Ark-remastern försenas, och priset ändras igen

Robot
Ark-remastern försenas, och priset ändras igen
Medlem

early access dyrare än release? ja då blir det ju till att vänta. borde vara tvärtom när man ska fungera som betalande speltestare


signatur

//monster

Gnällkuk

Man gick ju från hyped till uh-oh relativt fort. Bra tillfälle att komma ihåg att ta bort spelet från sin wishlist.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är Ark inte det där spelet som är så o-optimerat att inte ens en Nasa dator får flyt på det?

Medlem

Efter att ha spelat "ettan" så finns detta inte ens med längst ner på att spela listan. Helt borttaget. Blev ju ingen ändring nu heller

ELF
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är Ark inte det där spelet som är så o-optimerat att inte ens en Nasa dator får flyt på det?

Jo, helt bedrövlig prestanda.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hur denna utvecklare lyckas dra till sig spelare är utom min förståelse. Det måste ju vara en av de sämst bedriva studios i branschen, men som ändå på något sätt gjort sig massa pengar och därför kan fortsätta vara usla. The irony.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är Ark inte det där spelet som är så o-optimerat att inte ens en Nasa dator får flyt på det?

Inte direkt, krävs typ ett gtx 1070 med high settings. Ark remastered kommer dock kräva ”nasa” ifall du vill använda nanite och Lumen, men det är inte direkt deras fel.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Undvik Ark och allt annat från denna giriga skit spel studio dom är värre än EA och Ubishit, tillsammans!
Dom gör ALDRIG klart sina spel och pumpar bara ut DLC's.

UNDVIK!!!

(Note jag äger original Ark på STEAM som jag köpte på någon rea svin billigt, men ångrade ganska snabbt mitt köp, och detta var innan dom låt oss få pengarna tillbaka!)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är Ark inte det där spelet som är så o-optimerat att inte ens en Nasa dator får flyt på det?

Skrivet av ELF:

Jo, helt bedrövlig prestanda.

Bästa spelet! Till er som tycker att ARK är ooptimerat undrar jag om ni spelat det överhuvudtaget de senaste åren? Under early access perioden var det buggigt men nu? Inte mer ooptimerat än något annat spel på marknaden.

Just nu arbetar devsen med att göra om spelet från grunden i UE5. Det kommer förmodligen att räta ut de få buggarna som fortfarande huserar i titeln.

Skrivet av deezel:

Efter att ha spelat "ettan" så finns detta inte ens med längst ner på att spela listan. Helt borttaget. Blev ju ingen ändring nu heller

Skrivet av trickeh2k:

Man gick ju från hyped till uh-oh relativt fort. Bra tillfälle att komma ihåg att ta bort spelet från sin wishlist.

Så ni skrotar spel bara för att de är försenade? Då är det många spel ni går misste om nu lol

Medlem
Skrivet av Fabler:

Just nu arbetar devsen med att göra om spelet från grunden i UE5. Det kommer förmodligen att räta ut de få buggarna som fortfarande huserar i titeln.

Och att detta kan medföra nya buggar och problem...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Gnällkuk
Skrivet av Fabler:

Bästa spelet! Till er som tycker att ARK är ooptimerat undrar jag om ni spelat det överhuvudtaget de senaste åren? Under early access perioden var det buggigt men nu? Inte mer ooptimerat än något annat spel på marknaden.

Just nu arbetar devsen med att göra om spelet från grunden i UE5. Det kommer förmodligen att räta ut de få buggarna som fortfarande huserar i titeln.

Så ni skrotar spel bara för att de är försenade? Då är det många spel ni går misste om nu lol

Nej, verkligen inte det bryr jag mig mindre om. Det är för att devsen är så efterblivna och anti-consumer så det finns inte.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Och att detta kan medföra nya buggar och problem...

Visserligen sant men finns det något spel idag som inte har 1 bugg vid release?

1
Skriv svar