Quiz – Vad kan du om 40-årsjubilaren NES?

Medlem

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Redaktör

Ändå nöjd.

/C64-kille


signatur
Medlem

Inte illa

Medlem
NES
Medlem

Gick bra i detta quiz


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

var rollspelen som jag glömde


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Fragtjuv

Easy


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sweet. Bästa konsolen någonsin

Medlem

Var ung och fattig då jag och min bror fick "ärva" ett NES från en kusin i början på 90-talet. Vi hade därför bara ett fåtal spel som spelades mycket på den konsolen (SMB3 och Blaster Master var de mest spelade), så kunskapen jag har idag är mestadels hämtad från gamla Nintendo Magasinet tidningar (även dessa ärvda av samma kusin) som jag läste och drömde om spel jag ville spela. 7/10 är jag mycket nöjd med med tanke på att jag än idag faktiskt inte spelat mer än 5-6 olika spel totalt på NES.

Medlem

Stöp på sista frågan när jag hade möjlighet att få min första 10/10 i livet, då jag av någon anledning fick för mig att liemannen var första bossen i Castlevania.

Medlem

Hade varit skoj att se åldersfördelning på resultaten i detta quiz 😂

Medlem
Pro NES player🤣
Medlem

Född 83, så ett quiz för mig. Missade dock på mega man

Medlem

Gammal man kände sig nu 😭


signatur

IDKFA

Medlem

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent

Missade en fråga för jag tycker att banan jag valde är mycket, mycket svårare än det rätta svaret.

Medlem

signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Mos
Medlem

helt ok

Medlem
Medlem
Medlem

Äntligen ett quiz som passade mig, har lyckats få 10/10 nån gån förut men då behövt chansa, behövdes inte här

Medlem

Kunde de flesta den här gången! Tyvärr hade jag noll tur på gissningarna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Missade på Mega Man!

Mycket NES blev det...

Medlem

signatur

"There will be another time"

Medlem

Egentligen 9/10. Jag missförstod frågan om Final Fantasy och Europa. Den enda jag inte kunde var Castlevaniafrågan

Skriv svar