Snabbkollen – Ditt betyg på Diablo IV-betan?

Robot
Snabbkollen – Ditt betyg på Diablo IV-betan?
Medlem

Har inte testat. Gav 1 i betyg.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot

Solklar 4/5 för mig

Jag hade personligen inga problem med långa köer eller att spelet kraschade. Spelets atmosfär var precis som jag velat ha den efter att Diablo III misslyckades med att få den rätt som sina två föregångare. Spelet var mörkare i stort och då inte bara i färg utan världen utan stämningen också.

Striderna var också en höjdpunkt med hur köttiga de kändes, och att det var skoj att testa olika builds hit och dit.

Det största problemet var balansen som kändes helt åt helvete fel. Men det är säkert något som blir bättre ju längre man kommer i spelet då klasser ofta är bra och dåliga under vissa perioder när man levlar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

3/5.
Hade inga problem men upplever spelet än mer repetitivt än D3, tröttnade på själva gameplay på ett par timmar.
Men antar det blir lite roligare längre fram.

Storyn verkar mer intressant dock, blir nog en genomspelning bara för den


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

4/5 alternativt 5/5 för att vara en beta. Kändes riktigt roligt, hade kul med alla klasser. Gillade både känsla, grafik och värld. Betan kändes mer välpolerad än jag förväntade mig och gjorde mig bara ännu mer pepp inför 2a juni.

Medlem

4/5 här. Hade stundvis stora problem med rubberbanding och krascher, men i övrigt inget att anmärka på. Det är trots allt tekniska problem som kommer att patchas med tiden.

Skrivet av lonian:

Har inte testat. Gav 1 i betyg.

Då trycker man på "Avstå röst".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av lonian:

Har inte testat. Gav 1 i betyg.

Tuff du är, gjorde du en bild som du kunde lägga upp på TikTok för att visa ditt coola prank på FZ också?


signatur

IDKFA

Medlem

Bra skit! Betydligt roligare med en polare, ser fram emot juni!

Medlem

2/5 - trött story, trött spelmekanik, gränssnitt uppenbart gjort för konsolmarknaden, många tekniska problem. Sen får jag nog erkänna att intresset för Diablo som serie svalnade rejält för mig med Diablo 3 och kanske fick nådastöten med Diablo Immortal.

Avstängd

2/5

Var kul tills man tröttnade på nästan allt.
Tråkiga skills utan variation eller frihet att bygga sin build som man vill.
Inget lootfilter
Ingen transparent karta.
Ingen character progression.
Tråkiga items med tråkiga funktioner för boosta skills.
Ingen skön pacing på combat, basic skills var helt värdelösa du blir tvingad använda emellanåt för få resource.

Hade föredragit att det istället var likt Diablo 2 som är mer slowpaced.

Gnällkuk

4/5 - mest för att jag gick in med rätt lågt ställda förväntningar. Finns en del orosmoln, farmför allt när det kommer till copy+paste layout på dungeons. I övrigt är det svårt att riktigt ha någon stark åsikt om en progression till lvl 25. Glad att det var uppskruvad drop rate för att kunna få lite mer feedback på gear, hade det börjat regna legendaries redan vid lvl 20 hade mycket blivit rätt tråkigt.

Skill"trädet" kändes något undermåligt, kanske är det visuella. Sen känns det som man har en skill för lite, men det blir som sagt svårt att veta hur det blir när fulla spelet sedan öppnas upp. Positivt överraskad att de löste inloggningsproblemen så pass fort med så pass stort tryck, hade förväntat mig ett större haveri vid öppna betan.

Det kommer givetvis vara ännu större tryck vid släpp, men jag känner mig hyfsat säker på att det blir en relativt smärtfri upplevelse dag två. Återstår att se vad som väntar vid end-game. World bosses är inget som lockar för egen del, känns som Lost Ark från Wish.

Gillar dock starkt den övergripande mer mörka designen, stämningen tycker jag de lyckats väl med och karaktärerna och röstskådespeleriet (även om inte allt var på plats och hade text ibland) kändes on-point.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av fejksson:

2/5

Var kul tills man tröttnade på nästan allt.
Tråkiga skills utan variation eller frihet att bygga sin build som man vill.
Inget lootfilter
Ingen transparent karta.
Ingen character progression.
Tråkiga items med tråkiga funktioner för boosta skills.
Ingen skön pacing på combat, basic skills var helt värdelösa du blir tvingad använda emellanåt för få resource.

Hade föredragit att det istället var likt Diablo 2 som är mer slowpaced.

Utöver detta på tok för inzoomat.
Trista dungeons, rent randomiserade hade varit roligare än det vi fick här som mest verkade vara copy paste.
Endgame är trist och oinspirerat om det är detsamma som det vi fick se under closed beta.

