The Division 2 fortsätter, men "osannolikt" med PS5- och Xbox Series-versioner

Robot
The Division 2 fortsätter, men "osannolikt" med PS5- och Xbox Series-versioner

Vill inte lämna PS4/XBO-publiken ute i kylan.

#the-division-2


Men hur svårt kan det vara att göra en res och framerate update till xbox och ps5 då... Finns ju på så många andra spel. Det betyder ju inte att man dissar ps4 och oldgen.

Medlem
Citat:

Att dra "full nytta" av current-gen är inget man vill göra då man i så fall skulle lämna old-gen i kölvattnet

Säg att du är snål utan att säga att du är snål.

Medlem
Skrivet av Undesired_Hero:

Men hur svårt kan det vara att göra en res och framerate update till xbox och ps5 då... Finns ju på så många andra spel. Det betyder ju inte att man dissar ps4 och oldgen.

Det finns redan i The Division 2 såvitt jag vet.

Medlem

Personligen tror det är ett stort misstag att inte våga ta nästa steg in i den nuvarande generationen fullt ut


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Personligen tror det är ett stort misstag att inte våga ta nästa steg in i den nuvarande generationen fullt ut

Vad är det du saknar? Ray tracing?

Inaktiv

Skulle de inte lägga ner det här?
Kanske skulle ta å sparka igång det igen då.
Min favorit-lootershooter ju.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det finns redan i The Division 2 såvitt jag vet.

yep. vet att man blev uppspelt då man fick 60fps utöver 4k i spelet tror det var 4k innan men ej 60fps om jag kommer ihåg rätt


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Snyggt nog enligt mig. Har nött på sedan 2019 och tycker fortfarande att det är en av de "finare" världsbyggena. Sedan ska det bli helt fantastiskt med ett nytt dlc!! Är det hälften av war loards NY så är jag nöjd

Medlem

Är det här ett FOMO spel där man kommer missa en massa innehåll och handling om man inte spelar varje säsong? Typ som Destiny 2 är nu.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Äää vem bryr sig längre? spelet och sina pissiga servrar fungerar knappast! Så vem bryr sig? Inte Ubishit dom övergav spelet för längesedan!.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Hade hellre sett ettan remastrad bara för att se om de kunnat nå vad de visade i sina trailers men inte levererade i spelet. Men det känns som lite slöseri med resurser eftersom omspelningsvärdet inte är högt
Nötte verkligen ettan sååååå många timmar. Men tvåan var fel känsla och stad på nåt sätt jämförelsevis.

Gen
Medlem

Vad jag läst är PC versionen riktigt trasig och kraschar ofta? Har själv inte lirat sen release och då funkade DX12 lite sådär men löste sig till sist.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Säg att du är snål utan att säga att du är snål.

Det är väl smart att inte dela upp sin kundkrets mellan två versioner? Jag har haft en del problem med att jag och vänner har olika versioner av spel som inte funkar ihop sen PS5an släpptes. Jag hade turen att lyckas få tag i en medan flera andra inte gjorde det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det är väl smart att inte dela upp sin kundkrets mellan två versioner? Jag har haft en del problem med att jag och vänner har olika versioner av spel som inte funkar ihop sen PS5an släpptes. Jag hade turen att lyckas få tag i en medan flera andra inte gjorde det.

Detta är ett problem som ligger hos Sony och inte spelutvecklare. Xbox har native crossplay, så Xbox One, Series och Windows kan spela med varandra utan problem. Det är Sony som envisas med att splittra spelare. Ubisoft hade kunnat släppa en dedikerad Xbox Series-version utan att splittra spelarna, men väljer mest troligt att inte göra det av ekonomiska skäl.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta är ett problem som ligger hos Sony och inte spelutvecklare. Xbox har native crossplay, så Xbox One, Series och Windows kan spela med varandra utan problem. Det är Sony som envisas med att splittra spelare. Ubisoft hade kunnat släppa en dedikerad Xbox Series-version utan att splittra spelarna, men väljer mest troligt att inte göra det av ekonomiska skäl.

Förutom två av dom spelen vi har haft problem med då. Både Battlefield 2042 och Gta Online har versioner till PS5 och Xbox Series X som inte fungerar över generationsgränserna.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar