Xbox väntar med VR tills marknaden har växt

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Blurrigt har med linser ocg personers ögon att göra.
Vissa kan upptäcka fel i sin syn man inte visste om.
Lins-tekniken uppdateras. Nu kommer dom flesta nya headaets med sk pannkakslinser.
Valves headsets ör lite kända av att ha myclet godrays.

Man rör sig med samma precision som vilket konsolspel som helst, då man styr med spakar.
All övrig interaktion är ju med händer huvud.
Jag vet inte vad du syftar med att det inte skulle fungera med precision.
Låter som skill issue var just ditt problem
Eller råkade du köra handbased direction ist för headbaset eller tvärt om? Det är som att skylla på att joysticlen är dålig för att man kör med/utan inverted axis 😂

Få vettiga spel? Spelen du räknar upp är typiska "nybörjar casual" spel. Finns ju massa annat som passar dom flesta smaker.
Locomotion är inget hinder och används i dom flesta spel utan problem.

Gå å lägg dig.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Gå å lägg dig.

Whaat varför blev du surpuppa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Så länge större aktörer i branschen som t.ex. Microsoft/XGS avstår från att bidra till utvecklingen av AR/VR så kommer marknaden fortsatt växa långsamt framöver.

Det är dyrt att köpa ett VR-set som håller måttet (utöver en kapabel PC/Konsol) och spelen i dagsläget är väl inte jätteattraktiva (om man bortser från Half-Life Alyx).

Tycker inte att har hänt speciellt mycket sedan jag krängde av mitt Oculus Rift för 5-6 år sedan

Försöker själv att sälja mitt Oculus S för 1600:- , men finns ingen som är intresserad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Försöker själv att sälja mitt Oculus S för 1600:- , men finns ingen som är intresserad.

En Rift S är nog tyvärr lika eftertraktad eller tom mindre än en Quest 1.
Jag hade tur som fick sålt min Quest 1 innan jul för 2500kr


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

En Rift S är nog tyvärr lika eftertraktad eller tom mindre än en Quest 1.
Jag hade tur som fick sålt min Quest 1 innan jul för 2500kr

Ja det slutar nog med att man ger bort det till någon kompis.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Försöker själv att sälja mitt Oculus S för 1600:- , men finns ingen som är intresserad.

Tråkigt, men lycka till! Hade milt intresse för mitt redan då tills en VR-utvecklare ville ha något att leka med på sin fritid 😅

Medlem
Skrivet av xPontusx:

Med tanke på att jag hade noll bilintresse innan, så blev det en Logitech g29 då jag tyckte det var en okej prislapp att börja med, men framöver blir det nog Fanatec dd pro.

Blev taggad efter ditt förra inlägg eftersom jag redan har både GT7 och PSVR2 men inte riktigt hunnit komma igång än.

Vad kostar den Fanatec ratten, och anses den vara grym?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Blev taggad efter ditt förra inlägg eftersom jag redan har både GT7 och PSVR2 men inte riktigt hunnit komma igång än.

Vad kostar den Fanatec ratten, och anses den vara grym?

Fanatec ratten får du punga ut runt 10k för, ifall du inte hittar någon som är begagnad som finns i sverige. Och har diverse settings du kan pilla med i ratten som är inbyggt och force feedbacken är något bättre.

Logitec g29:an funkar bra för mig men skulle villja ha lite mer settings, det ända settings jag har till ratten där är i GT7.

Medlem
Skrivet av Molotov:

En Rift S är nog tyvärr lika eftertraktad eller tom mindre än en Quest 1.
Jag hade tur som fick sålt min Quest 1 innan jul för 2500kr

Fick sålt den i sista sekund, så nu blir det att sträva mot en Quest 3 tror jag nog.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Fick sålt den i sista sekund, så nu blir det att sträva mot en Quest 3 tror jag nog.

Ingen dålig strävan tror jag.
Ska själv troligtvis boka en dag 1 det går


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

I och med att VR till PC kostar en jäkla massa pengar och kräver rejäla grafikkort så tror jag helt enkelt att de väljer att inte göra VR till XBox av den anledningen - hårdvaran är för klen, användarna är inlåsta i hårdvaran utan uppgraderings möjligheter och resultatet skulle bli en medioker upplevelse jämfört med PC - något som också skulle göra cross platform builds ganska usla på PC och recensionerna skulle bli därefter.

Konsol spelare är dessutom inte så sugna att slänga ut 20000 på hårdvara för att spela spel, jämfört med PC spelare.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

I och med att VR till PC kostar en jäkla massa pengar och kräver rejäla grafikkort så tror jag helt enkelt att de väljer att inte göra VR till XBox av den anledningen - hårdvaran är för klen, användarna är inlåsta i hårdvaran utan uppgraderings möjligheter och resultatet skulle bli en medioker upplevelse jämfört med PC - något som också skulle göra cross platform builds ganska usla på PC och recensionerna skulle bli därefter.

Konsol spelare är dessutom inte så sugna att slänga ut 20000 på hårdvara för att spela spel, jämfört med PC spelare.

Är inga större problem med PSVR2.
VR headsetet rullar stabilt på PS5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar