Jodå, Starfield kommer med skiva – fast bara standardversionen på Xbox

Robot
Jodå, Starfield kommer med skiva – fast bara standardversionen på Xbox

Bethesda klargör vad som gäller.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Så otroligt fånigt. Allt för att spara någon dollar per spel. (Mindre?)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Akronym:

Så otroligt fånigt. Allt för att spara någon dollar per spel. (Mindre?)

Du har ju en bunt mellanhänder som säljer fysiska utgåvor och de vill förstås ha sina korvören vid stora spelsläpp.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vi är väl på väg åt det här hållet. Jag misstänker att min skivläsare på min Xbox Series X blir den sista som jag kommer att ha på en konsol.

Har så blandade känslor. Tycker om att se ett fodral till ett fysiskt ex men jag blir mindre och mindre benägen att orka byta spel manuellt i mitt spelande. Men oavsett så är digitala spel och molnspelande det som kommer att gälla. Butiker och att pressa upp skivor är ju bara en kostnad.

Medlem

Flashigt att få sin "cdkey" på en nyckelring eller "kreditsticka", när ska man någonsin använda den igen? Nerladdningskoden är ju förbrukad när den väl använts och kopplats till ett konto.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Har så blandade känslor. Tycker om att se ett fodral till ett fysiskt ex men jag blir mindre och mindre benägen att orka byta spel manuellt i mitt spelande. Men oavsett så är digitala spel och molnspelande det som kommer att gälla. Butiker och att pressa upp skivor är ju bara en kostnad.

Frågan är om butiker och skivor är en kostnad, jämfört med vad man får betala till Microsoft för att lägga upp sitt spel på deras köp-plattform?
Nu är det ju billigare att byta skiva, spelen är billigare än online och går dessutom att sälja, vilket det inte gör om man köper digitalt.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Så otroligt fånigt. Allt för att spara någon dollar per spel. (Mindre?)

1. Har nog med att spelet släpps till Series S också, därav digitalt.

2. De tjänar betydligt mer på digitalt då det ej går att ge bort/sälja vidare sen.

Medlem

Riktigt snygg boxart måste jag säga! Kör dock enbart på digitalt nu för tiden så helt ointressant för egen del. Sen har jag ju ingen Xbox heller 😄.

KoP
Medlem

Finemang. Brukat bara köpa standardutgåvorna utav spel. Personligen är det bara spelet jag är intresserad utav, massa krims-krams undanbedes. 🙂

Medlem
Skrivet av Håkan:

Frågan är om butiker och skivor är en kostnad, jämfört med vad man får betala till Microsoft för att lägga upp sitt spel på deras köp-plattform?
Nu är det ju billigare att byta skiva, spelen är billigare än online och går dessutom att sälja, vilket det inte gör om man köper digitalt.

Jag håller inte med dig om att spelen är dyrare online, framför allt med alla reor som hela tiden återkommer. Speciellt Nintendos spel är omöjligt att hitta fysiska reor (typ 50%) på om du frågar mig. Annars är min uppfattning att priserna är hyfsat samma oavsett var man handlar (nya) spel. Jag förstår heller inte vad du menar med ”billigare att byta skiva”. Det går såklart inte att sälja spel om allt blir digitalt, helt klart. Jag vill inte bråka med dig, håller bara inte med.

1
Skriv svar