VR kontroll eller annan enhands kontroll i vanliga spel?

Medlem
VR kontroll eller annan enhands kontroll i vanliga spel?

Hej i det flesta spel föredrar jag kontroll, men i fps spel kör jag gärna med mus, men avskyr tangentbord i spel. Just nu använder jag en gammal playstation move navigator kontroller som jag fixar så den fungerar med hjälp av rewasdprogrammet. Men den är lite pluttig och obekväm så vill gärna hitta en ersättare. Så tänkte kolla här om någon här har ett bra exempel på en enhands kontroll med en styrspak.

Vet om "One-handed Gaming Keypad with Joystick" men är inget fan av de heller.

Har tänkt att jag kanske skulle köpa en VR kontroller, men undra då om någon testat att bara köra med en kontroller och mus i andra hand? Fungera det bra och vilken VR kontroller tror ni skulle vara bäst för att använda på det sättet?
Skulle gärna vilja undvika att behöva köpa massa VR tillbehör (som rörelse sensorier) för att den ska fungera.
Skulle gärna vilja också att kontrollen har minst 6 knappar (att klicka in styrspaken gills som en knapp).

Annars om ni har ett annat bra exempel på en enhands kontroll tar jag gärna lite tips där med.

Medlem

En reguljär joystick hade väl vart smidigare? Kan tänka mig mindre arkadstickor så du fort kommer till slut zonen är mer kompetitivt.

Jag kör med fang/steelseries game board eller liknande har inte testat med oculus touch men tycker väl det borde finnas mjukvara för att emulera gamepad med dem?

Annars kanske det finns vanliga gamepads du lätt håller i en hand

Medlem

En Switch joycon annars? Förvisso ganska liten analog spak men det borde funka så länge datorn har bluetooth.

1
Skriv svar