Demon av Final Fantasy XVI är släppt

Robot
Demon av Final Fantasy XVI är släppt

Och vi har även fått två nya trailers – en renderad och en live action.

#Final-fantasy-16, #Square-enix


Medlem

Jag är taggad på spelet, tycker att både xv och vii remake var väldigt trevligt.

Medlem

Finns det något tidsgräns för hur länge demot är tillgängligt?

Inaktiv

Läser alltid demon som en ond demon.

OT: Ska prova detta i kväll. Får bli avgörande om jag ska behålla min förhandsbokning eller ej.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_328997:

Läser alltid demon som en ond demon.

OT: Ska prova detta i kväll. Får bli avgörande om jag ska behålla min förhandsbokning eller ej.

Berätta gärna vad du tyckte oavsett vad du väljer att göra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Berätta gärna vad du tyckte oavsett vad du väljer att göra

Absolut, det ska jag göra.

Medlem

Har nu spelat igenom demot och storyn kanske kan vara okej men får verkligen inte någon final fantasy känsla av detta. Känns som det blir en 2/5 i betyg, möjligtvis 3/5 om spelet öppnar upp till det bättre senare.

Känner mig besviken men kommer nog att skaffa spelet ändå. Hade helt klart föredragit ett mer taktiskt spel än denna action som de har skapat här. Men förstår om det kan tilltala andra.

Medlem

Kartan är dålig. Det finns ingen minimap och du väljer på en stor karta vart du ska sen är det bara linjärt. Jag trodde det skulle vara mer som FF12. Inte open world men öppna zoner som man kan springa emellan.

Världen känns extrem stel och platt. Ingenting har fysik eller reagerar på din eller fiendernas attacker. T.ex en trä tunna kan lika gärna vara av rent stål. Den går inte sönder hur mycket du än slår på den.

Striderna och själva gameplay var tråkigt för mig. Jag gillar inte button mashing action spel typ Devil May Cry.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Holy fuck.
Jag var ljummen men uppbyggnaden av storyn?? helt såld.
Gillar den mörkare, mer ''vuxna'' tonen.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har spelat igenom demot nu och wow! Gillar det riktigt mycket, känns som att detta faktiskt kan leva upp till hypen rejält! Combat kändes riktigt rolig och den mörka världen och det vuxna tilltalet gillar jag skarpt! Har förhandsbokat och ångrar mig inte en sekund, detta kan nog bli mitt egna lilla GOTY för 2023.

Jag gillar också hur oerhört "clean" ens interface är, inte någon ful minimap eller liknande som stör utan 100% immersion.

Medlem

Smält det lite, skrev precis efter jag blev klar.

Men det måste vara det bästa introt/prologen jag någonsin kört. Håller det samma kvalite rakt igenom så kan det definitivt bli en personlig GOTY.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ingenting har fysik eller reagerar på din eller fiendernas attacker. T.ex en trä tunna kan lika gärna vara av rent stål. Den går inte sönder hur mycket du än slår på den.

Mobsen flyger ju runt hur mkt som helst, man kan ju göra diverse combos samt aircombos och de fiender som är av "stål" är väl de större mobsen/bossarna med stagger mekaniken.

AI:n kan jag hålla med om är lite stel. Istället för undvika attacker kan man ju även göra parrys om man tajmar rätt. Det var riktigt kul att testa en massa olika combos på challange mode efter man är klar med demot.

Medlem
Skrivet av Nelshon:

Mobsen flyger ju runt hur mkt som helst, man kan ju göra diverse combos samt aircombos och de fiender som är av "stål" är väl de större mobsen/bossarna med stagger mekaniken.

AI:n kan jag hålla med om är lite stel. Istället för undvika attacker kan man ju även göra parrys om man tajmar rätt. Det var riktigt kul att testa en massa olika combos på challange mode efter man är klar med demot.

Jag snackar inte om fysiken när då slås mot fiender utan fysiken i själva världen och objekt när man utforskar. T.ex ett trä bord, trä tunna allt som borde reagera när man slår på det går inte sönder. Allt är bara helt platt och stelt. Finns ingen fysik alls.


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar