Nytt Steam-rekord för Baldur's Gate 3, snuddar vid Hogwarts Legacy

Robot
Nytt Steam-rekord för Baldur's Gate 3, snuddar vid Hogwarts Legacy
Medlem

Att det skulle gå bra för spelet var jag hyfsat säker på men denna nivån av framgång trodde jag aldrig.

Hatten av för Larian och grattis till alla gamers.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt kul för Larian!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Namnbyte på sidan till BaldurZone snart ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Decado:

Namnbyte på sidan till BaldurZone snart ?

Haha, alltid roligt när folk skriver sådant här. Samma när vi skrev mycket om Diablo IV när det var nytt och aktuellt.

Klart vi skriver mycket om ett sådand storspel som Baldur's Gate III när det kommer nya roliga och bra nyheter. Vänta bara tills Starfield kommer då det nog lär bli samma misstänker jag : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får väl köra en story baserad på minnesförlust eller nåt då så man är tvungen att spela från level 1 igen

Eller att man av någon annan anledning tappar sina levels.

Eller en prequel.

Man måste väl inte fortsätta över level 12 tänker jag om det nu blir problematiskt. Vem bryr sig så länge vi får mer fantastisk story och gameplay?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Får väl köra en story baserad på minnesförlust eller nåt då så man är tvungen att spela från level 1 igen

Eller att man av någon annan anledning tappar sina levels.

Eller en prequel.

Man måste väl inte fortsätta över level 12 tänker jag om det nu blir problematiskt. Vem bryr sig så länge vi får mer fantastisk story och gameplay?

Eller bara en helt ny kampanj, tvivlar ju på att det kommer bli svårt att få ihop finansiering till Baldurs gate 4

Medlem

Tror inte att toppen är nådd än eftersom spelarantalet är högre under vardagarna den här veckan jmf med förra veckan.
Skulle inte bli förvånad om det går över 900 k på söndag kväll.

Medlem
Skrivet av rosski:

Eller bara en helt ny kampanj, tvivlar ju på att det kommer bli svårt att få ihop finansiering till Baldurs gate 4

Mm, problemet då är väl mer att Larian sagt att de vill satsa på fler mindre projekt framöver

Medlem

väl förtjänt. Jag har varit tvungen att ställa larm på telefonen så man inte sitter hela natten. Efter jobbet å en 7-timmars session kändes som "va f-n, ja började ju nyss å spela". Tiden bara rinner iväg.

Avstängd
Skrivet av Decado:

Namnbyte på sidan till BaldurZone snart ?

Alla spelsajter borde dra sitt strå till stacken och ösa ut positiva nyheter om BG3. Det är så man får EA, Blizzard och övriga idiotföretag att förstå att vi spelare vill spela spel som fungerar vid release och som inte är proppfulla av mikrotransaktioner, men framförallt spela spel som är byggt av hjärta och passion, vilket BG3 är.

Medlem

Toppenspel, har 100 timmar klockade och klarade spelet igår. Började genast med nästa karaktär då det kittlar i klickfingret som det gjorde när man var barn. Inget spel de senaste 15 åren har gjort det 2 veckor efter släppet.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Toppenspel, har 100 timmar klockade och klarade spelet igår. Började genast med nästa karaktär då det kittlar i klickfingret som det gjorde när man var barn. Inget spel de senaste 15 åren har gjort det 2 veckor efter släppet.

100 timmar på två veckor är bra jobbat. 👍🏻
Kommer jag över 5 timmar på två veckor så är det mycket. 😄

Medlem
Skrivet av stephan900:

100 timmar på två veckor är bra jobbat. 👍🏻
Kommer jag över 5 timmar på två veckor så är det mycket. 😄

115h här

Medlem

Hur kommer det sig att steamcharts visar Hogwart's player peak som 527,652?

Medlem

PC gamer delar ut sitt högsta betyg till Baldurs gate 3 på 16 år

https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-3-review/?utm_campaign=s...

Medlem

Man vet inte hur många som har köpt o spelar det på GOG platformen heller. Tror om man sätter ihop gog och steam så har det säkert gått om Hogwarts.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Man vet inte hur många som har köpt o spelar det på GOG platformen heller. Tror om man sätter ihop gog och steam så har det säkert gått om Hogwarts.

Å andra sidan kom väl Hogwarts på Epic Game Store också?

Medlem
Skrivet av UniDen7ified:

Hur kommer det sig att steamcharts visar Hogwart's player peak som 527,652?

Vet ej.

SteamDB kan du kolla istället.

Lär vara en hel del spelare som kör BG3 på GoG också.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Redaktör
Ponny

All denna tid jag inte har. Vill helst lira detta, Starfield och Final Fantasy XVI innan årets slut, men är ju inte ens färdig med Zelda. Nåväl, det kommer ju fler år.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar