Blizzard om Diablo IV: "Den mörkaste storyn vi berättat"

Robot
Blizzard om Diablo IV: "Den mörkaste storyn vi berättat"
Medlem

Blir blizzardmörkt då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Säger inte mycket med tanke på hur icke mörk storyn var tidigare.

Medlem

Min favorit so far är väl sidequestet (SPOILERS!) när man ska hjälpa någon fruga hitta sin man. Och efter en kort tur genom vildmarken hittar man honom, helt skinflådd och upphängd i kedjor och krokar å ylandes nånting om smärta och det enda frugan säger "Öh Göran... är det du? Nämen Göran, varför hänger du här för?" ungefär.

Inte riktigt den reaktionen jag tror en fru hade fått om hon såg sin älskade (?) man hängandes skinflådd, fortfarande vid liv.......

Inaktiv

Det jag sett hittills av storyn kändes lite kliché.
Tycker om när demonerna är mer Lovecraftian. Abstrakta väsen som jobbar från djupa skuggorna. Inte som direkt dyker upp som en klassisk röd elaking med horn och vingar och gör kaoz.

Men väldigt mycket bättre vibe än 3an!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det jag sett hittills av storyn kändes lite kliché.
Tycker om när demonerna är mer Lovecraftian. Abstrakta väsen som jobbar från djupa skuggorna. Inte som direkt dyker upp som en klassisk röd elaking med horn och vingar och gör kaoz.

Men väldigt mycket bättre vibe än 3an!

Diablo bygger ju på en konflikt mellan änglar och djävlar/demoner. Vore lite off om de började trycka in outer/elder gods och den loren. Sen kan de ha klibbiga monster från helvetet och slemmiga änglar oavsett.

Medlem

Kommer man få spela som Lilith?
Bara det jag vill ha så blir jag nöjd

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Diablo bygger ju på en konflikt mellan änglar och djävlar/demoner. Vore lite off om de började trycka in outer/elder gods och den loren. Sen kan de ha klibbiga monster från helvetet och slemmiga änglar oavsett.

Hade älskat det jag..
Antar att jag tycker änglar vs demoner känns lite 2005 (emo).
Men ja, vissa hade nog tyckt att det känts fel att introducera nåt nytt i en så väletablerad värld.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hade älskat det jag..
Antar att jag tycker änglar vs demoner känns lite 2005 (emo).
Men ja, vissa hade nog tyckt att det känts fel att introducera nåt nytt i en så väletablerad värld.

Blizzard gjorde ingen bra story i D3, jag tror D4 blir en stor förbättring. Vi får se hur hela spelet och storyn blir om några veckor.

eld
Medlem

slänger in den här godingen:

Quake-konnässsör

Det blir en titt på en sammanfattning på Youtube gällande storyn sen, försökte mig igenom de både open beta perioderna, men fastnade aldrig för spelet... Lite tråkigt, men men, det finns annat och spela.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Min favorit so far är väl sidequestet (SPOILERS!) när man ska hjälpa någon fruga hitta sin man. Och efter en kort tur genom vildmarken hittar man honom, helt skinflådd och upphängd i kedjor och krokar å ylandes nånting om smärta och det enda frugan säger "Öh Göran... är det du? Nämen Göran, varför hänger du här för?" ungefär.

Inte riktigt den reaktionen jag tror en fru hade fått om hon såg sin älskade (?) man hängandes skinflådd, fortfarande vid liv.......

Haha jag tolkade den questen som att han ville göra det? Som en skev BDSM

Medlem

Blizzard kan inte berätta bra storys, så denna är nog inte mycket att hänga i graven. Men man vet aldrig, blixten kan ju slå ner.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Min favorit so far är väl sidequestet (SPOILERS!) när man ska hjälpa någon fruga hitta sin man. Och efter en kort tur genom vildmarken hittar man honom, helt skinflådd och upphängd i kedjor och krokar å ylandes nånting om smärta och det enda frugan säger "Öh Göran... är det du? Nämen Göran, varför hänger du här för?" ungefär.

Inte riktigt den reaktionen jag tror en fru hade fått om hon såg sin älskade (?) man hängandes skinflådd, fortfarande vid liv.......

Det är ett Hellraiser easter egg. Det första jag tänkte på iaf och jag verkar inte vara ensam på internet om det

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det jag sett hittills av storyn kändes lite kliché.
Tycker om när demonerna är mer Lovecraftian. Abstrakta väsen som jobbar från djupa skuggorna. Inte som direkt dyker upp som en klassisk röd elaking med horn och vingar och gör kaoz.

Men väldigt mycket bättre vibe än 3an!

Så med andra ord.. Diablo-serien är inget för dig?

Skrivet av anon_79617:

Hade älskat det jag..
Antar att jag tycker änglar vs demoner känns lite 2005 (emo).
Men ja, vissa hade nog tyckt att det känts fel att introducera nåt nytt i en så väletablerad värld.

Så du vill alltså ha samma story inpackat i en ny skrud? Inte för att varken Lillith eller Inarius är direkt nya karaktärer i loren. De har funnits i bakgrunden länge.

Skrivet av Therant:

Blizzard kan inte berätta bra storys, så denna är nog inte mycket att hänga i graven. Men man vet aldrig, blixten kan ju slå ner.