Avstängd
Skrivet av Kasse:

Utöver detta på tok för inzoomat.
Trista dungeons, rent randomiserade hade varit roligare än det vi fick här som mest verkade vara copy paste.
Endgame är trist och oinspirerat om det är detsamma som det vi fick se under closed beta.

Håller med.

Även den visuella feedbacken var riktig usel.

I det stora hela så är det lika bra som ett F2P spel gjort av ett litet indiebolag som hört live service är en riktigt bra kassako.

Gav en femma. Inte haft så kul på länge, ruskigt taggad!

-inzoomningen
+Atmosfären
+Storyn
+ljudet
+grafiken
+co-op
+välpolerat beta(kan ju dessutom vara flera månader gammal klient vi lirat på)

Någon som sett någon info om matchmaking möjligheter så att man slipper köra ensam i ett party dom tillfällen inga polare spelar?

Sen hoppas jag alla passade på skicka feedback på det ni var missnöjda över, exempelvis inzoomningen.

Medlem

Negativt:

Story/Cinematics är på tok för långsamt och tycker inte det passar Diablo. Till och med trean som hade helt katastrofalt dålig story hanterade själva berättandet på ett effektivare sätt. Personligen hade jag hellre haft någonting i stil med Diablo 2 med en cinematic mellan varje akt och inga NPC'er som följer efter eller events där man praktiskt sett inte har kontroll över spelet utan bara följer efter och väntar på att man kan klicka på en NPC för att prata med den.

Grafik/Ljud - Kan inte klaga mycket här pga beta. En hel del spells har tråkiga effekter och väldigt platta ljud. När spelet har så få abilities redan tycker jag krutet kunde ha lagts på att verkligen få det roligt att slänga iväg en Fireball eller bone spear och få det att kännas liksom. Också att många animationer är låsta till 30 fps kändes väldigt tråkigt. Typ som skelett som klättrar fram ur marken eller svingar yxor. Det sticker ut väldigt tydligt när man annars spelar i 120 fps. *Kanske fixas längre fram* Så lägger inte allt för mycket på det grafiska/Ljudet just nu.

Multiplayer/mmo/gaas hell - Det här känns väldigt trist att ha bossar som ska spawna vissa tider, events som poppar upp på kartan som ska få en att lura hjärnan och bara spela lite till eller känns någon sorts "fear of missing out". Väldigt tydliga kosmetiska punkter där man ser direkt att utvecklarna lagt in det för att eventuellt kunna sälja content i framtiden. Jag vet inte om man kunde använda mounts i betan men det tar väl inte lång tid innan vi får brinnande skeletthästar för 29.99 euro. Känns som att de där långa sektionerna av karta man springer igenom utan fiender är gjorda för att man ska tvinga in mounts i spelet som är fler items att sälja bara.

Ljummet:

Items - Kändes bättre än Diablo 3 och det går att försöka samla ihop olika set med items för att klura ut roliga kombinationer med sina skills. TYVÄRR så känns det som den här typiska game as a service-grejen där spelet är byggt med en skalning på item level där man lätt kan släppa ny content med högre ilvl drops för att spelare ska fortsätta grinda. Men kan inte döma för mycket än.

Positivt:

Combat - Kändes oftast väldigt bra. Diablo 3's starkaste punkt återvänder även här och allt fungerar smidigt förutom att vissa melee attacker verkar följa efter/tracka en lättare än tidigare spel där man lätt kunde springa igenom grupper med fiender utan att bli träffad. Synd på ljudet och det visuella bara.

Den mörka atmosfären och de groteska miljöerna välkommnar jag. Men inga starka karaktärer man minns eller bryr sig och det finns definitivt en avsaknad av kontraster.

EDIT: Har inte köpt spelet så testade bara den senaste helgen och spelade en necromancer och sorc till 25. Testade inte rogue alls och spelade 50/50 solo och med en kompis.

Medlem

4/5

Hade blivit max betyg om det inte hade varit för den dåliga starten med långa köer och disconnects.

Inaktiv

4/5 för min del. Körde en sorc i första svängen sen en necro i andra, båda lvl 25. Hade väldigt kul på dom ca 15 timmarna.
Lite småbuggar som rubberband när man laddar in ny zon men annars inget som förstörde upplevelsen.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tuff du är, gjorde du en bild som du kunde lägga upp på TikTok för att visa ditt coola prank på FZ också?

Blev du sur för att jag röstade?

Varför inte ett alternativ "Jag har inte testat".
Skulle du kommenterat om jag gav 5 i betyg?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

4/5 - hade inga jätte förväntningar och blev positivt överraskad. Tyckte story och lore var intressant. Ser fram mot release. Köper ca 1-2 ibland 3spel per år, detta blir ett av årets.

Medlem

Sätter folk betyg på betatestet eller på spelet i sig?

Medlem
Skrivet av lonian:

Blev du sur för att jag röstade?

Varför inte ett alternativ "Jag har inte testat".
Skulle du kommenterat om jag gav 5 i betyg?

Det är väl ändå ganska uppenbart att frågan är riktad mot de som faktiskt spelat betan?

Om jag frågar rörmokaren en rörmokar-fråga, så vill jag ju inte få ett svar från rörmokarens barn som står bredvid och spelar Fortnite på mobilen.

Medlem
Skrivet av lonian:

Blev du sur för att jag röstade?

Varför inte ett alternativ "Jag har inte testat".
Skulle du kommenterat om jag gav 5 i betyg?

Varför skulle jag bli sur?

Inte testat spelet alls, men blev bara full i skratt när du ska spela cool att du minsann har satt ett i betyg fast du inte testat det. Barnslig kommentar helt enkelt.

Sen finns det en knapp som du kan se röstningen utan att ha röstat.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av lonian:

Har inte testat. Gav 1 i betyg.

Det finns en anledning till att jag oftast bortser från de som ger 1 och 5 i betyg.
De som ger övriga betyg brukar påpeka både de bra och dåliga sakerna i spel/filmer/böcker/musik osv.

Medlem

2/5 fick D4 Betan av mig.

Vet inte varför men det klickade inte riktigt.
Vissa här har redan nämnt ett par saker jag håller med om. Exempelvis:
-För in zoomat
-Trötta abilities
-En UI som, enligt mig, inte hör hemma hos ett PC spel
-Dungeons, enligt mig, kändes som copy+paste

Sen kan alla crashar, disconnects och långa köer möjligtvis påverkat mitt betyg. Var riktigt tråkigt att inte kunna lira med polarna i grupp då vi alltid blev DC:ade med ett felmeddelande varje gång vi försökte bjuda in varandra till ett party...

Inaktiv

Hade rätt kul i betan ändå men finns mycket att rätta till.
Tyckte det var störigt att man inte fick använda dodge så ofta. Cooldown kunde vara på 2 sekunder istället för 6 eller va det nu var. Kommer ju så jävla mycket projektiler ibland.
Men när man levlat upp så kanske man inte behöver använda dodge.. vilket skulle kännas tråkigt.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hade rätt kul i betan ändå men finns mycket att rätta till.
Tyckte det var störigt att man inte fick använda dodge så ofta. Cooldown kunde vara på 2 sekunder istället för 6 eller va det nu var. Kommer ju så jävla mycket projektiler ibland.
Men när man levlat upp så kanske man inte behöver använda dodge.. vilket skulle kännas tråkigt.

Gick få fler Dodge med items. Tror jag hade 3st som mest i betan. Alltid nått

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Det finns en anledning till att jag oftast bortser från de som ger 1 och 5 i betyg.
De som ger övriga betyg brukar påpeka både de bra och dåliga sakerna i spel/filmer/böcker/musik osv.

Spelade inte, gav en 3a


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Gav 4, men snudd på en femma, för BETAN. Ifall man slapp allt annat skit som BP och in-game store så hade jag kanske kunnat se fram emot spelet.

Medlem

Finns mycket att säga men i överlag gav betan ett ganska mediokert intryck. Som exempel dungeons, att det kommer finnas över 150 stycken men antalet har liten betydelse då det känns som man kör igenom samma om och om igen. Om dessa kommer bli "end game" blir det åtminstone jag mycket besviken. Hade själv föredragit om de skapat 1/3 av antalet, eller ännu mindre, men lagt tid, design och fokuserat på få mer originella, mer varierande och komplexa varianter. Mer är inte alltid bättre. Betan var repetitiv men huruvida det speglar fulla spelet, vem vet. Hade ändå roligt när jag spelade, älskar Diablo spel och kommer köpa efter release om än bara för att njuta av kampanjen, ta del av dess story och lore. Ska jag vara ärlig förväntade jag mig mer D2 men fick ett mörkare D3 med en massa MMO-element ("claim reward" gav allt för mycket Immortal och mobil spel vibbar). Men jag väljer att tro på att det kommer bli bra.

Edit: Min favorit klass var helt klart Necro. Hittade en "build" på Youtube vilket mer eller mindre gjorde spelaren odödlig och gjorde samtidigt enorm skada. Kul i en timme men kändes som man fuskade

Medlem

Gav det 4. Behöver en del fix med Rubber banding sedan lite mer pvp i de gemensamma zonerna.

12
Skriv svar