FZ videorecenserar Diablo IV!

Robot
FZ videorecenserar Diablo IV!

Vi bedömer Blizzards senaste på fem minuter.

#diablo-iv, #videorecension


Medlem

Gillar era vanliga recensioner och gillar wakkah, men blev inte det här lite kaka på kaka?

Snabbläste eran recension när den kom och känslan är att det är den som är uppläst men med lite rörliga bilder i bakrunden.

Tar gärna två olika recensioner på samma spel, en i textform och en i videoform.

Redaktör
Skrivet av matuttas:

Gillar era vanliga recensioner och gillar wakkah, men blev inte det här lite kaka på kaka?

Snabbläste eran recension när den kom och känslan är att det är den som är uppläst men med lite rörliga bilder i bakrunden.

Tar gärna två olika recensioner på samma spel, en i textform och en i videoform.

Båda bygger på Johans textrecension. Tanken är att den ska finnas både som text och video, inte att göra två recensioner av samma spel. Men nu när du påpekar det så är det klart att det blir kaka på kaka om man kör båda. Två recensioner lär vi inte kunna göra. Möjligen jobba med videomanuset så det skiljer sig lite från textrecensionen. Vi får se. Tack för feedbacken!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Möjligen jobba med videomanuset så det skiljer sig lite från textrecensionen. Vi får se. Tack för feedbacken!

Håller lite med att manuset kan man jobba på. Älskar Wakkaah och FZ men det kan kännas lite krystat ibland när det blir uppläst så rakt av på nått sätt. Men gillar starkt att man får en videorecension med gameplay också. Ser fram emot mer!

Medlem

Bästa action-rollspelet? Så klart Division 2. Femte året med så mycket nyheter börjar strax.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Prefekt! Jag tar mycket hellre video än text.

Medlem
Skrivet av matuttas:

Gillar era vanliga recensioner och gillar wakkah, men blev inte det här lite kaka på kaka?

Snabbläste eran recension när den kom och känslan är att det är den som är uppläst men med lite rörliga bilder i bakrunden.

Tar gärna två olika recensioner på samma spel, en i textform och en i videoform.

Jag gillar ändå att det är typ samma och att den inte är så lång.

Att gå nästa steg och skriva helt eget manus och kanske göra längre videos är ett stort åtagande, detta är lagom, ta godbitarna från recensionen och ha spelet igång så man får se hur det ser ut.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

👍👍👍


signatur

Styret upp och däcken ner

Skribent

Tack för all feedback alla!

Att göra två olika recensioner är ett rätt stort åtagande som vi nog inte kan göra. Men det går säkerligen att jobba mer med videomanuset och få en mer distinkt känsla. Allt är lite i beta-stadiet med recensioner i videoformat så vi tackar för all konstruktiv respons.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ännu en riktigt bra videorecension!
Jag kan inte säga annat än att fortsätta på det inslagna spåret!

👍👍


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Videorecensioner är guld!

Medlem

Kul att Tareq Taylor spelar Diablo 😁

Medlem

Jag har inte haft tid att läsa recensionen eller uppleva klippet.

Men möjligen kan video bistå som ett abstrakt till en recension. Video kan ju påvisa för en del krukor eller det roliga som text aldrig kan rättfärdigt tyda.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Båda bygger på Johans textrecension. Tanken är att den ska finnas både som text och video, inte att göra två recensioner av samma spel. Men nu när du påpekar det så är det klart att det blir kaka på kaka om man kör båda. Två recensioner lär vi inte kunna göra. Möjligen jobba med videomanuset så det skiljer sig lite från textrecensionen. Vi får se. Tack för feedbacken!

Man skulle kunna plocka ut godbitarna och använda en AI för att omformulera dem?

Edit: förstår att det kan upplevas som "kaka på kaka" om man förväntar sig två olika recensioner men jag ser videorecensionen som ett alternativ för de som ej läser. IGN med flera gör likadant och det har funkat bra i många år.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Man skulle kunna plocka ut godbitarna och använda en AI för att omformulera dem?

Edit: förstår att det kan upplevas som "kaka på kaka" om man förväntar sig två olika recensioner men jag ser videorecensionen som ett alternativ för de som ej läser. IGN med flera gör likadant och det har funkat bra i många år.

Jo, det kommer vara samma recension det baseras på, men jag tänkte att manuset ska låta mindre uppläst.


signatur
Medlem

Grymt! Gillar era videorecensioner! Fortsätt med dem!

1
Skriv svar