EA Sports FC24 släpps 29 september – se första "gameplay"-trailern

Robot
EA Sports FC24 släpps 29 september – se första "gameplay"-trailern

Hela två sekunder från planen.

#ea-sports, #fc24, #fifa


Medlem

Jag är ett stort fan av FIFA 23 Careerläge men det kunde gjorts så mycket bättre. Jag förväntar mig absolut ingen av dessa förbättringar i det här spelet vilket är synd för lade EA bara lite mer krut på att fixa de uppenbara buggarna och göra det hela lite mer till en upplevelse kunde det verkligen göra spelserien riktigt rolig.

Medlem

Synd att EA tappade bollen här med att introducera allting nytt med det nya namnet som en början på ett långt och framgångsrikt varumärke.

Medlem

Ja för mig startar inte ens fifa 23 så det blir ju inget köp av FC 24 den saken är säker. Nästan imponerande att det kan finnas sådana buggar med anticheat så långt efter release.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Ja för mig startar inte ens fifa 23 så det blir ju inget köp av FC 24 den saken är säker. Nästan imponerande att det kan finnas sådana buggar med anticheat så långt efter release.

Eller buggen som jag och en vän upptäckte när vi köpte FIFA 23 helt och hållet i syftet att spela couch co-op i Seasons-läget.

Det är nämligen så att när man lägger till en gäst och hittar en match, så kan spelet, när det känner för det, bestämma att man inte alls har någon gästspelare med sig. Tro mig, vi dubbel och trippelkollade att vi hade lagt till en gäst flera gånger. Bara att lämna matchen, tappa sina poäng och försöka på nytt. Det hände dessutom i minst 30% av försöken för oss.

Helt trasigt, 9 månader efter release.

Imponerande, EA.

Medlem

För den som inte spelar FUT så finns det nog inget att hämta i den här serien längre.

Ja jag skriver FUT och ”serie” för att jag tror inte att det kommer massa ambitiösa ändringar bara för att det inte heter Fifa längre.

Medlem

Köper ett nytt FIFA-spel cirka en gång var fjärde år. Nu senast 2019 men känner fortfarande det blir minst ett år till innan jag går över. Speciellt med allt fokus på FUT som är helt ointressant för mig.

Men om vi har tur så säljs FIFA-licensen till någon annan och skapar en bättre konkurennssituation. Känns som EA har spelmonopol över alla stora sporter jag följer vilket knappast är optimalt.

Medlem

Min tanke spontant är att de väldigt enkelt hade kunnat få grafiken att kännas lite ny och spännande med mer realistisk ljussättning och vettiga filter, för att få det att se ut mer som en match på TV än plastdockor på en neongrön filt.

Alltså, riktiga TV bilder är ju inte alls lika mättade t.ex.

Umi
Medlem

Detta blir väl en reskin som de andra Fifa spelen. Låt er inte luras av namnbytet och flashig trailer

1
Skriv svar