Bara 270 000 PSVR2 sålda första månaden, enligt analytiker

Avstängd
Skrivet av matt76:

Ej relevant att nämna subjektiva åsikter, huruvida något floppat, och presentera det som fakta. Uppenbarligen ansåg Sony själva att försäljningen av PSVR1 var tillräckligt bra för att de skulle satsa på att skapa PSVR2.

Absolut, sony investerade i PSVR2 och överskattade förvände säljsiffror vad avser förköp.

Om man tittar på PSVR (den första) och dess livslängd kan man skönja följande:

1. Produkten var för dyr för de flesta konsumenter
2. Utbudet av vr-spel litet och kvalitén på dessa undermåelig.
3. Konkurrensen bland andra VR-headset för stor
4. En nischad produkt för en redan etablerad konsument som inte spelar VR.

Enligt CEO John Kodera: även om Sony "continues to sell" headsets, the growth rate of the VR market remained "below market forecasts".

Så, PSVR floppade och PSVR2 kommer göra detsamma och troligast av samma skäl som ovan.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Balunan:

Hur du ser på det har väl ändå ingen bäring på det faktum att fem miljoner sålda enheter för ett VR-headset objektivt sett inte är en flopp. Speciellt inte när den slog alla förväntningar och försäljningsrekord, och med tanke på att Sony har tjänat så mycket på den som de har gjort. Sedan får man dessutom ha i åtanke att det var en trådad enhet som enbart fungerade till en specifik konsol, till skillnad från t.e.x Quest 2 som både är en standalone men även går att använda på PC.

Ingen hade t.e.x sagt att ett PS4-spel som ”bara” når ca. 5% av alla PS4-ägare med 5 miljoner sålda ex är en flopp. Och då är det bara ett spel, som kostar bråkdelen av priset och inte ett tillbehör till konsolen som kostar tusentals kronor.

Ingen har heller sagt nånting om att PSVR2 ska vara ”en rungande succé”, ingen aning hur du drog den parallellen. Det har dock gått en ynka månad sedan release, och det är bara Sony själva som känner till de exakta försäljningssiffrorna. Det enda officiella uttalandet om försäljningen hittills från Sony var ca. två veckor sedan när de sa att det ser ut som att PSVR2 har goda chanser att sälja mer än föregående modell.
https://uploadvr.com/psvr-2-good-chance-of-outselling-origina...

Jag vet inte varför detta verkar vara en så öm tå. Jämför med andra tillbehör som släppts genom åren - väl medveten om att pris och förutsättningar ser väldigt olika ut. Kinect krängdes i 25 miljoner exemplar, vilket motsvarade nästan var tredje Xbox 360-ägare. PSVR är dyrare än Kinect, givetvis, men faktum kvarstår likafullt: att lyckas få 5 procent av PS4-köparna att öppna plånboken för en PSVR är inte särskilt imponerande i mina ögon.

Att "PSVR2 har goda chanser att sälja mer än föregående modell" är förstås bara spekulation i detta tidiga skede, liksom mina bedömningar om att intresset för den verkar lågt. Men den har inte fått en flygande start, så mycket kan vi ändå säga. Vi får avvakta och se vilka officiella siffror som släpps. Ju färre de är och ju längre det går mellan uppdateringarna från Sony, desto större indikation på att det går trögt. Jag vidhåller att priset är för högt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Absolut, sony investerade i PSVR2 och överskattade förvände säljsiffror vad avser förköp.

Om man tittar på PSVR (den första) och dess livslängd kan man skönja följande:

1. Produkten var för dyr för de flesta konsumenter
2. Utbudet av vr-spel litet och kvalitén på dessa undermåelig.
3. Konkurrensen bland andra VR-headset för stor
4. En nischad produkt för en redan etablerad konsument som inte spelar VR.

Enligt CEO John Kodera: även om Sony "continues to sell" headsets, the growth rate of the VR market remained "below market forecasts".

Så, PSVR floppade och PSVR2 kommer göra detsamma och troligast av samma skäl som ovan.

All information innan citatet har ingen källhänvisning = Tolkar det därmed som subjektiva åsikter, d.v.s. Irrelevant.
Citatet ifråga säger ingenting om att Sony ansåg PSVR1 var en flopp = Därmed är din slutsats baserad på en subjektiv tolkning av citatet ifråga, d.v.s. irrelevant.

