Bästa aprilskämten 2023!

Robot
Bästa aprilskämten 2023!

April april! Läs och dela de bästa aprilskämten

#1-april, #april, #aprilskämt


Medlem

signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Testpilot
Medlem

Varför är ni så tidiga att påminna alla om 1:a april?

Kan la hålla er till lunch eller ngt iaf?

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Varför är ni så tidiga att påminna alla om 1:a april?

Kan la hålla er till lunch eller ngt iaf?

tänkte precis likadant. fast, är man inte ny i spelvärlden, vet man ju att ngt sker under dagen oavsett.

tyycker att april-skämten är inte längre april-skämt, de har blivit mera som en extra marknadsföringsgrej och delvis tom ganska tråkiga.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

svaret av en killa på insta var nästan bättre än orginalet:
"Can’t wait for the pro version which has 69420 blades for a 8k resolution shave"

Medlem
Skribent
Skrivet av Rh3nium:

tänkte precis likadant. fast, är man inte ny i spelvärlden, vet man ju att ngt sker under dagen oavsett.

tyycker att april-skämten är inte längre april-skämt, de har blivit mera som en extra marknadsföringsgrej och delvis tom ganska tråkiga.

Ja de är ju inte riktigt så att man försöker "lura" folk längre, utan snarare bara en kul grej att skratta lite åt.

(Kan säga att mitt jobb som nyhetsskribent inte är så lätt idag. Blir paranoid om saker är sanning eller inte sanning haha)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja de är ju inte riktigt så att man försöker "lura" folk längre, utan snarare bara en kul grej att skratta lite åt.

(Kan säga att mitt jobb som nyhetsskribent inte är så lätt idag. Blir paranoid om saker är sanning eller inte sanning haha)

Ha, ja, det är ngt jag inte har tänkt på. Kan inte vara lätt nuförtiden oavsett 1:a april eller ej.

Inaktiv

Ingen går ju på skämten numera, känns bara trist om jag ska vara ärlig.
Sorry att jag är partypooper men det är ju inte som om att man fick färg-tv med en strumpa eller att öland var på drift.
Det var bättre förr....

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Ingen går ju på skämten numera, känns bara trist om jag ska vara ärlig.
Sorry att jag är partypooper men det är ju inte som om att man fick färg-tv med en strumpa eller att öland var på drift.
Det var bättre förr....

Du menar att du skulle gå på skämtet om att Öland lossnat från havsbottnen?

Medlem
Skrivet av Thane:

Du menar att du skulle gå på skämtet om att Öland lossnat från havsbottnen?

https://omni.se/60-meter-lang-o-lossnade-akte-in-i-peders-bry...

Det går tydligen ändå 😁

Roligt om Öland lossnat och åkt in i Peders brygga.


signatur

Burn in the light.

Skribent

Är det någon som installerat The Murder of Sonic the Hedgehog och provat om det är ett spel eller ytterligare en förlängning av aprilskämtet?

https://store.steampowered.com/app/2324650/The_Murder_of_Soni...

Avstängd
Skrivet av Shadee:

Är det någon som installerat The Murder of Sonic the Hedgehog och provat om det är ett spel eller ytterligare en förlängning av aprilskämtet?

https://store.steampowered.com/app/2324650/The_Murder_of_Soni...

lol

Medlem

Hade lunchprat med en vän, är kanske lite barnsligt osv men håller med han i viss mån, bästa skämtet är ett man inte fattar är aprilskämt. Man får verkligen ingen chans att "falla" för ett aprilskämt då varenda jäkla site gör det helt omöjligt att missa vilket datum det är.

Personligen tycker jag att FZ's artikel (och kanske framförallt denna tråd) summerar väldigt mycket i ett underbart format och uppskattar det mer än att "falla" för ett skämt men han kanske har en poäng där någonstans.

Medlem

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Medlem

Magin med ett aprilskämt är att få folk att gå på det trots att det är absurt/fånigt. Att lura någon är enkelt, det är liksom bara att ljuga. Men att göra det på ett roligt sätt som känna uppenbart i efterhand är desto svårare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

Netflix har i sina reklamnslag ngt hyggligt: en knapp för att "skippa sex-scenen".
Nu behövs bara en "skipp våld scenen" och "skippa tråkiga dialogen" och man behöver inte titta alls XD

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Du menar att du skulle gå på skämtet om att Öland lossnat från havsbottnen?

Medlem

Gänget bakom Fallout; London vill så klart också vara med och skämta aprilo:

Amidst the current challenging times, as we work hard on the mod, we wanted to add a bit of humour on this April Fools' Day. Please note that this is not a serious announcement, and we are still on track for the release later this year. (We just sincerely hope that the world doesn't face any major issues before then!)

Thank you so much for your unwavering support, and we wish you all a fantastic April Fools' Day 2023.

The Fallout London team appreciates and loves you all, and we are grateful for the support you have given us throughout the years. We hope you enjoy this lighthearted prank!

Stay safe, and remember. Mind the gap.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Alltså jag drog inte ens på smilgroparna åt någon av grejerna, fy fan vilka dåliga skämt...

Medlem
Skrivet av Freakon:

Magin med ett aprilskämt är att få folk att gå på det trots att det är absurt/fånigt. Att lura någon är enkelt, det är liksom bara att ljuga. Men att göra det på ett roligt sätt som känna uppenbart i efterhand är desto svårare.

Det står ett rådjur i köket


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Nintendo slutar göra spel och låter dig göra dem istället!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Det står ett rådjur i köket

Lögner måste sättas i en kontext...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Wakkah lurade oss att FZ-streamarna skulle ta slut efter april


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Öl-mjukosten hade kunnat heta Tub-org också

Medlem

Jag tycker denna är rätt kul: https://youtu.be/RWj1-X09vxQ (Kenshi dating simulator)

Medlem

Inte alls spelrelaterat men tyckte detta var lite småkul. https://www.sportbibeln.se/hockey/henrik-lundqvist-koper-in-s...

12
Skriv svar