ett spel där man har t.ex. spenderat 150 tim i redan. Har jag klarat ett spel så är jag färdig med det, oavsett genre eller speltid. Sedan finns det så mycket annat att spela, särskilt när ens tid är begränsad av allt annat i livet.

Jag är med dig, är main story klar brukar jag tappa intresset helt, oavsett hur mycket side-content som finns kvar😬 försöker därför alltid göra så mycket sidogrejer jag orkar innan jag avslutar storyn för jag känner mig själv och kommer inte gå tillbaka, oavsett om "spelet börjar på riktigt" när en story är klar🤷‍♂️
Avslutade Diablo IV direkt när jag klarade kampanjen liksom 😅

Medlem

Min intution säger att detta har med ett svart hål att göra.

Medlem

Haha ja själv har jag inte planer på o spela om det, 100-200timmar får räcka eller va det nu kommer ta att gå igenom spelet. Jag har fler spel att spela. Fet backlogg o andra spel släpps hela tiden, varken tid eller ork o sitta köra om ett spel.

eld
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Min intution säger att detta har med ett svart hål att göra.

Huvudstoryn kanske bootar om timeline, slänger tillbaka ens rymdskepp i tiden

Inaktiv
Skrivet av Flugsaft:

Min intution säger att detta har med ett svart hål att göra.

Haha! Svarta hål, energikristaller, virvlande rymdmagi, övergivna skepp, elak AI, kloner, rymdvarelser som består av ren energi för de har "ascended."
Alla extremt uttjatade scifi-tropes.

Får hoppas att åtminstone main-storyn är mer fräsch än så.

Avstängd
Skrivet av LancelotSwe:

Vi har helt klart olika upplevelser från deras tidigare spel.

Då har du nog varken spelat Fallout 3/4/76 eller Morrowind/Skyrim, för mer ofärdiga buggfester får man leta efter. Morrowind som startade om konsoler under loading, Skyrim med 15FPS och frekventa krasher på PS3, Fallout 76 ska vi inte ens prata om med tanke på hur skräp-kodat det var vid release.

Jag gissar på att folk kommer se exakt samma gamla vanliga Bethesda-buggar i Starfield.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Då har du nog varken spelat Fallout 3/4/76 eller Morrowind/Skyrim, för mer ofärdiga buggfester får man leta efter. Morrowind som startade om konsoler under loading, Skyrim med 15FPS och frekventa krasher på PS3, Fallout 76 ska vi inte ens prata om med tanke på hur skräp-kodat det var vid release.

Jag gissar på att folk kommer se exakt samma gamla vanliga Bethesda-buggar i Starfield.

Eh, jag spelade Skyrim (PC), Fallout 3 (Xbox) och Fallout 4 (Xbox) vid release och har inga direkt starka minnen av problem. Har bara positiva minnen från spelen.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Aldrig kört något spel med new game+. Kanske blir första gången sen.

Enda New Game+ jag kört är Wind Waker. Då kunde man spela igenom med pjamas istälet..

Medlem
Skrivet av eld:

Huvudstoryn kanske bootar om timeline, slänger tillbaka ens rymdskepp i tiden

Precis va ja med tänkte 👍

Avstängd
Skrivet av Matthias:

Eh, jag spelade Skyrim (PC), Fallout 3 (Xbox) och Fallout 4 (Xbox) vid release och har inga direkt starka minnen av problem. Har bara positiva minnen från spelen.

Rosafärgade nostalgi-glasögon med andra ord.

Själv la jag massor av krascher och buggar på minnet (vill du fräscha upp ditt så kan du alltid googla Skyrim + Bugs och liknande för helfestliga montage när spelet ballar ur).

Sen kan man alltid njuta av spelet oavsett buggar och jank, men att låtsas om att de inte fanns ständigt närvarande när man spelade, nä där går gränsen.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Rosafärgade nostalgi-glasögon med andra ord.

Själv la jag massor av krascher och buggar på minnet (vill du fräscha upp ditt så kan du alltid googla Skyrim + Bugs och liknande för helfestliga montage när spelet ballar ur).

