Playstation Store har dragit igång sin stora sommarrea

Robot
Playstation Store har dragit igång sin stora sommarrea

Tusental spel med varierande rabatt slänger lystna blickar på din semesterbudget.

#Playstation-store


Medlem

Det är inte speciellt när dom alltid har någon typ av rea tycker jag....

NuZ
Testpilot

Det blev remasterversionerna på Life is Strange. Ruggigt bra spel!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

I och med att nypriset ligger runt 890-1000 kr så är 660 kr för Dead Island 2 och 590 kr för Hogwarts inte direkt wow.

Medlem

Har sett Last of us part 2 för 90kr på Elgiganten tidigare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Passade på att köpa Psychonauts 2 på rean. Älskade första spelet så detta ska bli kul att spela igenom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av lonian:

Har sett Last of us part 2 för 90kr på Elgiganten tidigare.

Vid minst 2 tillfällen senaste året har det legat på 49 kr på flera butiker i fysiskt ex när Sony haft sin Days of Play-rea.

Jag bävar inför digitaliseringen just för priserna..

Inte billigt på något sätt, jo, i jämfört med deras egna priser. Det är som en digital slap i ansiktet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av elPresidente:

I och med att nypriset ligger runt 890-1000 kr så är 660 kr för Dead Island 2 och 590 kr för Hogwarts inte direkt wow.

Sucks to be old.

Medlem

Tycker att många av reorna som går slänger in "Digital Deluxe"-versionen för samma pris som den vanliga utgåvan, hela rea-konceptet har blivit ganska urvattnat

Medlem
Skrivet av lonian:

Har sett Last of us part 2 för 90kr på Elgiganten tidigare.

Skrivet av Faustian:

Vid minst 2 tillfällen senaste året har det legat på 49 kr på flera butiker i fysiskt ex när Sony haft sin Days of Play-rea.

Jag bävar inför digitaliseringen just för priserna..

Det är rena rama stölden för detta mästerverk. Så jäkla tungt spel alltså. Längtar till The Last of Us 3.

Ja, digitaliseringen är inge vidare när spelen endast säljs i SONY:s jäkla butik till hutlösa priser. Personligen kör jag fysiskt så gott det går.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Elden Ring för 517:- kanske man skulle slå till på? Nä priserna är väl inte så värst imponerande tyvärr. Jag kör enbart digitalt den här generationen och bortsett från nåt enstaka storspel jag köpt dag 1 så har det nog hittills inneburit att jag hellre väntat ett bra tag innan jag slagit till och istället letat mer efter annat än just AAA-titlar.

Medlem

Ska man slå till på Cyberpunk nu och invänta Phantom Liberty kanske?


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Rea-priserna är mer än vad jag tycker ett spel borde kosta till fullpris. Här blir det fysiska spel för max 300kr.

Senast jag köpte ett spel till fullt pris var när jag förbokade Launch Edition av Elden Ring. 499kr inklusive frakt. 👍

Medlem
Skrivet av lonian:

Har sett Last of us part 2 för 90kr på Elgiganten tidigare.

Fick tag i det för 44:- på NetOnNet i november förra året. Så ja, det går att hitta apbilligt.


signatur

I drank what?

Medlem

De borde ha fler reor som har något tema likt "150 (utvalda och bra) indiespel" och dylikt.

När det blir såhär med tusentals titlar orkar jag sällan kolla igenom utbudet utan tittar bara om något på min wishlist har ett bra pris.

Gen
Medlem

Hade önskat att man kunnat hitta en årsprenumeration av PS+ till ett rabatterat pris.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fick tag i det för 44:- på NetOnNet i november förra året. Så ja, det går att hitta apbilligt.

Man kan ju undra varför just part 2 gått lös för så billigt.

Sålde spelet inget bra? Visst det blev ju mycket folk som dissat det pga orsaker, men ja.

Ändå märkligt. Det är ju ett väldigt långt spel med skön gameplay.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alltid lika usel rea på Playstation store, blir snarare arg än glad när jag kollar. Sen alla dessa soffpotatisar som övergår till digitalt helt och hållet för att det är jobbigt att byta skiva, de är er vi tackar för Sonys skämtpriser.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av lonian:

Man kan ju undra varför just part 2 gått lös för så billigt.

Sålde spelet inget bra? Visst det blev ju mycket folk som dissat det pga orsaker, men ja.

Ändå märkligt. Det är ju ett väldigt långt spel med skön gameplay.

Mycket kontroverser runt spelet och det var som någon här tidigare sade en "vattendelare". Själv var jag inte överdrivet förtjust i Abby delen, men resten av spelet var bra tyckte jag.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av lonian:

Man kan ju undra varför just part 2 gått lös för så billigt.

Sålde spelet inget bra? Visst det blev ju mycket folk som dissat det pga orsaker, men ja.

Ändå märkligt. Det är ju ett väldigt långt spel med skön gameplay.

Det släpptes väl när pandemin dragit igång rejält med lockdowns i många länder så förhållandet mellan fysisk och digital försäljning blev nog inte alls som man trott på förhand och det blev ett överskott av fysiska exemplar.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Sen alla dessa soffpotatisar som övergår till digitalt helt och hållet för att det är jobbigt att byta skiva, de är er vi tackar för Sonys skämtpriser.

Lägg av. Spelen blir exponentiellt större och mer komplexa för varje år. Ett trippel-A spel sysselsätter flera hundratals anställda i uppåt 5-6 år och med den utvecklingen såg Sony och Microsoft möjligheten att kompensera det genom att höja priset på nya spel i samband med lanseringen av den nya konsolgenerationen. Men precis som de aktuella diskussionerna på mobilsidan just nu, så kanske konsumenterna skulle gynnas av flera digitala spelbutiker på konsol istället för att systemtillverkarna har monopol på sin egen platform.

1
Skriv svar