Håller inte med dig. De har stundtals berättat ett riktigt bra story.. dock inte alltid med den bästa mekaniken.

Medlem

nå det är juh en mörk spel gotiska och då är det rätt mörk.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Dödgrävaren

Tyvärr så kan storyn vara hur bra som helst, men med gameplay som är så tröligt som D4-betans var så har jag tappat det lilla sug jag hade och D4 har återgått till att bli ett ickeköp från min sida.

Medlem
Citat:

Håller inte med dig. De har stundtals berättat ett riktigt bra story.. dock inte alltid med den bästa mekaniken.

Jasså det tycker du, och det får du självklart tycka. Jag kan hålla med om att det finns vissa enskilda side-storys i deras spel som är godkända. Men i den stora övergripande berättelsen så är det riktig låg nivå i de flesta spelen (inte spelat alla), från såpopera nivå till historier som bara en 14 åring kan gilla.

Vilka spel anser du har riktigt bra story?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hade älskat det jag..
Antar att jag tycker änglar vs demoner känns lite 2005 (emo).
Men ja, vissa hade nog tyckt att det känts fel att introducera nåt nytt i en så väletablerad värld.

Fast jag måste hålla med dig i din första post. Jag tycker också att storyn kändes rätt kliché. Tror verkligen att Diablo 4 hade haft nytta av att storyn kändes lite mer mystisk, eller iaf mer originell till presentationen. Men det kanske blir bättre, så långt hann man ju inte komma.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Tyvärr så kan storyn vara hur bra som helst, men med gameplay som är så tröligt som D4-betans var så har jag tappat det lilla sug jag hade och D4 har återgått till att bli ett ickeköp från min sida.

Håller med. Fastnade inte alls för hack-och slashandet.

Medlem

Ja det fanns ju tillochmed ett bonus quest ett barn blir possesad av nåt spöke så ja klart mörkare än 3:an

Medlem

En tragedi är storyn i 1an. Denna story känns mer som "detta är MIN sandlåda!!!".


signatur

I drank what?

Medlem

Är sjukt peppad inför release!
Spelade betan, älskade det.
Spelade lite under Server Slam, dödade aldrig Ashava men skitsamma, älskade den korta stunden oavsett.

Jag förväntar inte mig att spelet kommer vara perfekt på något vis, jag förväntar bara mig att kunna ha kul.

Medlem

Kul att någon är det, tror jag hoppar denna release.

Medlem

Älskar att FZ alltid ska vara motvalls:
"Spelet kändes trögt"
"Riktigt segt.."
Och så vidare.

Har knappt läst några liknande kommentarer på andra forum, utan där verkar de flesta gilla det. Jag är en av dem

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

Så med andra ord.. Diablo-serien är inget för dig?

..Nej så menade jag faktiskt inte alls. Min åsikt handlade bara om storyn och hur de presenterade Lillith så plötsligt.
Har spelat 1an och 2an en hel del.

Skrivet av Whisp:

Fast jag måste hålla med dig i din första post. Jag tycker också att storyn kändes rätt kliché. Tror verkligen att Diablo 4 hade haft nytta av att storyn kändes lite mer mystisk, eller iaf mer originell till presentationen. Men det kanske blir bättre, så långt hann man ju inte komma.

Exakt så kände jag.
Hoppas de inte använder de båda huvudantagonisterna för flitigt, så jag hinner få lite mystisk känsla om dem.
Små-demonerna kan de få slänga på mig i mängder. Chef-demonerna vill jag fundera över och frukta deras planer. Det mest skrämmande är ovetskap!

Medlem
Skrivet av Dominus:

Älskar att FZ alltid ska vara motvalls:
"Spelet kändes trögt"
"Riktigt segt.."
Och så vidare.

Har knappt läst några liknande kommentarer på andra forum, utan där verkar de flesta gilla det. Jag är en av dem

Har inte spelar Diablo innan och känt att de e lite ”nördarnas” spel. Men testa D4 och blev helt såld å bara känner att de e verkligen ett spel för mig. Så jag e sjukt pepp på det och hoppa över alla dialoger å sånt i betan för att ta det vid release och trollas in i storyn.

Medlem
Skrivet av delli:

Har inte spelar Diablo innan och känt att de e lite ”nördarnas” spel. Men testa D4 och blev helt såld å bara känner att de e verkligen ett spel för mig. Så jag e sjukt pepp på det och hoppa över alla dialoger å sånt i betan för att ta det vid release och trollas in i storyn.

Härligt, hoppas du får riktigt kul! Får du blodad tand så rekommenderar jag att du också provar Diablo 2 Resurrected sen. Eller varför inte prova Diablo 1 från gog nu innan Diablo 4 släpps så får du uppleva var allt startade. Det kan du klara på några kvällar 🙂

Medlem

va det nån story i betan? Hittills har jag inte mycket förhoppningar alltså, känns som ett tradigt mmo

Medlem

Litar inte på Blizzard alls. Förväntar mig fullt att de ljuger om absolut allt i spelet för att vinna mera hype so dom kan tjäna lite mera medan spelet släpps på samma sätt som man släpper taget om gamla 89-åriga Britta när hon ska ner för trappan. Särklilt när det kommer till framtida content, rent skitsnack från ABK.

12
Skriv svar