Diskutera – Vilket (eller vilka) spel ser du fram emot i höst?

Medlem

Star citizen 3.20 patchen, icarus new frontiers expansionen, payday 3, falling frontier, star field, några fler som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.

Inaktiv

Starfield

AC Mirage

Forza

Alan Wake 2

Cities skyline 2

Football Manager 24

It's not a lake, it's an ocean

Värt att upprepa: galet spelår!

1. Alan Wake II

- Spelet jag trodde aldrig skulle komma. (Fast det borde ju heta Alan Wake: Return.)

2. Sonic Superstars

- Inget datum än, men det ryktas om oktober. Jag hoppas att de släpper det i december i stället.

3. Starfield

- Egentligen inte min sorts spel, men nu har jag förbokat Constellation Edition och måste bara ge mig hän.

4. Alone in the Dark

- Förbokat samlarutgåvan här också och både vill och hoppas verkligen att detta spel blir bra.

5. Super Mario Bros. Wonder

- Ser lika galet som roligt ut.

Blir kul att testa på Game Pass:

Lies of P
Forza Motorsport

Stalker 2 känns mer som en 2024-release. Och det är lika bra det, för det är tomt i plånboken nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Finns mycket gott att se fram emot i höst tycker jag!

* Assassin's Creed Mirage
Riktigt peppad på att de går tillbaka till de lite mindre och storydrivna spelen och Bagdad ser fantastiskt fint ut.

* Sea of Stars
Inte långt kvar nu! Körde demot och tyckte det var riktigt mysigt.

* The Legend of Nayuta: Boundless Trails
Helt insnöad på "Legend of Heroes" just nu och det här ser jag fram emot. Visserligen lite annorlunda jämfört med de andra titlarna, men känner ändå riktig pepp!

* Super Mario RPG
Jag brukar faktiskt inte vara mycket för Nintendos egna titlar, men oj vad glad jag blev när jag såg att detta skulle komma. Nostalgin slog i taket!

Så visst finns det mycket fint att se fram emot och då har jag inte ens nämnt Starfield men för mig personligen så hamnar just det ganska långt ner i backloggen.

Medlem

Starfield och Assassins Creed Mirage och kanske Avatar om det kommer i år dvs.

Medlem
Medlem

Mirage.

Kanske Starfiled…

Medlem

Super Mario Wonder och Armored Core.

Skribent

Starfield, Alan Wake 2, Alone in the Dark. Kanske kollar in Super Mario RPG om jag får tid över.

Sen faktiskt också.. Disney Speedstorm! Hoppas att det kan kittla Mario Kart-nerven.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag tror starfield kommer bli en buggig röra. Fool me once


signatur

Allätare

Medlem

Alan Wake 2 är det som intresserar mig mest i höst helt klart.

Annars har jag ögonen på Starfield och Lies of P.

Inte ett höstspel men Amored Core 6 släpps nästa vecka som är mitt mest hypade för i år, ska bli jäkla intressant om jag kommer gilla det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Starfield och alan wake 2 sen är det rätt dött för min del, så jag hinner med 🦍

Medlem

Spider-Man 2, Quantum Error ,Assassin’s Creed Mirage, HYENAS , The Crew Motorfest, The First Descendant, helldivers 2 bara på ps5 !

Medlem

Ja det kommer ju endel intressanta och smaskigt spel här mot slutet av året, lite tveksamt om man kommer hinna med allt!

Armored Core VI: Fires of Rubicon (PS5) - August 25
Starfield (PC) - September 6
Lies of P (PS5) - September 19
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty expansion (PC) - September 26
Assassin's Creed Mirage (PS5) - October 5
Lords of the Fallen (PS5) - October 13
Alan Wake 2 (PS5) - October 17
Marvel's Spider-Man 2 (PS5) - October 20
Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC) - November 10
Super Mario RPG (Switch) - November 17


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Hoppas mycket på att DLC:t till Elden Ring skall komma.

Medlem

Ser fram emot att börja om i Cyberpunk med expansionen Phantom Liberty. Jag är bland annat väldigt nyfiken på de uppdaterade färdighetsträden.

Medlem

Glömde bort Lords of the Fallen som ser väldigt intressant ut det också. Släpps 13 oktober.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

För två veckor sedan så hade jag svarat "Starfield".

Men nu har jag haft så många fantastiska timmar med BG3, och än mer timmar står på tur!

Så ett litet break från rpg i höst och kanske lira "Cities: Skylines 2" istället.

Starfield
Forza
Cities Skylines 2
NHL 2024

Känns som det blir en riktigt bra spelhöst.

Medlem

1: Starfield
2: Space Marine 2
3: Forza Motorsport
4: Modern Warfare 3
5: Front Mission 2 (?)

Starfield och Space Marine 2 känns ju tyngst här. Slängde in Front Mission 2 istället för Fi… förlåt EA FC 24 eftersom jag inte tror att något är nytt i den serien trots namnbytet.

Skrivet av stephan900:

Ser fram emot att börja om i Cyberpunk med expansionen Phantom Liberty. Jag är bland annat väldigt nyfiken på de uppdaterade färdighetsträden.

Du tänker, är det version 2.0 av allting? Hur funkar basspelet i nuläget?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser hur grymt ut somhelst. Dålig på Dark Souls liknande spel, men detta tänker jag sätta mina tänder in i. När kommer det?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Utan konkurrens The Talos Principle 2.


signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Medlem

Starfield för fulla muggar.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

1. Starfield.
2. Starfield
3. Starfield
etc
etc


signatur

Submission is for the weak

Spiderman och Alan Wake 2.

Alan Wake 1 har jag aldrig spelat men älskade Control, så jag tänker att det kommer bli bra hur som.

Spiderman är väl given, men är lite orolig att det kommer va onödiga nyheter osv. Vet inte, kanske inte är taggad på det? Övertalade precis mig själv om att det inte är superhype. Va fan, ehm. Kanske nya WRC spelet som ryktas om. Men tycker året känns ganska svagt förutom Zelda.

Medlem

Cities: Skylines 2
Phantom Liberty
CS2.
Hoppas dock att jag känner mig färdig med Baldurs Gate 3 när cities 2 kommer 😅 Sen har jag ju divinity's reach 2 i backloggen. Och efter att jag fastnat för genren iochmed BG3 så är det ett måste att spela igenom

Medlem

Starfield, Lies of Pi och Alan Wake 2! Är också lite sugen på Lords of the Fallen, men det är något som saknas i gameplayet; känns styltigt, saknar tyngd i striderna i jämförelse med FromSofts spel.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du tänker, är det version 2.0 av allting? Hur funkar basspelet i nuläget?

Det var över ett halvår sedan jag spelade Cyberpunk, men jag tyckte det fungerade bra. Några småbuggar - NPC:er som ibland går rakt igenom min parkerade bil typ. Jag har dock haft jättekul.

Med expansionen kommer många ändringar, bland annat lite omgjorda färdighetsträd. Man ska få fler förmågor till skillnad från bara procentuella ökningar på saker och ting.

Medlem

1. Starfield
2. Forza Motorsport

Blir en skoj höst. 🙂

Skriv svar