Strejk pausar Last of Us-seriens andra säsong

Robot
Strejk pausar Last of Us-seriens andra säsong
Medlem

Har det här att göra med pendeltågsstrejken eller målarstrejken? 🤔 /s


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

har ju varit känt nu länge att spel manus författare i spelindustrin och i film branschen får jävligt risigt betalt.
Ist läggs all budget på kända skådisar och directören typ.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

har ju varit känt nu länge att spel manus författare i spelindustrin och i film branschen får jävligt risigt betalt.
Ist läggs all budget på kända skådisar och directören typ.

Det är så jävla konstigt att en manusförfattare som skriver på någon av de mest framgångsrika serierna måste köra Uber för att få det att gå runt.

Inaktiv

Låt protesterna börja. AI är här.

Medlem

Synd men vettig sak bakom

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Det är så jävla konstigt att en manusförfattare som skriver på någon av de mest framgångsrika serierna måste köra Uber för att få det att gå runt.

Helt plötsligt så förstår man varför så mycket som släppts på senare år har varit totalt undermåligt och direkt "unwatchable". Betalar man inte för manus så får man heller inga bra manus.

eld
Medlem
Skrivet av anon_332538:

Låt protesterna börja. AI är här.

https://i.redd.it/5sm26kkz21za1.jpg

Slumpvalda repliker i serier kommer börja med "as an AI language model..."

Medlem

"Enligt uppgift använder skådespelarna manus från själva spelet då ett manus för tv-serien ännu inte är tillgängligt. "

Det här är ju guld 😆, nog för att jag gillar part 2, men som ren serie på tv tror jag inte på om den inte görs om.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Får flashbacks till 2007 och vad den strejken gjorde med mina favoritserier. Hoppas de får igenom sina krav fortare den här gången!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Slumpvalda repliker i serier kommer börja med "as an AI language model..."

Haha finns inget mer irriterande

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Låt protesterna börja. AI är här.

https://i.redd.it/5sm26kkz21za1.jpg

AI kan skriva sitcoms som är utfyllnad mellan reklamen för hjärndöda tittare.

AI kan inte skriva ordentliga innovativa tv-manus.

Medlem

Blir väl tyvärr som förra strejken, om de inte löser det snart, att man tappar intresset för alla serier man påbörjat…de får gärna lösa det men det är liksom inget man dör av som konsument.

1
Skriv svar