Om du är genuint intresserad av att försöka övertyga någon om att det du påstår är fakta och inte din personliga åsikt, lägg då till källhänvisningar som bekräftar exakt allt det du skriver om.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Absolut, sony investerade i PSVR2 och överskattade förvände säljsiffror vad avser förköp.

Om man tittar på PSVR (den första) och dess livslängd kan man skönja följande:

1. Produkten var för dyr för de flesta konsumenter
2. Utbudet av vr-spel litet och kvalitén på dessa undermåelig.
3. Konkurrensen bland andra VR-headset för stor
4. En nischad produkt för en redan etablerad konsument som inte spelar VR.

Enligt CEO John Kodera: även om Sony "continues to sell" headsets, the growth rate of the VR market remained "below market forecasts".

Så, PSVR floppade och PSVR2 kommer göra detsamma och troligast av samma skäl som ovan.

1 Sony har inte sagt ett ord försäljnings siffrorna är bara chansningar. 2 Lika så 2 miljoner grejen som troligen var en lögn för vart är Switch pro någonstans? Hela historien kan ha varit för att tjäna populäritet med hitta på summor. Och sen får man inte sälja dyra tillbehör utan att dom säljer otroligt mycket för att kallas flopp? Fråga dom stora Biltillverkarna varför dom gör väldigt dyra bilar när dom kan göra billiga bilar och sälja mycket mer?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag vet inte varför detta verkar vara en så öm tå. Jämför med andra tillbehör som släppts genom åren - väl medveten om att pris och förutsättningar ser väldigt olika ut. Kinect krängdes i 25 miljoner exemplar, vilket motsvarade nästan var tredje Xbox 360-ägare. PSVR är dyrare än Kinect, givetvis, men faktum kvarstår likafullt: att lyckas få 5 procent av PS4-köparna att öppna plånboken för en PSVR är inte särskilt imponerande i mina ögon.

Att "PSVR2 har goda chanser att sälja mer än föregående modell" är förstås bara spekulation i detta tidiga skede, liksom mina bedömningar om att intresset för den verkar lågt. Men den har inte fått en flygande start, så mycket kan vi ändå säga. Vi får avvakta och se vilka officiella siffror som släpps. Ju färre de är och ju längre det går mellan uppdateringarna från Sony, desto större indikation på att det går trögt. Jag vidhåller att priset är för högt.

Grejen är att dom som rapporterar gör det med rätt stor fel marginal. Och sen blir det till en "sann" nyhet när nästan alla rapporterar om rycktet. Dom trodde inte att Switch skulle sälja så mycket som det gjorde och hittade på att Switch pro skulle komma mm. Så vi som verkligen tycker att psvr2 är makalöst bra för det priset det har. Känner sig rätt irriterande på all smuts kastning. Som känns väldigt konstgjord. Jag äger redan en Psvr2 så jag borde inte bry mig så mycket för jag är nöjd. Men det är fortfarande provocerande att dom får ljuga om förväntningar så att en produkt i slutändan säljer mindre.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Kinect krängdes i 25 miljoner exemplar, vilket motsvarade nästan var tredje Xbox 360-ägare. PSVR är dyrare än Kinect, givetvis, men faktum kvarstår likafullt: att lyckas få 5 procent av PS4-köparna att öppna plånboken för en PSVR är inte särskilt imponerande i mina ögon.
Att "PSVR2 har goda chanser att sälja mer än föregående modell" är förstås bara spekulation i detta tidiga skede, liksom mina bedömningar om att intresset för den verkar lågt.

Det finns skillnad mellan Kinect och VR.

Kinect var väl en familje grej, precis som Wii. Alla kan spela och latja tillsammans. Kinect och Wii var någonting helt nytt där och då, så folk var intresserade och ville ha.

PSvr2 är inget nyrevolotionerande (finns många vr headset på marknaden) och avsedd för enpersons spelande. Visst folk kan titta på och så vidare, men inte lätt att integrera fler spelare i samma rum.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lonian:

PSvr2 är inget nyrevolotionerande (finns många vr headset på marknaden) och avsedd för enpersons spelande. Visst folk kan titta på och så vidare, men inte lätt att integrera fler spelare i samma rum.

