Mac-Snack

Tänker investera i en MacBook Pro / Air inom kort, och funderar på vilken modell som passar mig bäst. Tänkte mest använda den till det sedvanliga som behövs i vardagen, men kanske också prova spela in musik via Logic, men, det där är ingen prioritet. Tänkte inte heller använda den till spel.

Är en M1 det solklara valet, eller M2, och snart kommer säkerligen M3 också, men dessa kommer kosta skjortan, vilket inte känns motiverat alls.

Vad är era erfarenheter kring dessa laptops?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem

Jag hade köpt en M1 idag och lagt mer lite på extra RAM. De är i särklass de mest prisvärda Macarna (och laptops över lag) idagsläget sett till prestandan.

Medlem

Event om någon vecka, kanske läge att avvakta? Grymt nöjd med M1 och håller med föregående talare kring ram.

Skrivet av SuBOnez:

Event om någon vecka, kanske läge att avvakta? Grymt nöjd med M1 och håller med föregående talare kring ram.

Ja, jag måste nog det, tänk om man handlar och så finns det något annat bra

Blir M1:orna varma vid vanligt användande?

Läste det någonstans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ja, jag måste nog det, tänk om man handlar och så finns det något annat bra

Blir M1:orna varma vid vanligt användande?

Läste det någonstans.

Nej, det tycker jag inte. Väldigt bra batteritid om man märker stor skillnad på appar som kör utan rosetta. Photoshop som jag använder funkar kanon.

Medlem

Jag köpte en MacBook Pro 16’’ m1 Max 32GB 1TB på inet för en månad sedan. Samma styrka från Apple med m2 skulle kosta mer än 10kSEK mer. Är mycket nöjd och den kommer leva länge med mig. (Hade en pro 2011 innan och den överlevde tio år)

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ja, jag måste nog det, tänk om man handlar och så finns det något annat bra

Blir M1:orna varma vid vanligt användande?

Läste det någonstans.

Om jag inte har helt fel så saknar Macbook Air fläktar vilket gör den varm vid hög belastning. Har dock ingen personlig erfarenhet av hur varm.
Ett litet tips kan vara om du är student är att logic, final cut pro och två program till (minns ej namnet) ingår gratis.
Och jag tycker definitivt du ska leka lite med logic. Använder det nästintill dagligen.

Skribent

Har en Air M2, 16GB Ram som jobbdator. Väldigt nöjd.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag har en M2 16GB hemma. Gör inte musik på den, så jag kan inte säga något om det. Använder till lite bildbehandling och allt som vardagen kräver. Det hade förmodligen räckt med en M1 för mig eller 8 GB så här i efterhand. Grymt nöjd är jag iaf.

1
Skriv svar