Rykte: En reboot av Dead Rising kan vara på väg

Robot
Rykte: En reboot av Dead Rising kan vara på väg

Serien där zombieslafsande och fotografering sammanstrålar.

#Capcom, #Dead-rising


It's not a lake, it's an ocean

Jag är en av få som faktiskt gillade Dead Rising 4 och hade väldigt roligt med det. Och det första spelet var ju kul när det kom, vissa brister till trots. Ändå känner jag mig ganska ljummet inställd till en reboot. Men det kanske ändras om man får se gameplay.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Att zombie-trenden aldrig dör.😁
Gör mig inget, tyckte Dead Rising serien var vrickat rolig.

Är dock ingen som perfektat det än. Project Zomboid är väl närmast.

Redaktör
Ponny

Jag blev oväntat taggad på den här idén. Capcom har ju varit löjligt stabila under ganska många år nu, så jag är nyfiken på vad detta kan ta vägen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Känns om att marknaden för (hjärndöda) zombiespel med minimal story är rätt ljummen om ens det. Hade varit roligare om dom fokuserade på något nytt.

Skribent

Har jag haft kul med Dead Rising? Ja. Känner jag suget efter en reboot? Njae.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ettan är ett av mina favoritspel. En reboot skulle med största sannolikhet sakna atmosfären och charmen som originalet har.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mike Stranéus:

Har jag haft kul med Dead Rising? Ja. Känner jag suget efter en reboot? Njae.

"Njae" är bättre än "Helvete nej!"


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Njae" är bättre än "Helvete nej!"

Det finns ju ändå roliga ögonblick i DR-spelen. När det var slafsigt, var det riktigt gôtt-slafsigt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ska dom släppa det på Games for Windows Live på PC också?

Medlem

Gillade dead Rising när det kom MEN jag skulle gärna vara utan alla stressmoment med tiden... Skulle jag få spela det i lugn och ro utan en timer som ska tokstressa mig så gott som hela tiden så hade jag haft betydligt roligare.

Medlem
Skrivet av Gill:

Gillade dead Rising när det kom MEN jag skulle gärna vara utan alla stressmoment med tiden... Skulle jag få spela det i lugn och ro utan en timer som ska tokstressa mig så gott som hela tiden så hade jag haft betydligt roligare.

Jag var också stressad först. Retade mig på att jag inte kunde gå omkring i lugn och ro och titta på allt i köpcentret. Men när jag spelat några timmar och kommit in i spelet så kände jag att jag kunde göra just det. Jag blev mer säker med nya förmågor och kunde gå rätt in i en klunga med zombies och klara mig.

Testade fyran och där var det inte

alls samma. Där kände jag mig mer stressad, zombierna var för snabba.

1
Skriv svar