Fragzone-Fredag – Betygen vi ångrar

Robot
Fragzone-Fredag – Betygen vi ångrar

Vi snackar kontroverser, recensionsskam och porrkort.

#fragzone-fredag


Moderator | Testpilot

Önskar någon kunde titta på mig som Daniel och Tomas ser på varandra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Önskar någon kunde titta på mig som Daniel och Tomas kollar ser på varandra.

https://i.imgur.com/y7hlXj1.png

Titta i spegeln?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser fram emot denna!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skulle inte alla recensioner kunna lägga till ''Detta tycker fz-användarna''
Med egen betygsruta längst ned i recensionerna ca 1-2 veckor senare efter att ha haft en omröstning.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Önskar någon kunde titta på mig som Daniel och Tomas ser på varandra.

https://i.imgur.com/y7hlXj1.png

Ja de där är broderlig kärlek det. Den bästa.

Skrivet av dTexN:

Skulle inte alla recensioner kunna lägga till ''Detta tycker fz-användarna''
Med egen betygsruta längst ned i recensionerna ca 1-2 veckor senare efter att ha haft en omröstning.

Grym idé. Det vore en super trevlig funktion.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Redaktör
Skrivet av dTexN:

Skulle inte alla recensioner kunna lägga till ''Detta tycker fz-användarna''
Med egen betygsruta längst ned i recensionerna ca 1-2 veckor senare efter att ha haft en omröstning.

Kanske det kanske. Behöver kodas teknik för sånt, men ingen dum idé. Sen har vi de besläktade Medlemsrecensionerna.


signatur
Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Önskar någon kunde titta på mig som Daniel och Tomas ser på varandra.

https://i.imgur.com/y7hlXj1.png

Det är ju löneförhandlingar på gång så man får bjuda till!


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju löneförhandlingar på gång så man får bjuda till!

Frågan är hur bra det gick när ni tittar på varandra och möts i mitten av "Dåligt".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kanske det kanske. Behöver kodas teknik för sånt, men ingen dum idé. Sen har vi de besläktade Medlemsrecensionerna.

"Sätt ditt betyg på spelet" brukar ni väl ha som undersökning ibland på förstasidan? Det är jag säker på att jag sett, men det kan förstås vara min FZ-psykos som spökar.

Medlem

Command & Conquer: Tiberian Sun i tidningen Pc gamer måste vara det sämsta satta betyget. Blev att jag köpte spelet och ångrar mig än idag att jag köpte spelet....

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

"Sätt ditt betyg på spelet" brukar ni väl ha som undersökning ibland på förstasidan? Det är jag säker på att jag sett, men det kan förstås vara min FZ-psykos som spökar.

Stämmer! Vid större spel händer det att vi gör en ny nyhet där vi frågar er läsare vad ni tycker om spelet Dock delar "betyget" inte plats med våran recension.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Handball Manager var ju rätt uselt, fick en nolla

(visste inte ens att det gick att få noll i betyg... ??)

Redaktör
Skrivet av Bennii:

"Sätt ditt betyg på spelet" brukar ni väl ha som undersökning ibland på förstasidan? Det är jag säker på att jag sett, men det kan förstås vara min FZ-psykos som spökar.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Stämmer! Vid större spel händer det att vi gör en ny nyhet där vi frågar er läsare vad ni tycker om spelet Dock delar "betyget" inte plats med våran recension.

Ah, fattade fel. Japp, som Uber säger så kör vi det ibland för större spel där läsarintresse finns.


signatur
Redaktör
Skrivet av Glöttis:

Command & Conquer: Tiberian Sun i tidningen Pc gamer måste vara det sämsta satta betyget. Blev att jag köpte spelet och ångrar mig än idag att jag köpte spelet....

Vilket betyg fick det?


signatur
Medlem

Måste säga att det här var ett riktigt trevligt FF-avsnitt! Gött snack, avslappnat, personligt och intressant ämne med betygen/recensioner.

Tumme upp


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vilket betyg fick det?

Kommer ihåg att jag köpte det, blev supersjuk och var hemma från skolan i 2 veckor och satt och pressade det där.

