Ett officiellt Call of Duty-brädspel har utannonserats

Robot
Ett officiellt Call of Duty-brädspel har utannonserats
rug
Medlem

Hur kan jag hoppa från ett hustak, snajpa någon i ansiktet och sedan fälla ut fallskärmen i ett brädspel? Nä... jag är skeptisk...

Medlem

Hur gör man en 360 no scope och kallar någons mamma för prostituerad i ett brädspel?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Brädspel är underskattat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte Activision råd att finansiera detta själva?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Har inte Activision råd att finansiera detta själva?

Klart de har, men det är smartare ekonomiskt att få kunderna att finansiera och sedan betala för produkten. I princip dubbla vinsten.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Har inte Activision råd att finansiera detta själva?

Nog har de det men kickstarter (och dylikt) är ett bra sätt att försäkra sig om att man inte producerar högvis med kopior som bara blir liggandes, kostar pengar och senare bränns eller grävs ned.

Vet heller inte hur stor del i det hela som activision faktiskt har, annat än att håva in licenspengen

Det är dyrt att producera, transportera och förvara brädspel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är dyrt att producera, transportera och förvara brädspel.

Activision har råd.

Medlem

Måste bli pilligt att göra så små figurer med rörliga delar. Jag ser det som en självklarhet att tepåsande av fallna fiender är en stor del av spelet.

Medlem

Blir irriterad när ett företag som Activision gör en kickstarter för något. Dom är väll världens största spelföretag! irriterande snålt.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Activision har råd.

Ja men varför skulle de riskera att överproducera när de kan kolla läget och producera en mer rimlig mängd tack vare kickstarter? Rimligt på alla sätt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kickstartade Skyrim-brädspelet för 1,5 år sedan som jag fick i vintras, tyckte det var rätt bra. Väntar även på Resident Evil-brädspelet och Elder Scrolls-brädspelet (som kickstartades för bara några dagar sedan), men annars får det vara bra med tv-spel till brädspel för min del. Fokuserar hellre på nya brädspels-IPn.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja men varför skulle de riskera att överproducera när de kan kolla läget och producera en mer rimlig mängd tack vare kickstarter? Rimligt på alla sätt.

Nej det är inte rimligt. De bör stå för den risken istället för att utnyttja sina fans.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nej det är inte rimligt. De bör stå för den risken istället för att utnyttja sina fans.

Jo det är rimligt, att producera ett par dussin tusen kopior av ett brädspel som aldrig kommer säljas är orimligt, oavsett hur mycket pengar ett bolag har.
Ingen här blir utnyttjad, inte mer så än vilket annat förköp/förbokning som helst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Klart de har, men det är smartare ekonomiskt att få kunderna att finansiera och sedan betala för produkten. I princip dubbla vinsten.

Dubbla vinsten? Hur?
De som betalat en gång betalar ju inte igen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Kickstartade Skyrim-brädspelet för 1,5 år sedan som jag fick i vintras, tyckte det var rätt bra. Väntar även på Resident Evil-brädspelet och Elder Scrolls-brädspelet (som kickstartades för bara några dagar sedan), men annars får det vara bra med tv-spel till brädspel för min del. Fokuserar hellre på nya brädspels-IPn.

Jag köpte Northgard brädspelet i höstas, det är faktiskt riktigt kul! Förvånande strategisk deckbuilder blandad med en enklare 4x


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

AVE
Medlem

Om man läser texten

"Bakom spelet står Arcane Wonders, som bland annat producerat Aquatica, Dice Manor, Sherlock 13 och Air, Land & Sea.

Det rör sig alltså om ett officiellt samarbete med Activision, och tanken är att spelet ska Kickstarter-finansieras. "

Så förstår man att Activision troligen bara tar in licenspengar (och har rätt att godkänna hur spelet blir innan släppet) från Arcane Wonders som står för Kickstartern. Arcane Wonders köper rätten att producera spelet av Activision. Hur Arcane Wonders ekonomi är vet jag inte men det är inte ovanligt att kickstarta brädspel.

eld
Medlem
Skrivet av AVE:

Om man läser texten

"Bakom spelet står Arcane Wonders, som bland annat producerat Aquatica, Dice Manor, Sherlock 13 och Air, Land & Sea.

Det rör sig alltså om ett officiellt samarbete med Activision, och tanken är att spelet ska Kickstarter-finansieras. "

Så förstår man att Activision troligen bara tar in licenspengar (och har rätt att godkänna hur spelet blir innan släppet) från Arcane Wonders som står för Kickstartern. Arcane Wonders köper rätten att producera spelet av Activision. Hur Arcane Wonders ekonomi är vet jag inte men det är inte ovanligt att kickstarta brädspel.

Yep, känns nästan som standard att marknadsföra nya brädspel via kickstarter.

1
Skriv svar