Nej, precis, och det är därför jag tror att VR åtminstone under överskådlig tid kommer fortsätta vara en nischprodukt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Alienshade:

Så vi som verkligen tycker att psvr2 är makalöst bra för det priset det har. Känner sig rätt irriterande på all smuts kastning. Som känns väldigt konstgjord. Jag äger redan en Psvr2 så jag borde inte bry mig så mycket för jag är nöjd. Men det är fortfarande provocerande att dom får ljuga om förväntningar så att en produkt i slutändan säljer mindre.

Jag tror att vi alla tjänar på att ta ett steg tillbaka och inte ta detta så seriöst eller personligt. Att det spekuleras hör marknaden till, att det tolkas och debatteras likaså. Jag tror inte att PSVR2 säljer mindre till följd av detta, och om det vore ett problem skulle ju Sony kunna komma ut och kommunicera både förväntningar och försäljning. Problemet löst.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av lonian:

Det finns skillnad mellan Kinect och VR.

Kinect var väl en familje grej, precis som Wii. Alla kan spela och latja tillsammans. Kinect och Wii var någonting helt nytt där och då, så folk var intresserade och ville ha.

PSvr2 är inget nyrevolotionerande (finns många vr headset på marknaden) och avsedd för enpersons spelande. Visst folk kan titta på och så vidare, men inte lätt att integrera fler spelare i samma rum.

I början så var också Kinect påtvingad.
Jag skulle också lägga Kinect under trasig teknik med tanke på hur dåligt det fungerade. Spelade faktiskt för några månader sedan och upplevde den som väldigt kass när det kom till spårning i lite mer avancerade spel. Kanske funkar ok i Just Dance typ.

PSVR2 och VR i övrigt idag fungerar väldigt bra. Så spelarbasen kommer inte dö av att tekniken bara lever på hype som Kinect. Till skillnad från PSVR2 så marknadsfördes Kinect stenhårt av Microsoft och var ett relativt billigt tillbehör.

Kollar man ett mellansteg som tillbehöret rattar så ligger VR förmodligen mycket bättre till och lär omsätta betydligt mer framöver. Rattar ses väl inte som ett totalt misslyckande?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

En relativ jämförelse mellan olika vr-headset är inte relevant. Jag syftar till den explicita produkten och jo, den floppade.

Ok. Jag kanske har missuppfattat vad ”floppa” betyder. I min värld så floppar något när det inte säljer så bra som man har planerat. Och psvr sålde ju över förväntan. För det priset och vid den tidpunkten var det inte heller en dålig produkt.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

Ok. Jag kanske har missuppfattat vad ”floppa” betyder. I min värld så floppar något när det inte säljer så bra som man har planerat. Och psvr sålde ju över förväntan. För det priset och vid den tidpunkten var det inte heller en dålig produkt.

https://www.destructoid.com/psvr2-is-reportedly-seeing-disapp...

PSVR2 floppar, läs ovan!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

I början så var också Kinect påtvingad.
Jag skulle också lägga Kinect under trasig teknik med tanke på hur dåligt det fungerade. Spelade faktiskt för några månader sedan och upplevde den som väldigt kass när det kom till spårning i lite mer avancerade spel. Kanske funkar ok i Just Dance typ.

PSVR2 och VR i övrigt idag fungerar väldigt bra. Så spelarbasen kommer inte dö av att tekniken bara lever på hype som Kinect. Till skillnad från PSVR2 så marknadsfördes Kinect stenhårt av Microsoft och var ett relativt billigt tillbehör.

Kollar man ett mellansteg som tillbehöret rattar så ligger VR förmodligen mycket bättre till och lär omsätta betydligt mer framöver. Rattar ses väl inte som ett totalt misslyckande?

Kinect var inte påtvingad till xbox360, till xbox one däremot i början. Det är skillnad och en anledning varför xbox one inte sålde bra från start, folk ville inte ha ytterligare en wii. Microsoft backade och drog pluggen ur kinect.

Ny teknik intresserar men uppenbarligen slår det inte lika hårt två gånger.

Om psvr2 inte säljer lär nog inte Sony satsa så hårt med egna titlar,
och troligtvis inget psvr3 till Playstation 6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ok. Jag kanske har missuppfattat vad ”floppa” betyder. I min värld så floppar något när det inte säljer så bra som man har planerat. Och psvr sålde ju över förväntan. För det priset och vid den tidpunkten var det inte heller en dålig produkt.

Nej, det är precis vad definitionen är. Så du har helt rätt.
Den sålde som bekant, återigen, långt över förväntan och slog försäljningsrekord för VR.

”Popularity of Sony’s PlayStation VR Surprises Even the Company”
https://www.nytimes.com/2017/02/26/business/sony-playstation-...

”Even Sony is surprised how well PlayStation VR has sold”
https://www.wired.co.uk/article/sony-playstation-vr-near-1m-u...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Haha, du länkar till en opinionsartikel/personlig åsiktsbit på en annan sajt som bara hänvisar till samma rapport från Bloomberg som nyheten här på FZ, som du och alla andra här, redan kommenterar på…


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Förtydligande:
Jag tror inte heller PSVR2 kommer vara någon större kommersiell hit. VR är fortfarande för nischat och enheten är i nuläget alldeles dyr för hitta sig ett hem på gemene mans eller familjs TV-bänk. I skrivande stund saknas även titlar som skulle kunna tilltala den stora massan, och Sonys PR-maskineri har heller inte riktigt satts i rullning, kan jag känna.

Men PSVR1 var verkligen ingen flopp, det är det jag motsätter mig. Det är även nu, efter blott en månad efter release, alldeles för tidigt för att sia hur uppföljaren kommer att klara sig. Sony har heller inte delat sig av några officiella siffror, varken på hur den hittills säljer eller vad den behöver nå för siffror för att gå runt, eller för att anses vara en gångbar succé för dem.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Nu var de ju psvr du sa floppade så det var det jag svarade på. Vad gäller psvr2 så är det för tidigt att säga något såklart då det bara har funnits på marknaden 1 månad. Det är trots allt Sony som står bakom produkten, inte Google.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

Nu var de ju psvr du sa floppade så det var det jag svarade på. Vad gäller psvr2 så är det för tidigt att säga något såklart då det bara har funnits på marknaden 1 månad. Det är trots allt Sony som står bakom produkten, inte Google.

Hahaha och du tror att bara för att sony står bakom produkten så kommer den leverera?

Vet du hur många tjänster och produkter som sony lagt ned genom åren för att de floppat?

De t om tog bort funktioner på ps5 för att de inte användes av konsumenten.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Hahaha och du tror att bara för att sony står bakom produkten så kommer den leverera?

Vet du hur många tjänster och produkter som sony lagt ned genom åren för att de floppat?

De t om tog bort funktioner på ps5 för att de inte användes av konsumenten.

Nu var det ju skämt då Google är kända för att skrota produkter väldigt snabbt. Sedan verkar det som om vissa här nästan vill att det ska sälja dåligt av anledningar som bara de själva vet. Sony är ett företag bland många. Ibland lanserar de en succé, ibland går det åt skogen. Psvr2 kommer säkerligen betalas. Det kanske inte säljer i 10-tals miljoner men det kanske det inte heller behöver. Vem vet? Sony kanske går med jättevinst på varje såld enhet.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

I början så var också Kinect påtvingad.
Jag skulle också lägga Kinect under trasig teknik med tanke på hur dåligt det fungerade. Spelade faktiskt för några månader sedan och upplevde den som väldigt kass när det kom till spårning i lite mer avancerade spel. Kanske funkar ok i Just Dance typ.

PSVR2 och VR i övrigt idag fungerar väldigt bra. Så spelarbasen kommer inte dö av att tekniken bara lever på hype som Kinect. Till skillnad från PSVR2 så marknadsfördes Kinect stenhårt av Microsoft och var ett relativt billigt tillbehör.

Kollar man ett mellansteg som tillbehöret rattar så ligger VR förmodligen mycket bättre till och lär omsätta betydligt mer framöver. Rattar ses väl inte som ett totalt misslyckande?

Kinect var väl inte påtvingad? Den sålde väl så bra till 360 att MS kände att de hade medvind för tekniken till One-generationen senare. Sen visade det sig att folk inte alls var intresserade av det då rörelsekontrolls-generationen hade passerat.

