Tidiga Exoprimal-betyg pekar på ett mindre bra Capcom-spel än vad vi är vana vid

Robot
Tidiga Exoprimal-betyg pekar på ett mindre bra Capcom-spel än vad vi är vana vid

FZ-recensionen läser du imorgon.

#exoprimal


Avstängd

Bra men långt ifrån bäst.

Medlem

sugen på testa spelet, men inte för priset dom vill ha för det. Ser för mig ut som spel i gräns med 200kr eller 300kr för köpa. speciellt med framtida kosmetiska grejer m.m som man ser dom vill ge oss.

Inaktiv

Läste på Steam att all content låses upp på tok för sent.
Så folk som skaffade spelet spelade 4h och sen trodde inte det fanns nån content och gav dåliga betyg innan de fått låsa upp det roliga.

Har kollat lite på Twitch och det ser dock inte kolossalt roligt ut. Spring till en zon, skjut dinosaurier en stund, spring till nästa zon. Ibland kan motståndarlaget spawna in nån stor dino boss.

Medlem

Ibland känner jag att det är helt ok med "bra" spel.
Behöver inte vara masterpieces alltid.
Sen kan ett spel vara 3 av 5 för en och 5 av 5 för en annan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ibland känner jag att det är helt ok med "bra" spel.
Behöver inte vara masterpieces alltid.
Sen kan ett spel vara 3 av 5 för en och 5 av 5 för en annan.

Problemet är att det finns så väldigt många bra spel att ”medelmåttiga” spel gärna glöms bort.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Problemet är att det finns så väldigt många bra spel att ”medelmåttiga” spel gärna glöms bort.

Då är det ju än mindre problem. Bara hålla sig till mästerverken


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Då är det ju än mindre problem. Bara hålla sig till mästerverken

Vissa bra spel blir ju mästerverk om man ger det lite tid. Jag har nog gett upp alldeles för tidigt på vissa spel (Witcher 3, FF XIV, Uncharted 3 etc) medan andra spel har fått alldeles för mycket tid (Redfall, Horizon Zero Dawn och Zelda Majora's Mask etc). Svårt att värdera om spelet verkligen växer eller inte

Medlem

Snygg grafik osv men att få horder av fiender på sig känns inte kul för mig.

Då vill jag hällre köra en bra level design med strategiskt utplacerade fiender.

Dinosaurier? Känns lite fjantigt, men om storyn är bra så.

Pass på den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Natrium:

sugen på testa spelet, men inte för priset dom vill ha för det. Ser för mig ut som spel i gräns med 200kr eller 300kr för köpa. speciellt med framtida kosmetiska grejer m.m som man ser dom vill ge oss.

finns på Game Pass, så typ 99kr om du kör via PC eller 150kr via konsol.

Avstängd
Skrivet av Natrium:

sugen på testa spelet, men inte för priset dom vill ha för det. Ser för mig ut som spel i gräns med 200kr eller 300kr för köpa. speciellt med framtida kosmetiska grejer m.m som man ser dom vill ge oss.

Köp Game Pass 1mån så kan du testa det billigt för endast 155kr

Medlem

Jag skulle ge det 2 av 5 i betyg. Helt ok, strax under medel. Kul att hoppa in och köra några matcher då och då men absolut inget jag skulle plöja flera timmar i sträck på.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Köp Game Pass 1mån så kan du testa det billigt för endast 155kr

mjo jag såg det efter ett tag att det fanns på gamegayness så jag ska väl ta testa det ikväll Fast 155 kr? kostar 99 för gamepass jö

Medlem

kul i en timme sen uninstall börja bli en vana med gamepass spel *host* redfall

Medlem

Jag avinstallerade när jag såg att jag möttes av användaravtal och länkande av något konto. Verkligen det värsta jag vet med dagens spel. Sånt som gör att jag plockar fram min c64 och Amiga.

Medlem

Jag var lite sugen på att testa men på PS5 kostar det 600 spänn så jag skipper istället.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Läste på Steam att all content låses upp på tok för sent.
Så folk som skaffade spelet spelade 4h och sen trodde inte det fanns nån content och gav dåliga betyg innan de fått låsa upp det roliga.

Ja, hela subredditen är fylld av folk som älskar spelet först när man klarat av storyn ca 15h in och efter det kommit upp i level ganska ordentligt. Jag hoppas FZ:s recensent verkligen tagit tid till att se vad spelet har att erbjuda efter 30-40h! Nu väger såklart en repetitiv och grindande inledande 20h in i ett slutbetyg, synd bara att Capcom tappar så många spelare pga det och att man i princip aldrig förklarar upplägget för allt som blir upplåst längre fram. Tydligen hänvisar man till hemsidan där det finns bra info, märkligt upplägg. Har hur som helst tankat via Gamepass, ska bli kul att testa!!

Medlem

Jag gav up vid Capcom ID.

Medlem

Lite märklig progression, med ett battlepass och kosmetisk shop och de "riktiga" skinsen låsta bakom riktigapengarvägg (de man kan låsa upp med antingen ingame pengar eller lootlådor är mest recolors)

Känns definitivt som att utvecklaren designat det som ett F2P, för jag skulle aldrig betala fullpris för det, men på gamepass så är det roligt ett gäng timmar. (verkar också som de flesta spelar genom gamepass av det jag sett)

Jag har spelat igenom hela kampanjen, det tog i runda slängar ~54 matcher eller så (story progression är baserat på XP) hur många timmar vet jag inte riktigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar