Högt Diablo IV-betyg från er FZ-läsare

Robot
Högt Diablo IV-betyg från er FZ-läsare

Många nöjda med Blizzards senaste – men kritik finns.

#diablo-iv, #medlemsrecension


Medlem

Stark trea från mig. Storyn var ett redigt, mörkt sjumilakliv uppåt från D3, likaså gameplay. Striderna är följsamma och intuitiva*, bossarna är roliga och världen är proppfull av saker att göra. Paragon boards känns invecklade bara för sakens skull.

Minus för den aggressiva prissättningen. 70€ är för mycket när man säljer season pass och har en butik för kosmetika, men det bärs upp av att de inte prackar på spelarna mikrotransaktioner medan man spelar. Återstår att se hur det blir när säsong 1 går live.

*När servrarna funkar. Datacentret verkar smälta varje veckoslut med extrem rubberbanding som följd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har haft fantastiskt roligt i D4, men nu när jag nått level 100, och gear upgrades är few and far between, så känner jag inte att jag har särskilt stor anledning att dra igång en till Helltide eller mata fler NM.

Diablo 2 kan jag fortfarande sänka hundratals timmar i varje säsong. Vad jag än kör för content så finns det en chans att få en Ber-runa, eller hitta sup Eth Thresher med 4os, eller att ett unikt diadem droppar osv... Jag är verkligen inget fan av hur de hanterar itemization - särskilt inte hur allt gear är bundet till din character level.

Medlem

Gav en fyra, tycker det är en bra bas att bygga på, samtidigt så tröttnade jag ganska fort efter man fått full Ancestral gear i T4.
Förhoppningsvis så fylls det på med saker att göra iom säsongerna framöver, T5 (och högre vid expansionerna), system för runor, mer intressanta legendarys och Uniques etc etc.
Hoppas dom får till samma känsla som när det släpps en ny League i PoE, dvs svinkul i 1-2 månader och sen lägger man ner och väntar på nästa

Medlem

Stark 4 för mig. Jag är dock nöjd nu efter ganska många timmar. Har nog lirat 150h minst vilket är bra för ett vanligt action singelplayerspel.
Blev lvl 73.
Känner att det inte är någon underhållning i att fortsätta nöta Nightmare Dungeons för att nå lvl 100.
Har gjort 99% av allt på kartan och allt som har med Renown att göra. Har även väldigt bra gear för min lvl.

Väntar nu tills Säsong 1 så ska jag prova någon ny klass. Men ser mest fram emot expansionerna för att få fortsätta storyn.

Tyckte gameplay och världen var väldigt bra.

Medlem

Saknar verkligen ett smidigare sätt att ändra sin build och gear så man slipper sätta poängen om varje gång man vill pröva en nya build.

Att behöva ta bort paragonpoängen en och en är ett helvete att behöva göra

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Saknar verkligen ett smidigare sätt att ändra sin build och gear så man slipper sätta poängen om varje gång man vill pröva en nya build.

Att behöva ta bort paragonpoängen en och en är ett helvete att behöva göra

Japp, man borde kunna spara några olika builds i skill trädet samt paragonträdet så det är enkelt att byta till baka.

Medlem

Intressant med de som sätter 1 kanske 2 också i betyg.
1 måste ju innebär ett spel som är helt katastrof enligt mig, kan inte minnas när jag spela ett spel som var 1 i betyg.
Grafiskt tycker jag inte att där är issues iof är spelet brett till alla plattformar så man får ju ha med det.
Story, enligt många väldigt bra
Ljud ja inget katastrof där känns det som.
Gameplay ja det är Diablo och ett oändligt nötande
Fördelar med crossplay
Lvl scaling som är både upp och ner beroende på vem man frågar.
Så hur får då ett spel 1 i betyg? För skall jag sätta en etta så är allt ovan skit.

Medlem

Diablo IV i mitt tycke är en masterpiece.

