Diskutera – Valves bästa spel är...

Robot
Diskutera – Valves bästa spel är...
Medlem

Nu har jag inte spelat alla, men av de jag lirat är det utan tvekan Portal 2. Rakt av ett mästerverk.

Medlem

Half-Life 2 måste jag säga! Och kanske är det på tiden de lär sig räkna till 3

Medlem

Favoriterna är första Half-Life och dom två Portal-spelen, och det bästa av dom är Portal 2.

Medlem

Måste nog säga första Half Life, hade gärna sett en 3'a men ju längre tiden går desto mer orolig blir man att en ev 3'a inte kommer uppnå förväntningarna.

Medlem

CS:GO, Counter-Strike 1.6 och Portal, i den ordningen

Moderator | Testpilot

Artifact, helt klart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Portal.


signatur

Submission is for the weak

Redaktör

Half-Life: Alyx. Så genomarbetat, så satans bra.

Men uppriktigt sagt är det omöjligt att ranka om Alyx, Portal 1, Portal 2, HL1 eller HL2 är deras bästa. Alla var milstolpar när de släpptes, och visar tydligt vilken oerhört bra spelutvecklare Valve är.


signatur
Medlem

Skulle gärna se att dom gjorde något mer VR lir, det behöver inte nödvändigtvis vara i half-life universumet.
Alyx var jävla bra.

Medlem

Nu var det länge sedan jag spelade något från Valve men jag skulle nog ranka Portal 2 högst.

Jag skulle gärna se en tredje (och möjligen avslutande) del av Half-life. De får gärna kombinera HL3 och Portal 3 till ett spel.

Testpilot

Half-Life 2 även om slutet är vad det är.

Medlem

Half-Life och Half-Life 2. Tyvärr tror jag aldrig vi ser 3:an.

Portal 2 är ju ändå nått utav dom bättre, men svårt som bara den. Alyx hade jag folk som tjatat på mig och jag förstod inte hur bra det var försen jag väl lirade igenom det. Så en mix av dessa två och hl1 och 2. Hade gärna sett en uppföljare till opposing force expansionen i hl-1. Åhhh bootcamp 😍

Medlem

Skulle vilja se Dota 3, gärna med helt nya hjältar, föremål och kartor.

Medlem
Medlem

Ricochet såklart
Nej, men jag tycker nog bäst om Half-Life.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Team fortress 2 har jag nog haft roligast i. Portal spelen är grymma och Alyx är en klass för sig när det gäller VR

Medlem

Half life 2 helt klart. Synd att ingen där verkar ha gått klart grundkursen i matematik...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Half-Life och Half-Life Alyx är riktigt jäkla bra, men jag får nog säga Half-Life 2. Så jäkla bra atmosfär och tajt spelmekanik.

Medlem

Portal 2 lätt.

Medlem

HL1 där efter L4D.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Ingenting slår TF2 under releaseåret och fram till den värdelösa Mann Co-uppdateringen. Tror det var 2007-2010.

Skribent

Team Fortress 2, innan hattarna. Hade även förbaskat kul med Left 4 Dead 2. Beställer gärna ett par uppföljare!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Hjärtat säger CS, men hjärnan säger TF2.

Medlem

Counter-Strike. Det finns inte många spel som är så otroligt välkända som Counter-Strike, och det är av god anledning. Inte många team shooters som kommer ens i närheten av känslan som finns där.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Håller nog Portal och Half Life 2 som delad #1 och L4D på en solid andra plats!

Men misstänker att Alyx hade nog kunnat putta ner allt och bli #1 om jag spelat det Ser förbaskat bra ut! Men aldrig att jag tänker dega dom pengarna på att uppgradera min dator och köpa en Index för ett enda spel

Medlem
Half-Life 2

Givet val är Half-Life 2 som är så fruktansvärt välgjort. Att detta mästerverk aldrig fått någon efterföljare måste vara bland det värsta som hänt (eller aldrig hände..) inom spelbranschen..

Räknar inte dit episoderna 1 & 2 utan saknar en regelrätt 3a som Valve inte vågar göra inom någon av deras spelserier..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Half life serien följt av Portal.

Alla Half life spel går att spela i VR idag på ett sätt som stort sett får spelen att kännas som gjort för VR. (Utom Ep2, det släpps i April)
Jag tror Portal serien är näst på tur för modd teamet bakom HL2 VR och med Valves välsignelse.

HL1 "remaken" vet jag att moddare är på och jobbar med också.

Skrivet av Zensu:

Håller nog Portal och Half Life 2 som delad #1 och L4D på en solid andra plats!

Men misstänker att Alyx hade nog kunnat putta ner allt och bli #1 om jag spelat det Ser förbaskat bra ut! Men aldrig att jag tänker dega dom pengarna på att uppgradera min dator och köpa en Index för ett enda spel

Alyx är ibte på nå sätt "Index exklusivt" går att spela med alla VR headsets som stödjer SteamVR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Half life serien följt av Portal.

Alla Half life spel går att spela i VR idag på ett sätt som stort sett får spelen att kännas som gjort för VR. (Utom Ep2, det släpps i April)
Jag tror Portal serien är näst på tur för modd teamet bakom HL2 VR och med Valves välsignelse.

HL1 "remaken" vet jag att moddare är på och jobbar med också.

Alyx är ibte på nå sätt "Index exklusivt" går att spela med alla VR headsets som stödjer SteamVR

Det vet jag! Kan låna min storebrors Quest 2 och köra med sladd in i datorn, men då behövs det fortfarande en bra mycket fetare PC än jag har

123
Skriv svar