Den stora tråden om Diablo IV

Medlem

När man talar om trollen, här är Zizarans syn på scaling, vilken jag delar till 100%.
Rekommenderar att ni som försvarar systemet tar en titt för att få en bättre förståelse för vad vi som argumenterar emot faktiskt menar.

Medlem
Skrivet av Gen:

...jaha Hade inte alls förstått imprintsystemet. Enormt tack för en grundlig förklaring.

Kändes lite väl galet att någon hade haft sådan oerhörd tur och hittat rätt legendaries.

Däremot ligger det väl något i att kunna farma många legendaries för det krävs väl en speciell del för att gå över nivå 3 i upgrade?

Citera mig inte på detta men har för mig att det är billigare att maxa ett gult item till nivå 5 och sedan omförvandla till ett legendary.

Moderator | Testpilot
Skrivet av CptEight:

Hade inte en tanke på att jag kunde välja mer än en! Det här kanske man ska testa efter jobbet! Tack!

Riktigt kul. Finns Aspects som gör att tornados söker sig efter fiender (annars snurrar de runt helt random) och en som förvandlar vargarna till en varulv precis som du själv kan göra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Riktigt kul. Finns Aspects som gör att tornados söker sig efter fiender (annars snurrar de runt helt random) och en som förvandlar vargarna till en varulv precis som du själv kan göra

Det är bara legendarys som får aspects vid drop då alltså?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ribcage:

Det är bara legendarys som får aspects vid drop då alltså?

Yep!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tjabba gänget! Är det någon som har bra tips på ett smidigare chattande, bortsett från discord, när man spelar D4 på PS5?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Hoppas det kommer endgame-content som påminner om raids och kräver en grupp samt cordination för att klara för unika belöningar.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Kris:

Tjabba gänget! Är det någon som har bra tips på ett smidigare chattande, bortsett från discord, när man spelar D4 på PS5?

Koppla in ett tangentbord

Medlem

Har varit lite missnöjd med den grafiska stilen men hittade idag inställningen "sharpen image". Maxa den så ser det råare ut. Blir en jäkla skillnad, innan tyckte jag det såg plastigt ut.

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Har varit lite missnöjd med den grafiska stilen men hittade idag inställningen "sharpen image". Maxa den så ser det råare ut. Blir en jäkla skillnad, innan tyckte jag det såg plastigt ut.

MAX? Oj, jag tyckte mer än 8 såg konstigt ut. Men bra att det finns högre då för folk som vill ha det

Jag ger det 6/10 just nu, dom har skapat en bra stomme att bygga vidare på, endel saker är kanon och endel hoppas man ändras med patchar och expansioner. Men absolut ett bra spel jag kommer lägga ett gäng timmar i.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hoppas det kommer endgame-content som påminner om raids och kräver en grupp samt cordination för att klara för unika belöningar.

Det hade vart FETT!

Medlem
Skrivet av aeqvist:

MAX? Oj, jag tyckte mer än 8 såg konstigt ut. Men bra att det finns högre då för folk som vill ha det

Jag ger det 6/10 just nu, dom har skapat en bra stomme att bygga vidare på, endel saker är kanon och endel hoppas man ändras med patchar och expansioner. Men absolut ett bra spel jag kommer lägga ett gäng timmar i.

100 är helt i min smak
Kände att det var på väg mot ett mediokert betyg för egen del men nu är det som att jag förlorat mig själv i den härligt kantiga grafiken.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nja, Uniques har också aspects?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gen
Medlem

Och där blev alla utkastade

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Nja, Uniques har också aspects?

Beror väl på hur du ser det. De har liknande sådana effekter, men du kan inte dra dem ur föremålet, och du kan inte skriva över andra aspects på dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Korvspad:

100 är helt i min smak
Kände att det var på väg mot ett mediokert betyg för egen del men nu är det som att jag förlorat mig själv i den härligt kantiga grafiken.

haha grymt att du hittade rätt medicin!

Medlem
Skrivet av Gen:

Och där blev alla utkastade

Haha jupp!

Medlem

"There was a problem logging in"
Nä men ett intro hann jag se för 800 spänn iaf... So much för vänta i 2 dygn. RIP

Medlem

Då var det dags att lägga sig nu när Blizzard tyckte att det räckte för idag.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Inaktiv

Japp blir till att få lite skönhetssömn.

Medlem

Undrar hur många spelare som körde på hardcore nu och som förlorade all prestation när servrarna stängdes av. Liknande det som hände för honom som klarade World First lvl 100 på Hardcore, när han fick connection issues.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Nu tyckte Blizzard att jag spelat för mycket, Blev utkastad. Stått i kö 3 gånger nu och när man kommer fram så blir det error o man får snällt ställa sig i kö igen om man så önskar, längst bak.

Medlem

Refund complete.. tack o hej, återkommer när det finns på rea

Medlem

"Error 300202"...undrade just när jag skulle se någon av er.

Medlem

Jag har varit såå skeptisk till att köpa D4 efter att ha provat betorna som verkligen inte höll Diablo-klass, men så övertalade en vän mig ikväll att det faktiskt är helt ok trots level scaling och påtvingat mmo.

Ok, kan ju alltid köra en refund om det inte förbättrats, så köpte.

Börjar med att jag inte ens kommer in i spelet. Sitter i kö och sedan blir utkastad... repeat. Hej D3

Omen?

Tror jag letar upp den där "refund-knappen" redan nu... och fortsätter lira Grim Dawn som dessutom är offline, spela när du vill, inte när servarna vill

Medlem

Första server hickan jag varit med om den är releasen Bara köra något annat medan de löser problemet.

Medlem

Hade ca. 45 minuter över till spelande i dag. Har hittills spenderat 40 av dem i kö och enligt spelet är där ~174 minuter kvar. Du vinner, D4. Jag ger upp. Ytterligare en produktiv dag i livet som smutsig casual..

Medlem

För att förlänga mitt tidigare inlägg.

Kommer så väl ihåg när jag hämtade min förbeställda D3 på Webhallen, köpte en flaska rött, nu är kvällen som jag väntat på äntligen här! D2 var ett av de bästa spel jag någonsin spelat... nu kör vi och det kan bara bli bättre! Trodde jag...

Det dröjde 4-5 dagar innan jag ens kunde spela någorlunda. Vinflaskan var slut för länge sedan... i besvikelse.

Spelet i sig då... det sög, på riktigt.

Men efter många års förändringar blev det faktiskt ett helt ok spel, lite cred för det i alla fall

Och nu blir ju det lite extra "komiskt" när man blir övertalad att åtminstone prova D4 för det är kanske inte så illa som du tror... och så händer exakt samma sak!

Vad f*n Blizzard?!

Nä, refund och sängdags... tack för mig.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Hade ca. 45 minuter över till spelande i dag. Har hittills spenderat 40 av dem i kö och enligt spelet är där ~174 minuter kvar. Du vinner, D4. Jag ger upp. Ytterligare en produktiv dag i livet som smutsig casual..

383 minuter för mig! Hade 70 minuter före det men tog bara 5 min att komma till login men fick då felmeddelande att man saknar licens (PC) Litar inte på den där klockan. Så kör lite Trails to Azure medan jag väntar.

Medlem

Problemen är lösta. Kommer in direkt nu.

Skriv svar