10 tips inför Star Wars Jedi: Survivor

Robot
10 tips inför Star Wars Jedi: Survivor

Vi hjälper dig på din resa ut i galaxen.

#star-wars-jedi-survivor, #tips


Medlem

Står fortfarande och velar i valet av plattform. Får se hur dag 1 patcharna löser de tekniska problemen. Kanske får vänta en vecka och se.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Gnällkuk

Får se hur det här utvecklar sig under helgen...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>

Får se hur det här utvecklar sig under helgen...

Yikes, de borde verkligen göra bättre ifrån sig när prislappen är tokhöga 70€. Men så länge folk fortsätter förhandsboka lär vi inte se nån ändring mot det bättre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>

Får se hur det här utvecklar sig under helgen...

Steg 11: Vänta några veckor på patchar? haha. Verkar vara en sjuhelsikes massa prestandaproblem även för folk med ordentliga jäkla datorer.

Medlem

Har själv nyligen klarat ut Last of us Part 1, är inne på Resident Evil 4 remake samt HL:Alyx levitation så kan vänta ett tag innan jag hoppar på Cals äventyr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har nu kört introt och kommer endast framhäva det negativa(det finns massor med positiva saker!) för att informera dom som väntar med köp:

System: Playstation 5
Grafikläge: Performance
Svårighetsgrad: Jedi Knight(Medium)

Kontrollern känns ganska otajt och jag som älskar att blocka i sista sekund kan säga att det är inte bra. Du gör bäst i att blockera långt innan vilket då tar ifrån en hel del av känslan, speciellt då motattacker görs genom att då blocka i sista sekund. Mot blaster skott funkar det bra dock.

En del cutscenes laggar något FRUKTANSVÄRT.

Trots performance mode som håller iaf 50-60fps(tror jag) så är det väldigt mycket Screen tearing. Något enstaka lagg har förekommit mitt i strider med många fiender samtidigt också.

Tips till folk med tålamod: Avvakta med köp innan dom har patchat, för detta är inte okej. Har även läst att PC versionen är nästintill trasig.

Tips till mig själv: Sluta upp med att förköpa(Inget jag gör generellt, utan bara vissa titlar men nu är det slut med det).

Uppdatering: Nu när jag har kommit till öppnare ytor, kan jag säga att FPS dipparna är märkbara och hyffsat rejäla, screentearing blev ännu värre också. Att gå in i en cutscene är lika smidigt som att torka sig i bakändan med sandpapper och glitchar, pop-ins och karaktärer som snurrar runt helt galet innan dom flyger in på plats är återkommande.

Det här är allt annat än acceptabelt. HUR kan dom fått för sig att släppa spelet när det är såhär? Jag vet, inget nytt och speciellt inte med EA men herrejösses alltså...

UNDVIK köp är allt jag har att säga.

Medlem

köpte förra på nån rea, fallen order, men är så sjukt kass på att slåss så får ont av allt. Stormtroopers går ganska bra men alla djur bara dödar mig asap på vanlig svårighetsgrad
Så får väl vänta tills jag tränat upp mig o kört igenom fallen order inann jag börjar dö i detta. Ser ju trevligt ut

Medlem

Köpte bara för att jag är ledig nu och för mig var det ett perfekt köp. Men jag som andra tycker också att dom som kan borde vänta med ett köp i alla fall till i sommar. För spelet är inte jätte trasigt på PS5 iaf. Så dom borde kunna fixa det mesta med en eller två uppdateringar.

Medlem

Tips #11 - Vänta med köp tills de tekniska problemen är fixade! Om de nu någonsin blir det.


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar