Tuxedo Labs jobbar på att lägga till multiplayer i Teardown

Robot
Tuxedo Labs jobbar på att lägga till multiplayer i Teardown

Delad förstörelse är dubbel förstörelse.

#Teardown, #Tuxedo-labs


Inaktiv

Det trodde jag aldrig skulle hända, lär inte vara ett lätt projekt men häftigt om/när de lyckas!

Redaktör

Det HÄR kan bli kul.


signatur
Medlem

Var ett tag sen man körde teardown.
Kuln spel att röja runt i och testa moddar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det trodde jag aldrig skulle hända, lär inte vara ett lätt projekt men häftigt om/när de lyckas!

När embracer köpte upp projektet så var något tvunget att hända som kan göra spelet mycket större än det är.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Avancerad fysik i online multi-player har aldrig lyckats av ganska uppenbara anledningar. Det är i princip omöjligt att få till den sortens händelser synkroniserat på ett trovärdigt sätt över klienter, servrar och nätverk.

Medlem
Skrivet av heady89:

Avancerad fysik i online multi-player har aldrig lyckats av ganska uppenbara anledningar. Det är i princip omöjligt att få till den sortens händelser synkroniserat på ett trovärdigt sätt över klienter, servrar och nätverk.

Kanske använder samma teknik som nya spelet "the finals" vet inte hur det funkar men all förstörelse ska ske på server sidan som gör det enklare.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kanske använder samma teknik som nya spelet "the finals" vet inte hur det funkar men all förstörelse ska ske på server sidan som gör det enklare.

Vet inte om jag tycker The Finals förstörelse var så himla imponerande. Det är uppenbart att UE inte var tänkt för förstörelse i grunden så som tex Frostbite som ändå var effektiv på att hantera "fördefinerad" förstörelse på många sätt så det kändes rätt dynamiskt. Sedan lät man tex alla i en kollapsande byggnad bara dö och kunde ha den förstörelsen fysisk på klienten så det såg snyggt ut. Ja FBs förstörelse är inte riktig fysik (minus mindre småbitar osv när något sprängs) men det är ju hela grejen, det är smart gjort och det fungerar ganska trovärdigt online.

Nättrafiken inte tillräckligt snabbt för att hantera fysik sömlöst online oavsett, annars hade det gjorts för decennier sedan. Möjligheterna om fysik på allvar fick vara med i gameplay online vore ju helt otroliga, men oftast är det begränsat till fysik som inte påverkar gameplay, så som att man kan skjuta runt lite småobjekt osv där det spelar mindre roll att de ligger på olika platser för alla, småbitar vid förstörelse, eller ragdolls. Ragdolls är förövrigt ett rätt tydligt exempel i några av BF-spelen. När du dör och sedan blir återupplivad av en sjukvårdare så teleporteras du dit din kropp ligger enl. servern, men man låter ragdollen vara på klientsidan så det ser trovärdigt ut.

Spel som är ytterst konservativa med sånt här är ju tex CS, det vore ju en katastrof om man hade massa random elements som kunde hindra sikt på enskilda klienter osv bara för något landade där för dig eller något dog på ett visst sätt på din dator. Gör även att rök speciellt förr kunde var ytterst skumt om det skymde sikten för någon men inte en annan beroende på hur röken ritades upp på klienterna, klassiskt.

Medlem

Blev orolig då jag läste Johans recension av det hela. att ett par klossar kan hålla upp en vägg eller liknande. likt honom så letar man efter den bärande så som i Red Faction Guerrilla. Men nu har man äntligen ett grafikkort som gör att man kan klara av spelet, ett 3060 ti :). Skaffade runt mitten av månaden, kollade noggrant. fortfarande uppspelt över allt jag kan maxa i 1440p


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Blev orolig då jag läste Johans recension av det hela. att ett par klossar kan hålla upp en vägg eller liknande. likt honom så letar man efter den bärande så som i Red Faction Guerrilla. Men nu har man äntligen ett grafikkort som gör att man kan klara av spelet, ett 3060 ti :). Skaffade runt mitten av månaden, kollade noggrant. fortfarande uppspelt över allt jag kan maxa i 1440p

Ja det är olika beroende på vad som hålls upp.
En byggnad har inga "bärande delar) så där kan en liten kloss hålla upp hela byggnaden.
Men vissa torn osv har börande delar så dör rasar det ihop.
Jag tror utvecklaren nämnde att det gick att glra för byggnader också men då hade vinfpt spela med 1 FPS betydligt snabbare än vad som kan hända nu

Förtörelsen i Red Faction guerilla är ju nått man skulle vilja se i fler spel, konstigt att det aldrig "slog igenom". Förstörelsen såg både realistiskt och snyggt ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är olika beroende på vad som hålls upp.
En byggnad har inga "bärande delar) så där kan en liten kloss hålla upp hela byggnaden.
Men vissa torn osv har börande delar så dör rasar det ihop.
Jag tror utvecklaren nämnde att det gick att glra för byggnader också men då hade vinfpt spela med 1 FPS betydligt snabbare än vad som kan hända nu

Förtörelsen i Red Faction guerilla är ju nått man skulle vilja se i fler spel, konstigt att det aldrig "slog igenom". Förstörelsen såg både realistiskt och snyggt ut.

Ok, jag förstår.
Helt rätt, behöver mer av sådant i spel. battlefield serien gick bara bakåt. å andra sidan är jag väldigt naiv, såg videon med lådorna som reklam för ppu, men blev inget av det direkt. blev uppspelt över att kunna skjuta sönder träden i crysis, i olika segment. hoppas på mer förstörelse i framtiden


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar