Diskutera – Den bästa open world-världen är...

Medlem

Morrowind och Oblivion, svårt att välja mellan de båda. Stor utforskarglädje i varierande miljöer och flora/fauna, när dessa spelen släpptes var de dessutom väldigt snygga grafiskt.

Inaktiv

Elder Scrolls Oblivion och Assassins Creed Odyssey

Kingdom Come skogar .vet jag stannade upp i en glänta och börjades minnas lekar med min bror .har aldrig hänt förut i ett spel


signatur

New life, New hope

Medlem

Det här kanske är lite kontroversiellt men öppen värld är öppen värld, eller snarare solsystem. Star Citizen är min favorit. En laddnings skärm sen är ett helt solsystem ditt att utforska.

Medlem

Skyrim och Microsoft Flightsimulator.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av eld:

Känns som elderscrolls är den serien som tog efter Ultima mest, med en värld där du kan ta upp och lägga ner items i världen, och även tanken på npc schedules och liknande!

ja, fast Gothic 2 gör NPC schedules minst lika bra som TES. Däremot gör TES det bättre vad gäller interaktion med objekt.

eld
Medlem
Skrivet av Mannagryn:

ja, fast Gothic 2 gör NPC schedules minst lika bra som TES. Däremot gör TES det bättre vad gäller interaktion med objekt.

Precis! Behövs fler spel som dessa.

Jag saknar ordentligt interaktiva openworld världar.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Kingdom Come: Deliverance.

Inte en tvekan om saken, enligt mig.

Det enda rätta svaret. Vilken otrolig värld.

Folk som säger Elden Ring har nog aldrig spelat ett annat open world spel än just Elden Ring, absurt haha.

Medlem

No Mans Sky. Har även potential att bli ännu bättre till skillnad från många nämna titlar.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det enda rätta svaret. Vilken otrolig värld.

Folk som säger Elden Ring har nog aldrig spelat ett annat open world spel än just Elden Ring, absurt haha.

Que? Vi är ju alla olika och har vitt skilda saker som vi lägger vikt vid när det kommer till saker vi gillar? Att påstå att det skulle vara en absurd idé att föreslå Elden Ring bara för att du inte gillar den är ju bara....Dumt?

Zelda BOTW hyllas av många människor som en fantastisk värld, personligen ser jag inte det alls men finns ingen anledning för mig att klanka ner på dem som gillar det?

Let people enjoy things.

Medlem

Det kryllar av bra världar men jag nämner några som (jag tror) inte nämnts.

Death Stranding - Fantastiska landskap.

Genshin Impact - Stor och varierad värld som är rolig att utforska.

Spider-Man/Miles Morales - Tjusig representation av New York.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Kingdom Come: Deliverance.

Inte en tvekan om saken, enligt mig.

Ja den är fan magisk, känns väldigt på riktigt på nått sätt. Att bara springa över en äng med skogsbrynet bredvid sig, älskar det

Gillar dock även elden ring och w3's världar men på helt andra sätt.

Avstängd

RDR2 ?? hahah asså ni är ju roliga xDDDD
sämre spel och karta får man leta efter.

Medlem

Elder Scrolls 6 SE /Game of the year såklart

Medlem

Elder Scrolls serien skulle jag säga. Känns verkligen som att allt i världen fyller ett syfte. Förhoppningsvis kommer Star Citizen någon gång i framtiden också få en meningsfull spelvärld, men än är det väldigt långt kvar.

Medlem

Xenoblade Chronicles X helt klart.

Medlem

The Witcher 3 och Red Dead Redemption 2 utan tvekan. Trodde inget skulle slå The Witcher 3 men så kom Red Dead Redemption 2. Man kan tycka vad man vill om spelet isig men vilken värld. Städer, människor, skog, djurliv. Jag hade inte sett dess like och det är svårslaget än idag tycker jag själv.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Ogillar skarpt MMO-känslan man får i så många open world spel (Conan Exiles, Xenoblade, Zelda BotW). Med det menar jag att allting känns väldigt dött och scriptat, fiender står i klungor och väntar på att man ska gå förbi.

Det där tycker jag att Elden Ring lider mycket av.
Där är det verkligen så att korkade fiender står och väntar på att bli dödade.
Bra combat men trist värld.

Xenoblade Chronicles 1. Både en fantastisk vacker värld men också en fruktansvärt intressant sådan.

Har aldrig heller varit med om ett annat soundtrack där musiken både natt och dag passar in så fruktansvärt bra i den miljö man befinner sig in. Xenoblade Chronicles 1 kommer för alltid att vara nr 1 för mig.

Den semestern när ettan släpptes till Nintendo Wii är ett minne för livet

Medlem

Hmmm det är svårt men skulle nog ändå säga WoW. I alla fall när det kom, nu har kag inte spelat på något år. Efter WoW skulle jag säga BotW och Witcher 3. Tycker att Elden Ring är ett bättre och roligare spel än de två sistnämnda men själva världen är bättre och mer intressant i Botw och Witcher 3.

Medlem
Skrivet av Levi:

RDR2 ?? hahah asså ni är ju roliga xDDDD
sämre spel och karta får man leta efter.

Det där lär du utveckla är du snäll.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

1) Horizon Zero Dawn
2) Mass Effect
3) Mass Effect Andromeda

Medlem

Utan tvekan Microsoft Flight Simulator. Att ha hela världen som lekplats gör att det aldrig tar slut på upptäckandet.

På andra plats kommer Kingdom Come: Deliverance. En fantastisk plats utan överdrivna berg, vattenfall och annat trams. Den mest trovärdiga öppna världen i ett spel någonsin (förutom Microsoft Flight Simulator då).

Medlem

Är inte mycket för open world spel, men Shenmue 1 och 2 fångade mig verkligen när det begav sig.

Medlem

AC Odyssey, Mad Max, Elden Ring

Medlem

Favoriterna som är svårt att rangordna:
Rdr2, BoTW, Witcher 3, Elden Ring

Medlem
Skrivet av stephan900:

Det där tycker jag att Elden Ring lider mycket av.
Där är det verkligen så att korkade fiender står och väntar på att bli dödade.
Bra combat men trist värld.

Level designen är fantastisk, speciellt allt det vertikala. Men som du säger är den även väldigt död, men det är också en värld som passar att vara så, man har ju en lore kring det.

Medlem

Might and Magic VI - Mandate of Heaven

Medlem

Red dead redemption 2 och Assassin's Creed Origins.

Medlem

Breath of the Wild är det enda som har fått mig att vilja utforska varenda vrå i hela den öppna världen. Övriga spel har bara känts som checklistor eller som linjära spel utstakade på en öppen karta. Visst, man kan "göra vad man vill" vilket oftast ändå bara är att checka av checklistan eller ströva runt utan mål.

BotW hade problem att lösa och hemlisar att upptäcka precis överallt, och än om belöningen inte alltid var så stor så var tillfredsställelsen av att hitta nåt nytt helt enorm. För mig är den världen precis vad jag vill ha från en öppen värld och har således ingen konkurrens, bland de jag har spelat i alla fall.

Skriv svar