Sen har du rätt i att tekniken inte alls levererade vad den var tänkt att göra, mycket beror nog på att de blev tvungen att skala ned massa saker för prisets skull. Första versionen hade väl en egen processor för uträkning och sådant, men den slopades för att spara in på kostnaden.

Men det finns faktiskt en liten mod-scene för Kinect på PC som gör lite roliga saker med kameran. Robotgrejor och sånt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kinect var väl inte påtvingad? Den sålde väl så bra till 360 att MS kände att de hade medvind för tekniken till One-generationen senare. Sen visade det sig att folk inte alls var intresserade av det då rörelsekontrolls-generationen hade passerat.

Sen har du rätt i att tekniken inte alls levererade vad den var tänkt att göra, mycket beror nog på att de blev tvungen att skala ned massa saker för prisets skull. Första versionen hade väl en egen processor för uträkning och sådant, men den slopades för att spara in på kostnaden.

Men det finns faktiskt en liten mod-scene för Kinect på PC som gör lite roliga saker med kameran. Robotgrejor och sånt.

Kan ha blandat ihop det här, vet dock att folk var sura över always online, Kinect som spelade in hela tiden och sedan Sport, Sport sport när Xbox One släpptes. De ville inte heller ha en allt i allo media maskin utan en maxad spelkonsol. PS4 var väl 1000Kr billigare hade bättre prestanda och fokuserade på rätt saker.

Aja, jag menar i alla fall att Sony skulle kunna vara nöjda med en produkt som i slutändan kanske säljer 20%(random siffra) av vad deras konsoler säljer. Det kanske inte kräver så mycket resurser att göra GT7 och RE8 liknande projekt.

Jag skulle vara helt ok med att AAA inte var native fast att andra ändå bra spel som ändå är native fortsätter släppas. VR kanske inte är för alla vilket Sony kan vara fullt medvetna om. Måste ju finnas en anledning till att Sony släpper PSVR2 efter PSVR och att de väljer att göra det nästan helt utan marknadsföring.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fearnox:

I början så var också Kinect påtvingad.
Jag skulle också lägga Kinect under trasig teknik med tanke på hur dåligt det fungerade. Spelade faktiskt för några månader sedan och upplevde den som väldigt kass när det kom till spårning i lite mer avancerade spel. Kanske funkar ok i Just Dance typ.

Nu pratar vi om olika produkter.

Kinect lanserades 2010 till Xbox 360 som ett fristående tillbehör (kostade runt 1500 kr) och skrev in sig i Guinness rekordbok. Framgången fick Microsoft att tro att Kinect var något folk ville ha även under nästa generation (samma tankefälla som Nintendo hamnade i när de utvecklade Wii U). Så de utvecklade konsolen runt Kinect och tvingade konsumenten att betala 1000 kr extra för den. Hur det gick med den saken vet vi alla. Men Kinect till Xbox 360 var en jättestor framgång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nu var de ju psvr du sa floppade så det var det jag svarade på. Vad gäller psvr2 så är det för tidigt att säga något såklart då det bara har funnits på marknaden 1 månad. Det är trots allt Sony som står bakom produkten, inte Google.

Du låter väldigt partisk och verkar vilja att Psvr2an ska floppa innan den ens har har varit ute på marknaden ordentligt. Som många Amerikaner säger så kan man inte ens köpa psvr2 i butik i USA. Utan måste köpa direkt från Sony. Jag har själv varit ute efter att köpa en laddare till handkontrollerna. Det går inte ens att få tag på nu här i Sverige vad jag vet. Många säger att det här känns som ett test släpp av Sony för att se hur marknaden är och inte ett riktigt släpp till dom vanliga konsumenterna. Många tror att nästa steg är inför julen och att flera stora spel kommer då. Och sen håller Bloomberg på och hetsar med siffror hit och dit utan att igentligen veta vad dom pratar om. Jag tycker personligen att det stör mitt "flow" när jag spelar alla Psvr2 spel just nu. :/

Medlem

Vänta, va?? Hur läste du in det? Jag skrev ju exakt samma sak. Att det troligen är för tidigt att säga något om försäljningen. Förövrigt så äger jag ett själv som jag är supernöjd med. Det är mitt första VR men jag känner igen en bra produkt när jag ser den. Prestandan och byggkvaliteten är på topp och användarvänligheten är så bra att tom 7-åringen kan hantera det. Så min helt personliga åsikt är att det kommer nog sälja bra. Men det beror helt på spelen såklart och än så länge är det en ganska stadig ström.

