Här är samtliga trailers från Summer Game Fest

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Filmindustrin är ju exakt samma dock, där presenteras filmer innan det ens finns några skådespelare klara eller i många fall ens ett färdigt manus, vilket kan vara flera år innan. Även inom musik så presenteras ju album innan dom ens börjat skriva materialet. Så det är ju något allmänt inom underhållningsindustrin, vilket skulle kunna ha med finansieringen av projekten i samband med att företagen gärna vill vara före rykten eftersom saker sprids alldeles för snabbt och lätt kring projekt.

Visst det förekommer inom andra underhållningsindustrier också men jag upplever inte att det finns samma hype-maskineri runt filmer och musik. Där är det ju snarare undantag än regel att man släpper en trailer ett år innan release. Inom spelbranschen är det tvärtom. Jag har ingenting emot att man avslöjar vad man jobbar på i förväg men det är just hype-kulturen runt spel jag börjar bli trött på. Man behöver inte se hur spel kommer se ut två år innan de släpps.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Spelindustrins problem är ju att det lovas alldeles för mycket alldeles för tidigt, ofta innan det ens finns något spelbart öht och så har det ju varit det senaste decenniet mer eller mindre. Det är ju som bäddat för besvikelse från fans.

Nu behöver ju många spel visas upp för att kunna få en publisher som går in med extra pengar, marknadsföring och personal för att kunna få ut spelet.

Så dessa event är inte bara till för spelare utan även för företag att snappa upp intressanta spel som behöver hjälp.

Medlem

Undrar verkligen vilka karaktärer som ska vara med i Star Trek-spelet. Picard och andra TNG-figurer på bilden, men inte Patrick Stewart som gör kaptenens röst, och jag läste någon info om att det ska utspela sig några årtionden före TNG-tiden.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Så spännande med hur extremt negativa majoriteten är här på FZ som kommenterar, och folk med spel som intresse i allmänhet. Känns som att det är omöjligt för industrin att tillfredsställa?

Nej inte direkt, det finns bara väldigt många typer av gamers med väldigt många olika intressen. Spelindustrin är enorm och är det något negativt finns det oftast de dubbla i positivitet.

Gen
Medlem
Skrivet av Force:

Alltså Prince of Persia trailern… Tilltalar det verkligen någon målgrupp att ha med otroligt kommersiell pop som inte passar in över huvud taget i trailers? Det görs gång på gång, och känns så otroligt krystat varje gång!

/arg gubbe

Arg gubbe #2 håller med Arg gubbe #1. Prince of Persia trailern var ju den sämsta av dem alla. Snacka om värdelöst marketing team.

Medlem
Skrivet av aasecond:

De som är negativa till alla nya spel som visades här, vad hade ni önskat?

Jag såg en del skoj, bl a Alan Wake 2, men saknar en bredd på spelen. Saknar strategispel, pusselspel, spel med mer "färg", mer slow-paced spel så som Life is Strange, mer "äventyrsspel" såsom gamla Walking Dead.

Jag tyckte det mesta kändes ganska oinspirerat och jag fick ingen riktig wow-känsla av nåt egentligen. Då gick jag ändå in med glatt humör och relativt låga förväntningar.
Med tanke på Geoff Keighleys relation till Kojima så hade jag hoppats på iaf ett litet livstecken från Death Stranding 2, som jag inte fick, men utöver det så var mitt papper ganska blankt vad gällde förväntningar. Visst fanns det ju absolut en del intressant ändå men för egen del var jag betydligt mer nöjd med Sonys showcase.

Skrivet av Neverwild:

Nu behöver ju många spel visas upp för att kunna få en publisher som går in med extra pengar, marknadsföring och personal för att kunna få ut spelet.

Så dessa event är inte bara till för spelare utan även för företag att snappa upp intressanta spel som behöver hjälp.

I vanliga fall finns väl redan en publisher bakom innan sånt här visas? De har ju redan påbörjat utvecklingen.

Medlem

Var det inte så att Sony sparade på fyrverkerierna till Summer Gamesfest?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Var det inte så att Sony sparade på fyrverkerierna till Summer Gamesfest?

De sparade på datum åtminstone, men fyrverkerier verkar de sakna i år.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Håller med. Lägg till reklamen också så blev det ytterligare en nivå ner.

Ja! Under the waves såg ju faktiskt riktigt trevligt ut. Hoppas det blir det också! 29e augusti är ju inte så långt bort heller.

Håller med, ser fint ut, och apropå "undervatten-spel" så hittade jag denna, ganska random find, men fasen så mysigt det ser ut ändå


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det största problemet för mig är att alla trailers drunknar i varandra.. spel som jag annars skulle tyckta se kul ut ser helt plötsligt ut som ett i mängden och jag har svårt att hålla isär allt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Spännande! Vågar man hoppas på en värdig andlig uppföljare till Birth of the Federation, mån tro?

Jag hoppas! Det såg onekligen enormt intressant ut. Väntar med iver till 16/6.

Förutom det var det inte mycket att hänga i granen där. Speciellt Stellaris Nexus kändes som "va? Ni vill sälja ett Stellaris till mig, som är en skugga av det riktiga Stellaris?"


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Håller med, ser fint ut, och apropå "undervatten-spel" så hittade jag denna, ganska random find, men fasen så mysigt det ser ut ändå
https://www.youtube.com/watch?v=dL3mCphw3Jo

Där kan vi snacka originellt. Har nog faktiskt aldrig spelat ett sjöjungfruspel innan. Det närmsta jag kommit är nog Abzû eller Ecco the Dolphin^^.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

I vanliga fall finns väl redan en publisher bakom innan sånt här visas? De har ju redan påbörjat utvecklingen.

Inte alltid det finns, så är chans för utvecklare att kunna få stöd för sitt spel.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Var det inte så att Sony sparade på fyrverkerierna till Summer Gamesfest?

Är nog ingen som sagt det.

Medlem

Viewfinder i den efterföljande Day of the Devs-showen ser riktigt lovande ut:

Medlem
Skrivet av Margy:

Viewfinder i den efterföljande Day of the Devs-showen ser riktigt lovande ut:

https://youtu.be/qjgjXowYARE

Ja! Bäst hittills! Demo finns och spelet släpps om drygt en månad, riktigt mysigt om man gillar pusselspel.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Var det inte så att Sony sparade på fyrverkerierna till Summer Gamesfest?

Att du orkar...

Medlem

Sonic Superstars ser intressant ut.

Jag hade velat se gameplay från Star Trek spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Inte alltid det finns, så är chans för utvecklare att kunna få stöd för sitt spel.

Så kan det nog va i vissa fall.

Medlem

Synd

Listan av trailers fick mig inte att tappa hakan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Margy:

Viewfinder i den efterföljande Day of the Devs-showen ser riktigt lovande ut:

https://youtu.be/qjgjXowYARE

Cocoon såg rätt ballt ut också. Påminner lite om Death's Door i grafikstilen tycker jag.

123
Skriv svar