Nu är ju folk olika vilket även speglar lite av betygen eller info i alla trådar, Men ur företag och som player är Diablo Iv en home run.
Det jag kan peka ut dock är hur man lägger ner vid lv27 och tycker det är grind(fast diablo 1,2,3 va inte det?), en del gnäller på storyn fast jag tyckte den var skit bra, video sekvenserna är nice (Någon gnällde på hur man var TVINGAD) och titta på konsoll håll inne B och VIPS så försvinner det.

Tror mycket FZ gnäll kommer från folk som inte satt sig in i spelet, tex som vid lv27 vad har man upplevt av spelet då eller storyn osv. sen absolut finns ett par saker dom behöver fixa hur paragon respec funkar mm 1 och 1 segt som sjutton.

Levelscale är ju guld sen för er som inte vet scaleing försvinner med HC dungeons där dom direkt är högre levels plus massa affixer mm helt annan story då.

Dom hade behövt tweaka tex legion raids dock för lätt just nu i mitt tycke.

Någon är på om hur det suger med online play, Det är ju det roliga och nästan ett krav idag att chars ligger på server och inte clienten för slippa som det var i Diablo 1 tex kom hackade gubbar med 1 miljard styrka osv och smekte på dig.

Tror Diablo har många år framåt, Att det finns issues nu visst men ser man även jäkla vad patches dom droppat sen release och det kommer vara lite minor stuff hit & dit men jisses vilken smooth release det var en ren jävla fröjd tog ledigt och inte EN ENDA connection lost eller kö för komma in.

Att spelet kan få låga betyg av en del är väl överlag ok, Diablo är inte för alla precis lika lite som jag spelar pokemongo eller CoD och hatar båda så mitt betyg på dom skulle bli 1 & 1 eller alt -1 & -1. Man måste nog gilla serien och framför allt gilla ARPG's.

Ses i hell boys!

Medlem

3/5
4/5 ifall det var billigare.

Spelet är bra fram tills endgame.
Jag förväntade mig att det var vid endgame spelet skulle börja på riktigt, att inte vara så undermåligt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Just nu en stark 3/5. Kul att dra igenom storyn och köra upp till World Tier IV. Efter det är det rätt tomt och mållöst. Visst Uber Lilith finns men det är mycket nötande för att komma dit. Skönt att man slipper rida runt och plocka shrines igen på nästa karaktär för det var inget kul alls. Stort plus att de flesta störande buggar fixades med senaste patchen. Hade spelet varit billigare hade det kunnat få en 4/5. Mycket hänger på hur season 1 blir. Hoppas de överraskar positivt med fler saker att göra i end game för då kan det bli en 5/5.

Medlem

Kan ej sätta något betyg då jag bojkottar detta spel pga av prissättningen. Inväntar en prissänkning/rea.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan ej sätta något betyg då jag bojkottar detta spel pga av prissättningen. Inväntar en prissänkning/rea.

😂

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan ej sätta något betyg då jag bojkottar detta spel pga av prissättningen. Inväntar en prissänkning/rea.

Tror dock vi får vänja oss med att AAA-spel kostar runt 700-1000 kronor, det lär inte bli billigare (nysläppta). Innan kunde man köpa spel på haffs utan att priset gjorde så mycket egentligen. Man vet ju med sig att man kommer få ut många timmar från detta spel.

Medlem

Tycker att det är riktigt ballt, men anser likt många andra att endgame var något av en besvikelse. Tråkigt att behöva manuellt specca om varenda paragon. Tråkigt att det kostar multum , särskilt när items som droppar väldigt ofta är sacred (= lägre säljvärde). NMs är skoj till en viss gräns, känns inte riktigt som att får ut något vettigt av det annat än några achievements här och där. I D3 fick man ju i alla fall XP. Konstigt nog var 80% av mina positiva upplevelser under storyn istället för endgamet. Det kanske var tanken?

Uber lilith ligger sedan 4h under jord. Vete fasen vad man hittar på nu.

1
Skriv svar