Avstängd

PSVR2 FLOPPAR.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

Vänta, va?? Hur läste du in det? Jag skrev ju exakt samma sak. Att det troligen är för tidigt att säga något om försäljningen. Förövrigt så äger jag ett själv som jag är supernöjd med. Det är mitt första VR men jag känner igen en bra produkt när jag ser den. Prestandan och byggkvaliteten är på topp och användarvänligheten är så bra att tom 7-åringen kan hantera det. Så min helt personliga åsikt är att det kommer nog sälja bra. Men det beror helt på spelen såklart och än så länge är det en ganska stadig ström.

Hahahaha, nej du. Utbudet är värdelöst pch produkten för dyr. Förstår din coping mekanism, men snälla vakna.

Min största upprörda i detta är att folk gör denna ekvation Kinect > PSVR för Kinect sålde runt 25 miljoner.

DEN var ju för tusan påtvingad, alla som ville ha ett xbox var tvungna att köpa en, och en sådan på sidan kostade ju i princip inget i jämförelse med VR2. Det är typ som att påstå att "SONY HAR SÅLT totalt 200 miljoner kontroller" för att det ingår i paketet av konsol.

Jag fattar såklart, Kinect var också ett märkligt nischat tillbehör.
Men att ställa dessa två mot varandra i rakt led är nog dumt.

Nej, ska bli intressant att se utvecklingen för vr2. Hoppas det kommer kioskvältare och livslängden blir lång. Jag älskar mitt, speciellt för GT7. Får tex F1-23 stöd kommer jag på riktigt vara nöjd med mitt köp helt och hållet. Behöver nästan inte HL ALYX även om det hade varit en redigt fin bonus.

vill också ÅTERIGEN säga att personen som skriver denna artikel för Blomberg har fabricerat skit förr för både Nintendo och Xbox som blivit dementerade senare. Så ta stor nypa salt när ni läser "Flopp, dödsdom" osv. Vet att det ibland pirrar till med att hurra för motgångar. Men Om VR slår är det ju ännu ett sätt att älska våran hobby mer.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Hahahaha, nej du. Utbudet är värdelöst pch produkten för dyr. Förstår din coping mekanism, men snälla vakna.

Ta det lugnt. Det faktiskt bara en leksak vi pratar om. Om du tycker den är skit är det väl bara att skippa den. Hur många spel tycker du att den ska idag? 58st en månad efter släpp tycker jag är helt ok.

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

Min största upprörda i detta är att folk gör denna ekvation Kinect > PSVR för Kinect sålde runt 25 miljoner.

DEN var ju för tusan påtvingad

Kinect till Xbox360 var inte påtvingad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av lonian:

Kinect till Xbox360 var inte påtvingad.

Nä men Kinect totalt verkar ha vevat ut miljoner. Men hur många av dem är påtvingade och inte riktiga siffror. Lite som Wii sports, det är typ mest sålda spelet men det följde med en konsol.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vänta, va?? Hur läste du in det? Jag skrev ju exakt samma sak. Att det troligen är för tidigt att säga något om försäljningen. Förövrigt så äger jag ett själv som jag är supernöjd med. Det är mitt första VR men jag känner igen en bra produkt när jag ser den. Prestandan och byggkvaliteten är på topp och användarvänligheten är så bra att tom 7-åringen kan hantera det. Så min helt personliga åsikt är att det kommer nog sälja bra. Men det beror helt på spelen såklart och än så länge är det en ganska stadig ström.

Kan bara hålla med om allt, smidigheten att komma igång och mina små barn hanterar den lätt själva också. Antalet spel timmar har ökat rejält hemma hos oss sedan vi köpte PSVR2.

Spelutbudet är väldigt bra och jag hinner inte med allt, måste ju ha tid att spela vanliga spel som Forbidden West DLC och RE4 men dom får vänta till hösten tror jag.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skriv svar