Sen kan man alltid njuta av spelet oavsett buggar och jank, men att låtsas om att de inte fanns ständigt närvarande när man spelade, nä där går gränsen.

Vad är det som säger att du inte har svartfärgade (?) nostalgi-glasögon?

Men jo visst var PS3 i sämre skick än de andra av vad jag hört.
Men jag spelade Oblivion, Skyrim och Fallout 4 vid släpp och jag upplevde inte alls så stora problem som du beskriver. Klart några buggar här och där men inte alls spelförstörande på något sätt.

Kolla recensioner av när spelet släpptes, vad var snittet då, om det nu var så buggigt borde det märkts tydligt i recensionerna?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Avstängd
Skrivet av LancelotSwe:

Vad är det som säger att du inte har svartfärgade (?) nostalgi-glasögon?

Men jo visst var PS3 i sämre skick än de andra av vad jag hört.
Men jag spelade Oblivion, Skyrim och Fallout 4 vid släpp och jag upplevde inte alls så stora problem som du beskriver. Klart några buggar här och där men inte alls spelförstörande på något sätt.

Kolla recensioner av när spelet släpptes, vad var snittet då, om det nu var så buggigt borde det märkts tydligt i recensionerna?

Den enda som nämnt spelförstörande buggar är du. Jag snackar buggar, jank och annat som en spelstudio med respekt för sina kunder fixar i Beta-test fasen...


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Rosafärgade nostalgi-glasögon med andra ord.

Själv la jag massor av krascher och buggar på minnet (vill du fräscha upp ditt så kan du alltid googla Skyrim + Bugs och liknande för helfestliga montage när spelet ballar ur).

Sen kan man alltid njuta av spelet oavsett buggar och jank, men att låtsas om att de inte fanns ständigt närvarande när man spelade, nä där går gränsen.

Vad, nej. Jag har inga minnen av dåliga erfarenheter av de tre spelen. Man kan påstå att jag är mer accepterande, men det ändrar inte mitt intryck. Jag har sett liknande montage, inget jag råkade ut för.

Samma med CP2077. Vet att olika portar var sämre än andra. Spelade på release-dagen på en XBX och körde igenom spelet. Hade exakt en krasch, och inget direkt annat som störde mig alls. Jag såg någon bil som svävade strax ovanför marken, åh nej.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Den enda som nämnt spelförstörande buggar är du. Jag snackar buggar, jank och annat som en spelstudio med respekt för sina kunder fixar i Beta-test fasen...

Du skrev ju detta ” Morrowind som startade om konsoler under loading, Skyrim med 15FPS och frekventa krasher på PS3, ”

Men sen har vi nog olika uppfattningar av buggar och jank. Jag upplevde att Oblivion, Skyrim och Fallout 4 var fantastiska vid släppet, tror jag kommer tycka samma om Starfield.

Sen säger de att de lagt extra mycket tid på att fixa buggar, så kanske du kommer uppleva Starfield bättre nu? Annars är det bara att vänta, finns gott om andra spel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Avstängd
Skrivet av LancelotSwe:

Du skrev ju detta ” Morrowind som startade om konsoler under loading, Skyrim med 15FPS och frekventa krasher på PS3, ”

Men sen har vi nog olika uppfattningar av buggar och jank. Jag upplevde att Oblivion, Skyrim och Fallout 4 var fantastiska vid släppet, tror jag kommer tycka samma om Starfield.

Sen säger de att de lagt extra mycket tid på att fixa buggar, så kanske du kommer uppleva Starfield bättre nu? Annars är det bara att vänta, finns gott om andra spel!

Ja? Det är 100% sant: Bethesda har t o m skämtat om hur Morrowind startade om konsoler/PC under loading screens för att frigöra minne, det är inget kontroversiellt att påtala. PS3 är du själv medveten om problemen med, även om jag själv hade en relativt smätfri upplevelse med spelet.

Men det var så jäkla buggit. Alltså småfel och utan polish, gubbar som går igenom möbler och en fysikmotor som snortar kokain med jämna intervaller osv. 🤣 Underbara spel, men det är JANK med stora bokstäver du endast kan förvänta dig från Bethesdas titlar.


signatur

Todd Howard is a Cunt

1
Skriv svar