Medlem

Ett av mina favoritspel har några av de mest polariserande betygen från samma koncern som jag sett. Sanitarium fick 89% av amerikanska PC Gamer men den brittiska avdelningen gav 63%.

Chefredaktör
Skrivet av Fezk:

Måste säga att det här var ett riktigt trevligt FF-avsnitt! Gött snack, avslappnat, personligt och intressant ämne med betygen/recensioner.

Tumme upp

https://media.tenor.com/JS6Vtap-SYEAAAAC/wwe-wrestling.gif

Tack för fina ord, det värmer! ❤️

Medlem

Riktigt bra avsnitt! Gjorde min kassa fredag till en bra fredag, tack fz för att ni finns! <3


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Chefredaktör
Skrivet av magma:

Riktigt bra avsnitt! Gjorde min kassa fredag till en bra fredag, tack fz för att ni finns! <3

Vad fint att höra, kul att vi kunde hjälpa till! ❤️

Redaktör
Skrivet av Sebastian Lind:

Handball Manager var ju rätt uselt, fick en nolla

(visste inte ens att det gick att få noll i betyg... ??)

Inte jag heller innan jag såg den där efter semestern.

Nä, men 0 används inte. Vet inte varför den finns med - väldigt få som kör sexgradig skala modell 0-5.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kanske det kanske. Behöver kodas teknik för sånt, men ingen dum idé. Sen har vi de besläktade Medlemsrecensionerna.

Ett steg kunde kanske vara att koppla medlemsrecensioner till era recensioner? Ett block under recensionen och innan kommentarerna med länkar till medlemmars recensioner om det aktuella spelet?

Kan ge mer trafik och värde till en medlems recension och samtidigt mer kött för läsaren att hugga in på?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Ett steg kunde kanske vara att koppla medlemsrecensioner till era recensioner? Ett block under recensionen och innan kommentarerna med länkar till medlemmars recensioner om det aktuella spelet?

Kan ge mer trafik och värde till en medlems recension och samtidigt mer kött för läsaren att hugga in på?

Bra idé, och vore en trevlig och naturlig del om vi får till någon form av spelsamling eller speldatabas framöver. Hamnar på kodar-Johans lista över framtida beslut.


signatur
Medlem

Vill ge ett tack till FZ-Crew att ni börjat ladda upp i poddformat igen också. Det är magiskt mysigt att se er live på Youtube men ibland hinns det inte med och att kunna dra igång det via podd när man städar eller motionerar är det näst bästa alternativet.

Tack för det och fortsatt trevlig spelhelg till er alla.

Medlem

Sett klart nu, riktigt bra. Tack tamigfan.

Medlem
Skrivet av Glöttis:

Command & Conquer: Tiberian Sun i tidningen Pc gamer måste vara det sämsta satta betyget. Blev att jag köpte spelet och ångrar mig än idag att jag köpte spelet....

Jag med….jag med….
Gav endast 99:- men känns ändå som jag åkte dit….

Skrivet av Henkeror:

Ett av mina favoritspel har några av de mest polariserande betygen från samma koncern som jag sett. Sanitarium fick 89% av amerikanska PC Gamer men den brittiska avdelningen gav 63%.

Är betygen värda samma? 5/10 kan vara medel i en tidning och dåligt i en annan.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

Är betygen värda samma? 5/10 kan vara medel i en tidning och dåligt i en annan.

Det är samma tidning så de kör med procent (0-100%) och exakt samma betygskriterier, även svenska PC Gamer använde det.

Medlem

Stort tack för ett riktigt bra och mysigt avsnitt, hatten av!

Medlem

Det var ett riktigt bra avsnitt! Att ha ett tema att prata kring är en riktigt bra idé som ni borde använda vid fler tillfällen om det inte finns nog med nyheter att prata om.

Bland de underligare betygen jag sett på FZ var när Calle gav Bionic Commando (Grin) en femma. Calle gav någon gång i närheten en fyra till Uncharted 2 som missade en femma på grund av diverse småbrister.

Jag gillade Bionic Commando och skulle kunna sträcka mig till en trea. Om bristerna i Uncharted 2 är en eka så är bristerna i Bionic Commando ett hangarfartyg.

12
Skriv svar