Assassin's Creed Mirage blir 20–30 timmar långt

Robot
Assassin's Creed Mirage blir 20–30 timmar långt

Betydligt kortare än de senaste delarna i serien.

#Assassins-creed-mirage, #Ubisoft


Medlem

"Betydligt kortare". "fåtal kvadratkilometer". Vad är det artikelskrivaren vill säga? Känns som bait för att folk ska klaga på storleken av spelet. Huvudsaken är väl att spelet ska vara kul, inte hur stort det är?

Redaktör
Ponny
Skrivet av BeeJac:

"Betydligt kortare". "fåtal kvadratkilometer". Vad är det artikelskrivaren vill säga? Känns som bait för att folk ska klaga på storleken av spelet. Huvudsaken är väl att spelet ska vara kul, inte hur stort det är?

Jag tolkar det som tvärtom. Känner en frihet i att det är kortare och mindre. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tolkar det som tvärtom. Känner en frihet i att det är kortare och mindre. ^^

Så tolkar jag det också, de senaste spelen har ju fått (enligt mig befogad) kritik om att de varit på tok för stora och för långa, har tröttnat på varenda ett många timmar innan det var slut för att det är så otroligt mycket filler, även om spelen i grunden är jävligt kul.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av BeeJac:

"Betydligt kortare". "fåtal kvadratkilometer". Vad är det artikelskrivaren vill säga? Känns som bait för att folk ska klaga på storleken av spelet. Huvudsaken är väl att spelet ska vara kul, inte hur stort det är?

Många har dock upplevt de senaste AC-spelen som på tok för långa och utslätade. De har blivit längre för varje ny del, nästan som om det var viktigt i sig att presentera ett riktigt långt spel. En kortare och mer fokuserad upplevelse är att föredra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag tillhör en av dem (likt många) som tycker att de senaste spelen nog varit lite för långa. Kanske inte storymässigt, men med allt lull-lull runtomkring... som jag förvisso inte brukar bry mig om, de dagarna har jag lämnat bakom mig då man kände att man tvångsmässigt var tvungen att göra ALLT.

Men för dem som fortfarande gillar att lira ett spel 100% så är nog detta en mer sund inriktning att gå; det blir för mycket helt enkelt annars. Riskerar ju att folk blir torsk på att bara sitta och jaga digitala snuttefiltar typ.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Skribent
Skrivet av BeeJac:

"Betydligt kortare". "fåtal kvadratkilometer". Vad är det artikelskrivaren vill säga? Känns som bait för att folk ska klaga på storleken av spelet. Huvudsaken är väl att spelet ska vara kul, inte hur stort det är?

Nej, då läser du lite väl mycket mellan raderna. Personligen välkomnar jag ett mindre AC och föredrar generellt de tidigare spelen i serien snarare än den senaste trilogin. Många har skrivit gillande om den mindre skalan, så det är snarare något folk lär kommentera positivt på.

Medlem

Skönt! ser fram emot ett Assassins Creed spel igen. Ogillade Valhalla då det inte kändes som Assassins Creed.

Medlem

Riktigt bra nyheter. Det där jävla pluppjagandet tär på psyket. Jag vill göra allt jag kan i mina spel, så de senaste AC spelen har jag valt bort pga dess storlek och myller av pluppar.

Medlem

Jag gillar båda typerna. Men det är ju helt olika genrer.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Valvarexart:

Jag gillar båda typerna. Men det är ju helt olika genrer.

Exakt. Omväxling förnöjer, dessutom.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gött. Har inte alls gillat rpg-riktningen de gått i senaste spelen. Är inte assassins creed mer än till titeln. Ser fram emot detta.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av BeeJac:

"Betydligt kortare". "fåtal kvadratkilometer". Vad är det artikelskrivaren vill säga? Känns som bait för att folk ska klaga på storleken av spelet. Huvudsaken är väl att spelet ska vara kul, inte hur stort det är?

Det är ju viktig information.

Jag älskade AC 1 och 2 (båda är mästerverk) medan Origins, Odyssey och framåt känns cyniskt designade, med totalt artificiella och plastiga världar. 🤮

Jag är superglad att Mirage är back to the roots och tillbaka i arabvärlden, men samtidigt, inte lägger jag 700 kr för ett spel som är över på 20 timmar (om det nu inte är next-gen, men Mirage är gjort på gammal teknik och körs på Xbone/PS4).

Mirage är därmed nåt jag köper på en framtida Steamrea för 15-20 euro om det inte känns för föråldrat vid det laget.

Kanonviktig artikel. 🤗


signatur

Memento Mori

Medlem

Ska bli kul att testa detta!
Jag personligen älskade 2:an men även Odyssey som ligger på min top 10 lista av bästa spel någonsin.
Håller dock med i kritiken att det är lite för mycket repetitiva sidouppdrag.

Annars har jag haft kul i samtliga AC-spel!

Medlem

Jag tyckte Valhalla var ett otroligt spel men som många säger; Det var för långt! Som tvåbarnspappa så tar det så otroligt lång tid att lira ett spel som är 100h+ så det är gött när de kommer spel som bara är 15-30h långa🤣

Medlem

Jag stämmer in med kören: Valhalla var för långt och då räknar jag inte ens in expansionerna.

Medlem

Hade lite småskoj i Origins, Odyssey och Valhalla, men som alla skriver är dom på tooooooook för långa och jag orkade inte klara av ett enda av dom plus att dom var väldigt platta och repetitiva. En annan sak som jag störde mig på var att inte en enda gång i spelen kändes det som jag spelade ett Assassins Creed spel så jag ser fram emot Mirage en hel del! Äntligen få komma tillbaks till det som gjorde AC riktigt kul och intressant!

Medlem
Gen
Medlem

Så skönt! Orkade aldrig lira klart Valhalla just pga. den enorma storleken på spelet. Odyssey körde jag nog till 70% men det blev stopp pga. samma sak. Origins tog mig runt 60 timmar att köra klart vilket är mycket men ändå hanterbart. Odyssey tror jag att jag spenderade över 70 timmar på och Valhalla runt samma innan jag gav upp. Odyssey kanske jag hade orkat köra klart om de inte hade lagt till massa extra content och extra levels.

Lär bli ett köp av Mirage om det håller sig på 20-30 timmar.

Medlem

Men visst säljer de den lite billigare än när Valhalla var nytt?

Tyx tyvärr inte släppas på Steam, men på PSN-store och Epic tyx det som det bara kostar ca 500kr, istället för typ 650-700kr.


signatur

Memento Mori

Medlem

Valhalla var imho det det sämsta AC-spelet någonsin. Var så otroligt förvånad när skribenterna på FZ tyckte det var ett bra spel.
Unity var ett bra spel, kanske mitt favorit AC spel. Fck i allmänhet skitbetyg för att det inte rullade på bra för en del med viss hårdvara samma med Cyberpunk. Lita aldrig på recensenter, bilda dig en egen uppfattning.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, då läser du lite väl mycket mellan raderna. Personligen välkomnar jag ett mindre AC och föredrar generellt de tidigare spelen i serien snarare än den senaste trilogin. Många har skrivit gillande om den mindre skalan, så det är snarare något folk lär kommentera positivt på.

Är val av ord för mig som påminner mig om sensationsjournalistik. Tycke och smak antar jag.

1
Skriv svar