Den stora tråden om Diablo IV

Medlem

10 min kvar! Hoppas att vi kommer in 😂
Ta er tid och njut av storyn 🙂

Medlem
Medlem

Niice, dealen funkade är inne i ea nu. 😁

Medlem

Dåså, sitter jag fast i kö. Redan fått ett felmeddelande 🤣🤦🏾‍♂️

Medlem

Står i kö. Mindre än 1 min men har väntat i två.. hell begins!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Fragtjuv

Nu rullar introt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sååå, jag är vaken.. jag spelar inte Diablo.. varför? Jo jag fick åka å hämta en vän som blev dumpad idag… så nu blir det torsdagsfylla…


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Sitter och försöker starta men får bara felmeddelande ”Unable to find a valid license for Diablo iV. Code 315306)
Någon annan som har samma problem?

Medlem
Skrivet av elrohir:

Sitter och försöker starta men får bara felmeddelande ”Unable to find a valid license for Diablo iV. Code 315306)
Någon annan som har samma problem?

Jag får samma skit 🙁
Googlade och det betyder följande
"Diablo 4 error code 315306 or “Unable to find a valid license for Diablo 4,” simply means that the servers for the game are not up in your region yet."

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Jag får samma skit 🙁
Googlade och det betyder följande
"Diablo 4 error code 315306 or “Unable to find a valid license for Diablo 4,” simply means that the servers for the game are not up in your region yet."

Kör du också på Playstation 5?

Medlem
Skrivet av elrohir:

Kör du också på Playstation 5?

Yes.

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/invalid-license-issues...

Blizzard håller på och felsöker 😂

Fragtjuv

För mig gick det fint. Spelar på Xbox.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Moderator | Testpilot

Jag tyckte mig läsa att får man det felet får man testa att starta om spelet / installera om det Men kolla gärna upp så man är säker på att det stämmer innan man gör något, helst ni med segt bredband.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av elrohir:

Sitter och försöker starta men får bara felmeddelande ”Unable to find a valid license for Diablo iV. Code 315306)
Någon annan som har samma problem?

Får samma skit.

*Edit*

Testade söka efter uppdatering och hittade en update som inte starta automatiskt tydligen så funkar nog efter den är klar...

Medlem

Kanske dags att gå och lägga sig? 😂 Ser inte ut att bli löst till PlayStation

Inaktiv
Skrivet av jaicoas:

Kanske dags att gå och lägga sig? 😂 Ser inte ut att bli löst till PlayStation

Hade problem första 20 min att licensen inte stämde. Startade om och kom in. Har spelat sedan dess, lite trött nu.

Medlem

Man blir sugen men ändå inte. 69 usd är för mycket med vill ju såklart njuta av hela spektaklet dag 1. Det får väl fortsätta bli Team Fortress 2 på obestämd tid.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oklart ifall jag ska uppgradera till early access för ska på bröllop ihelg, vill dock gärna vara med från startstart. : ' )
Rogue tror jag blir min första gubbe och main, gillar att vara mekanisk och ''trixa'' när jag slåss.

Bara spela i kostymen! Lite klass på det hela! 🤣


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

går ej joina FZ klanen antar för många som försökt..

Medlem

Och nu hittar jag inte klanen när jag söker ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

går ej joina FZ klanen antar för många som försökt..

Klanen är full för tillfället

Medlem

Vi har ett märkligt problem - spelet fungerar hur bra som helst på min användare men om min fru byter och ska spela så går det inte. Hur ska man då kunna lira couch co-op? Hon får samma felmeddelande som tidigare i tråden, Code 315306


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Vi har ett märkligt problem - spelet fungerar hur bra som helst på min användare men om min fru byter och ska spela så går det inte. Hur ska man då kunna lira couch co-op? Hon får samma felmeddelande som tidigare i tråden, Code 315306

Prova detta på hennes profil:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu är jag runt level 35 med min barbar. Fått två legendary drops med rätt tråkiga aspects. Men det kändes ljuvligt när de droppades, precis som det ska vara.

Gillar att spelet känns mindre pinata-fest än trean och att det är mindre spam med extrema effekter. Känns tyngre, mörkare, seriösare.

Körde nyss en dungeon med en grupp och det var skitkul. Vi synkade våra abilities bra och rensade på väldigt effektivt.

Tycker att det tar för lång tid innan man får mounten, har ännu ingen och det stör.

Missade helt att man kan markera saker/platser på kartan med fyrkant och då få en linje som guidar en. Riktigt skönt att använda sig av då spelet är byggt lite som en labyrint.

Gillar att man låser upp saker som gäller för alla karaktärer på kontot, det kommer att göra det härligt att levla upp en annan karaktär längre fram.

Känner mig lite klen emellanåt som whirlwin-barbar men har meckat om skillsen lite och då började jag bli effektivare på att slakta. Det är kul att experimentera och inte läsa några guider.

Storyn har jag helt tappat fokus på, trodde att jag skulle bry mig mer än vad jag faktiskt gör. Inget ont om den då det snarare handlar om min oförmåga att fokusera på annat än slakt och loot.

Hittills väldigt nöjd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Prova detta på hennes profil:

<Uppladdad bildlänk>

Japp, vi har testat allt som föreslås, förutom att köpa In-game currency. Det känns som en otroligt märklig översikt, det här.


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Japp, vi har testat allt som föreslås, förutom att köpa In-game currency. Det känns som en otroligt märklig översikt, det här.

Fan vad trist. hoppas ni hittar en lösning asap.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Fan vad trist. hoppas ni hittar en lösning asap.

Tackar. Vi funderar på om det är så att bara en profil kan köra tidigt och att hon måste vänta till tisdag?


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Tackar. Vi funderar på om det är så att bara en profil kan köra tidigt och att hon måste vänta till tisdag?

Jag utgår från att båda profilerna måste ha köpt Deluxe Edition?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Tackar. Vi funderar på om det är så att bara en profil kan köra tidigt och att hon måste vänta till tisdag?

Googlade lite och det verkar inte helt enkelt att komma igång. Antar att du har bättre koll än mig och redan har googlat rundor men jag hittade denna guiden:

https://www.spieltimes.com/esports/gaming/diablo-4-ps5-couch-...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar