Ubisoft+ släppt på Xbox-konsoler, är dyrare än Xbox Game Pass

Robot
Ubisoft+ släppt på Xbox-konsoler, är dyrare än Xbox Game Pass
Medlem

Företag i kris. Lösningen? Var dyrast!


signatur

I drank what?

Medlem

Efter att ha behövt pynta ut en smärre förmögenhet för familjens Just dance prenumeration är min personliga inställning att ubisoft suger.

Medlem

Värt att poängtera är att pc-prenumerationen ingår med, så man får till både pc och xbox för 179kr/månaden. Fortfarande väldigt dyrt förstås, och hade gärna sett ett xbox only-alternativ.

Medlem

Känns mycket billigare att bara köpa det på REA då. Köpte t.ex AC: Valhalla för 170kr. Billigare än en månads prenumeration och tar mig säkert ca 3 månader att klara av.

Men vill man köra ett spel dag 1 och kan klara av det på under en månad så finns det klart pengar att spara.

Medlem

När jag såg detta trodde jag det skulle ingå i Gamepass Ultimate, vet inte om detta känns värt utan lär fortsätta spel löst. Speciellt som långt ifrån alla lockar mig ens.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

När jag såg detta trodde jag det skulle ingå i Gamepass Ultimate, vet inte om detta känns värt utan lär fortsätta spel löst. Speciellt som långt ifrån alla lockar mig ens.

Jag tror inte det är omöjligt att det läggs in i Ultimate senare. EA Play var ju separat först, för att sen läggas till i Ultimate.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Orkar inte med massa prenumerationer. Lägg till FC6 på game pass nångång.. de säljer ju inget!

Medlem

Köpsug nolla. Skulle bli den dyraste prenumerationen av dom alla i huset för att spela…vadå? Fc6? E la bara o ta på en rea eller vänta att de måste erkänna att game pass är där de måstr lägga det.
Sicket månadspris alltså…snacka om att de måste lagt ner mkt cash för att bygga tjänsten.

Medlem

Dom måste ha "råkat" lägga på en 1:a före priset..
Trodde som tidigare nämnt att det skulle inkluderas i Game Pass, fördelen med att det är separat är väl att priset för GP lär ligga kvar ett tag till innan Microsoft höjer

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror inte det är omöjligt att det läggs in i Ultimate senare. EA Play var ju separat först, för att sen läggas till i Ultimate.

Ja, det var nog därför jag bara antog att detta också var inbakat men tänkte inte på att det var standalone först. Spelade ju Jedi: Fallen Order där och tyckte det var väldigt behändigt. Nåväl. Bara hoppas detta också integreras tillslut!

Medlem

Frågan är ju om 139 kr för Xbox Ultimate egentligen är för billigt?
För Microsoft matar väl in miljarder för att hålla Xbox Gamepass igång, då dom går med förlust med sina priser.
179 kr är kanske rimligt. Det är ju 2200 kr om året, vilket är 3-4 spel om året. Visst, inget för mig, men rent krasst är det inte sååå farligt.

Medlem

Detta kommer läggas till i GPU. Kommer säkert bli en prishöjning på just Ultimate när det väl gör det. Men det är extremt prisvärt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Detta kommer läggas till i GPU. Kommer säkert bli en prishöjning på just Ultimate när det väl gör det. Men det är extremt prisvärt.

Det tror jag inte att det kommer göra! Ubisoft+ är ju alla ubisoft med alla dlc. Gamepass är ju ofta bas spel i några månader. Ea play har väl en dyrare version som inte ingår i gamepass och är mer lik ubisoft +

Medlem
Skrivet av Håkan:

Frågan är ju om 139 kr för Xbox Ultimate egentligen är för billigt?
För Microsoft matar väl in miljarder för att hålla Xbox Gamepass igång, då dom går med förlust med sina priser.
179 kr är kanske rimligt. Det är ju 2200 kr om året, vilket är 3-4 spel om året. Visst, inget för mig, men rent krasst är det inte sååå farligt.

Det är ju olika hur många spel man köper som person men jag lägger inte ner 2200 kr på spel per år och då räknar jag med alla studios. Att betala så mycket för endast Ubisoft är inte så lockande.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fattar inte varför Ubisofts variant är så dyr?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fattar inte varför Ubisofts variant är så dyr?

Nästan alla utgivare och högt uppsatta personer säger att det inte går att tjäna pengar på att släppa dyra AAA-spel direkt till abonnemangstjänster om man inte har "100+ miljoner" användare

Vill man kunna tjäna pengar på det i dagsläget så måste man ta betalt.

Medlem

Ett problem jag stött på med Ubisoft+ tidigare är just att man får de dyrare utgåvorna. Som exempel AC Odyssey. Jag hade spelat det en hel del innan. Men efter att jag hade testat Ubisoft+ en månad och spelat en stund så är den sparfilen numera körd såvida jag inte köper all dlc. Även om jag inte spelade någon av expansionerna. Antar att det handlar om skins osv som låstes upp i spelet. Sen har jag inte orkat börja om liksom

1
Skriv svar