När kommer uppdateringen av recensionen kring mikrotransaktioner av Diablo IV?

Inaktiv
När kommer uppdateringen av recensionen kring mikrotransaktioner av Diablo IV?

För den kommer väl?

Och innan någon försvarar dessa förbannade system: Föreställ dig 8-åringar som ska kontrollera sig utan impuls och annat. Det är inte bara vuxna som spelar och skapar också känsla av att vara utanför osv.

"Det ska understrykas att det finns en del saker under ytan som inte blir synliga förrän det faktiska spelet är släpps, som vi redan varit inne på. Som mikrotransaktionerna och säsongspasset, men också balansering av vapen, loot, utrustning med mera, med mera."

Det är den enda anledningen jag inte köpt spelet och jag vet att jag inte är ensam om det. Varken här på FZ eller bland andra spelare. Bara titta på de stora trådarna på Reddit.

Mycket prat om internetkultur och hur vi sköter oss. Det är dags att recensenter också tar sitt ansvar och dissekerar och kritiserar dessa förbannade system i grunden och ställer företagen till svars och inte kommer undan med det. En genomgång av hur det fungerar är det sista man kan begära.

Anledningen är förståelig eftersom ni inte hade tillgång.
Men nu har spelet släppts och jag hade faktiskt förväntat mig att ni hade gjort en genomgående förklaring och recension av systemet som hitintills är implementerat mellan FOMO-EA och full release. Det finns för övrigt ingående information om systemet redan nu presenterat av Blizzard själva.

Redaktör

Sorry för sent svar: missade detta. Kör gärna feedback i "Feedback till FZ".

Som det ser ut nu kommer vi inte göra nån grej kring merköp. Det är inga krav eller påträngande uppmaningar att betala för extragrejer såvitt jag sett och förstått, och så länge det är frivilligt är det ju upp till var och en att avgöra om man vill köpa det. Att gå igenom hur hela köpsystemet fungerar känns mer som en granskande artikel eller guide än något som hör hemma i en recension, i alla fall när det inte påverkar själva spelet i någon betydande omfattning. Men om det ändras, t.ex. vid säsongerna, så får vi fundera på det igen.

Rörande barn så håller jag fullt ut med att man måste ha ögonen på det. Personligen ogillar jag skarpt hur Fortnite och Roblox får mina kids att vilja plöja ner pengar på konsmetiska grejer. Men i slutändan är det mitt - förälderns - ansvar att styra om de kan handla eller ej. Eller spela spelen, för den delen.


signatur
Medlem

Vad finns det ens att skriva om? Ett par få skins som knappt ser bra ut i en shop man aktivt måste öppna själv för att se.

Medlem

Ser ingen som helst anledning till att skriva något extra om en shop som endast innehåller kosmetiska föremål. Håller absolut med om att det kan kännas girigt att ha en shop ovanpå ett redan dyrt spel men det är ju ett helt frivilligt system där det är upp till var och en att använda sig av det. När det kommer till barn är det utan något som helst tvivel föräldrarnas ansvar att se till att de inte bränner massa pengar i shopen. Diablo IV har dessutom en 18-års gräns.

Medlem

Så länge det funkar som det gör just nu finns inget att klaga på, bara meningslöst gnäll från folk som redan bestämt sig för att gnälla.

Du behöver inte registrera någon betalmetod för att spela Diablo 4 och det är ett helt och fullgott spel helt utan några extra köp/betalningar, ser inte hur ditt barn skulle kunna spendera några pengar alls i spelet även om de försökte, såvida du inte tillåter det eller ditt barn tjuvar ditt kort och bedrar dig...I båda fallen är felet iaf inte Blizzards.

Jag är inte förtjust i någon form av mikrotransaktioner, men än så länge fungerar det acceptabelt i D4 och detta gnäll är lika överdrivet som meningslöst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köp spelet och ha roligt bara. Tog 1 minut max att se att diablo 4 sålde ett par fula skins i shoppen thats it.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Vad skulle FZ skriva? Att det finns skins i spelet som bara kan köpas med riktiga pengar? Som andra skriver är det ju verkligen inte påträngande för tillfället. Och dom skins jag har sett hittills tycker jag inte är särskilt snygga.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kan man stänga trådar? 🤦🏼

Medlem

Ha koll på ditt konto skulle jag säga om du oroar dig över din 8a åring som spelar D4 som kanske inte borde spela D4 alls.
Är som sagt bara skins som säljs där och ger inga fördelar så varför bry sig om att man kan köpa saker in-game?
Världens mest skitnödiga tråd.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Och innan någon försvarar dessa förbannade system: Föreställ dig 8-åringar som ska kontrollera sig utan impuls och annat. Det är inte bara vuxna som spelar och skapar också känsla av att vara utanför osv.

Spelet har en M-märkning (17+) så om du låter din 8-åring spela så har du ingen annan att skylla än dig själv.

Med det sagt är jag väldigt emot mikrotransaktioner, men jag måste säga att D4 inte har tryckt upp dessa i mitt ansikte en endaste gång, och i regel tycker jag att man hittar minst lika feta transmogs i spelet som man kan hitta i shopen.

Medlem
Skrivet av delli:

Ha koll på ditt konto skulle jag säga om du oroar dig över din 8a åring som spelar D4 som kanske inte borde spela D4 alls.
Är som sagt bara skins som säljs där och ger inga fördelar så varför bry sig om att man kan köpa saker in-game?
Världens mest skitnödiga tråd.

Varför borde åttaåringen kanske inte spela D4?

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Varför borde åttaåringen kanske inte spela D4?

Rekad ålder är ju 18år tänker jag

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Varför borde åttaåringen kanske inte spela D4?

För att det finns en åldersgräns på spelet. Om du som förälder tillåter det är det givetvis upp till dig. Men eftersom en del av trådskaparens argument är "Och innan någon försvarar dessa förbannade system: Föreställ dig 8-åringar som ska kontrollera sig utan impuls och annat. Det är inte bara vuxna som spelar och skapar också känsla av att vara utanför osv." så kan det ju vara bra att påpeka att spelet är gjort för vuxna. Så om ditt 8-åriga barn sitter i D4 shoppen och trånar efter rustningar så är det pga dig som förälder, inte Blizzard.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag förstår verkligen inte varför folk bryr sig att man kan köpa cosmetics i spelet, iallafall inte med tanke på att Blizzard kommer lägga till nytt content, helt gratis. Det hade varit en helt annan femma om det gått att köpa eller uppgradera sin gear med riktiga pengar.
Och sedan att man gömmer sig bakom "tänk på barnen", herregud... lite ansvar ligger väl ändå på föräldrarna?

En 8-åring har knappast ett eget betalkort, åtminstone inget där hen kan spendera pengar hur den vill.

1
Skriv svar