Diablo 4 - laggar det sjukt mycket för nån annan?

Medlem
Diablo 4 - laggar det sjukt mycket för nån annan?

håller på att bli galen, min gubbe rubberbandar kors och tvärs, under intensiva strider kan det frysa helt i några sekunder, varpå jag går från full hälsa till död i ett ögonblick när det drar igång igen.

det är ju på gränsen till ospelbart ibland, och ändå sitter jag här med 1gbit upp/ner. har sett att folk haft problem med lagg på reddit, men var nyfiken på hur folk i sverige upplever det, så frågar här istället.

tänker att det kanske är mitt wifi som knasar annars.

spelar på ps5.

Medlem

Kör också på konsol, flöt på så bra både på Series X och Series S att jag startade om med HC nästan direkt, aldrig trott det skulle gå så snabbt för mig att switcha över, brukar vara laggfest första tiden...

Testat med kabel? Vet min PS5:a är hopplös med mina Ubiquiti-prylar... långsamt värre. Kabel hjälper där, behövs inte på min andra utrustning.

Releasehästryttare

Anledningen till att jag inte köpte det då betan jag spelade va helt ospelbar på grund av just detta.
Kommer köpa spelet om ~2 år när första expansionen släpps och servrarna är stabila!

Medlem

Kör på ps5 och haft tre rubberband händelser idag, de var borta efter någon sekund. Inte haft ett enda problem i fredags eller i lördags.

Tycker servrarna har varit stabila så har man mycket problem borde man nog felsöka router och internet.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det här är anledningen till att man ogärna spelar över wifi, signalen fluktuerar hela tiden och det är inte ovanligt med flertal avbrott/sekund, koppla in med kabel och du kommer troligen inte uppleva något lagg överhuvudtaget.

Medlem

För mig händer det oftast när jag är i helltid. Spelar på pc och med kabel. Startar om spelet sen flyter det på fint i några timmar. Fruktansvärt irriterande. Har provat sänka grafik aktivera gsync inget tycks hjälpa. Förutom att starta om skiten

Medlem

Testa stänga av crossplay, funkade bra för mig.
Dock möter man knappt några andra ute i Overworld då.

Medlem

Kör på Series X. Har haft ca 2 rubberband allt som allt sedan jag skaffade spelet.
Dock stött på nån enstaka gång när man lirar samma tid som amerikanarna att det kan ta lång tid att logga på.

Medlem

Kör pc och det rubberbandar extremt mycket till och från. Crossplay av gör noll skillnad

Medlem

Det har definitivt inget med WiFi att göra... det är serverproblem! Antagligen pga överbelastning, dagens WiFI är tillräckligt för den små mängd data som skickas från spelaren till servern och tillbaka med schysst ping. Jag sitter på trådat och får rubberband ibland. Men det är verkligen inte ospelbart, händer kanske 1 gång per session och då är det max några sekunder sen funkar det bra igen!

Medlem

jag har ett problem.

köpte diablo 4 för en månad sedan, laddade ner det då.

igår var min första lediga stund och försökte spela.

starta spela, kommer så långt in i spelet att den ber mig att trycka på vilken knapp som helst, och får upp felkod 522 och 300010

har försökt att starta om router, ps5, även tagit bort spelet och laddat ner det på nytt. drygt som fan. och jag får fortfarande samma problem. jag är direkt kopplat med kabel in i min router, har 100/100 lina. tp link är routern jag använder.

hur skall jag göra för att spela detta skitspel, om man inte ens kan spela så funderar jag på att helt enkelt ringa sony och be dem ta tillbaka spelet och ge mig ränta på pengarna jag köpte spelet på.

så någon snäll själ som kan hjälpa mig?

Skrivet av Sigge28:

jag har ett problem.

köpte diablo 4 för en månad sedan, laddade ner det då.

igår var min första lediga stund och försökte spela.

starta spela, kommer så långt in i spelet att den ber mig att trycka på vilken knapp som helst, och får upp felkod 522 och 300010

har försökt att starta om router, ps5, även tagit bort spelet och laddat ner det på nytt. drygt som fan. och jag får fortfarande samma problem. jag är direkt kopplat med kabel in i min router, har 100/100 lina. tp link är routern jag använder.

hur skall jag göra för att spela detta skitspel, om man inte ens kan spela så funderar jag på att helt enkelt ringa sony och be dem ta tillbaka spelet och ge mig ränta på pengarna jag köpte spelet på.

så någon snäll själ som kan hjälpa mig?

Om man googlar på det så verkar det vara authentication problem, en del har skapat battle.net konton och länkat sitt psn/xbox konto så har de kommit in.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Om man googlar på det så verkar det vara authentication problem, en del har skapat battle.net konton och länkat sitt psn/xbox konto så har de kommit in.

har laddat ner battle.net till min pc, men blir inte klok på hur man skall synka min ps5a dit.

gick in på blizzaard, och där gick det. helt otroligt vad omständigt saker har blivit för att lira ett sketet spel.

Skrivet av Sigge28:

har laddat ner battle.net till min pc, men blir inte klok på hur man skall synka min ps5a dit.

Du kan nog göra det från https://account.battle.net/connections i webbläsaren på din PC, och där tryck +Connect.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Du kan nog göra det från https://account.battle.net/connections i webbläsaren på din PC, och där tryck +Connect.

https://i.imgur.com/6L0JNyH.png

fick rätt på det.
försökte med blizzard tidigare och klickade på ps5 och då sa de att mitt konto var bannat. så jag lämnade det.
sen laddade jag ner battle.net och det fanns inget där.
sedan skapade jag ett kontopå blizzard och då gick det att synka. och nu funkar spelet. helt sinnesjukt vilken process.

Medlem

Stort tack till er som hjälpte mig.

1
Skriv svar