Allt om Diablo IV-betan!

Medlem
Skrivet av estling:

Det går att köpa endbart early access för ~under 150kr om man nu inte vill förköpa hela spelet... Meen, det är ju inget du får spela sen förvisso. ^^

Går väl även att boka och sen avboka helt gratis?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Går väl även att boka och sen avboka helt gratis?

Blizzard avskyr användare som avbokar något man förbokat.
Det blev en jobbig karusell när nästan samtliga ville avboka Warcraft III: Reforged (aka Refunded). Blizzard kröp till slut till korset och gav alla pengar tillbaka som önskade det, även mig. Vet ej hur det blir med Diablo 4

Medlem

Man ska nog vara glad om man ens kommer in på fredag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vänta lite.

En polare har bett mig spela med honom. Vi gjorde samma i D3 också....

Men ser nu att kära activision vill ha 787kr för ett spel som också kör season pass?

Jag... förstår inte riktigt

Medlem
Skrivet av Allexz:

Vänta lite.

En polare har bett mig spela med honom. Vi gjorde samma i D3 också....

Men ser nu att kära activision vill ha 787kr för ett spel som också kör season pass?

Jag... förstår inte riktigt

Season pass är gratis. Det finns ett premium som ger extra kosmetiska grejer om man vill ha det, men allt utöver det extra blingblinget ingår i grundspelet.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Season pass är gratis. Det finns ett premium som ger extra kosmetiska grejer om man vill ha det, men allt utöver det extra blingblinget ingår i grundspelet.

Vid release.....

Medlem
Skrivet av Allexz:

Vid release.....

Förstår inte vad du syftar på, men season pass är alltid gratis. Det fungerar liknande season journey i d3. De har en rätt stor blogpost där de går igenom hur upplägget ser ut. Kommande patchar med innehåll ("live service") kommer också vara gratis (dvs ingå i spelets pris), och de hoppas få in extra pengar för kosmetiken via premium (extra kosmetik i ditt season pass) eller in game shop (enskilda kosmetiska prylar) . Däremot kan tänkas att de släpper expansion som kostar liknande tidigare Diablo, med ny akt och klasser osv.

Hcz
Medlem

kl. 18:00 Central European Summer Time (CEST) är
kl. 17:00 i Sverige

Så borde det inte vara kl 17:00? Vi har ju inte sommartid nu.

Skrivet av Gaara:

Är väl ingen kod alls, har du köpt spelet så vet battlenet det och betan blir då upplåst för dig att tanka ner.

Tack! Läste på hemsidan igen och det stod i klartext 🫣🤣

Skrivet av Hcz:

kl. 18:00 Central European Summer Time (CEST) är
kl. 17:00 i Sverige

Så borde det inte vara kl 17:00? Vi har ju inte sommartid nu.

Kl 18:00 cest borde bli kl 19:00 i Sverige.(googlade cest och kl 08 visar kl 09 cest)

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

18:00 är starttid sedan urminnes tider. Men du kan nog räkna med att det fungerar i bästa fall fram efter midnatt, troligtvis inte förrän 24h senare

Skrivet av Hcz:

kl. 18:00 Central European Summer Time (CEST) är
kl. 17:00 i Sverige

Så borde det inte vara kl 17:00? Vi har ju inte sommartid nu.

Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Kl 18:00 cest borde bli kl 19:00 i Sverige.(googlade cest och kl 08 visar kl 09 cest)

Blizard själva skriver på sin sida att betan börjar: "March 17 at 9 a.m. PDT".
Googlar jag "9 am PDT to CET" så säger google 17.00, så jag räknar med att det är då det börjar och inte 18.00 som artikeln säger.

Gnällkuk
Skrivet av Kalliban:

Blizard själva skriver på sin sida att betan börjar: "March 17 at 9 a.m. PDT".
Googlar jag "9 am PDT to CET" så säger google 17.00, så jag räknar med att det är då det börjar och inte 18.00 som artikeln säger.

Stämmer, jag kollade inte tidsskillnaden eftersom de alltid kört 18 så förutsatte enbart det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Tiderna uppdaterade

Jag missade att USA:s västkust redan gått över till sommartid så att det skiljer 8 timmar, inte 9. Nu ska tiderna förhoppningsvis stämma.

Skrivet av tyvar1:

9 a.m. PDT är väl 17:00 och 12 p.m. PDT är väl 20.00?

Stämmer, tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag missade att USA:s västkust redan gått över till sommartid så att det skiljer 8 timmar, inte 9. Nu ska tiderna förhoppningsvis stämma.

Stämmer, tack!

Ingen fara

Otroligt taggad! Nära nu!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag missade att USA:s västkust redan gått över till sommartid så att det skiljer 8 timmar, inte 9. Nu ska tiderna förhoppningsvis stämma.

Stämmer, tack!

Sverige går över till sommartid 26 mars, m.a.o. borde sluttiden för den öppna betan bli 21:00 svensk tid. Rörigt

Redaktör
Skrivet av Rotab:

Sverige går över till sommartid 26 mars, m.a.o. borde sluttiden för den öppna betan bli 21:00 svensk tid. Rörigt

Trodde också det, men Stillahavstiden bytte till sommartid redan för några dagar sen. Rörigt var ordet.


signatur
Medlem

För dem som undrar vad f*n "nå Kyovashad" innebär (jag fattade, men kollade åt en vän), så är det stället man kommer till efter prologen. Så klarar man prologen får man "initial casualty".


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Trodde också det, men Stillahavstiden bytte till sommartid redan för några dagar sen. Rörigt var ordet.

Jo precis, men iom att vi båda har sommartid efter 26 mars så är tidsskillnaden återigen 9 timmar. 12 PDT blir alltså 21 CEST, men bara för sluttiden av öppna betan

Medlem

Betanedladdning fungerar nu, 85.00 GB

Medlem

Får jag access till testet i helgen med den billigaste versionen av spelet? Kommer det en fysisk release senare?

Medlem
Ashava World Boss tider:
  • 18.00 Lördag 18 Mars

  • 20.00 Lördag 18 Mars

  • 06.00 Söndag 19 Mars

  • 08.00 Söndag 19 Mars


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Om man vill öppna spelet och kolla lite (man kan ej logga in):


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av jsandb:

Får jag access till testet i helgen med den billigaste versionen av spelet? Kommer det en fysisk release senare?

Ja du får tillgång med billigaste versionen.

Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • 18.00 Lördag 18 Mars

  • 20.00 Lördag 18 Mars

  • 06.00 Söndag 19 Mars

  • 08.00 Söndag 19 Mars

https://pbs.twimg.com/media/FrR4MdQX0AA_-RS?format=jpg&name=m...

Tack du är bäst!

Medlem
Skrivet av Akiba:

Tack du är bäst!

Blir själv helt förvirrad av alla tider haha 😆


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Om jag vet att jag kommer vilja köpa spelet när det släpps, är det alltså lika bra att förköpa det redan nu för att få testspela redan på fredag 17:e? Men då måste jag köpa på Battlenet?

Vad kommer Diblo 4 kosta i butik vid release 6:e juni? Typ på Webhalen.


signatur

Memento Mori

Moderator | Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Om jag vet att jag kommer vilja köpa spelet när det släpps, är det alltså lika bra att förköpa det redan nu för att få testspela redan på fredag 17:e? Men då måste jag köpa på Battlenet?

Vad kommer Diblo 4 kosta i butik vid release 6:e juni? Typ på Webhalen.

Lika bra. Går bara att köpa till konsol där och då kostar det 799 kr


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

inget mer förbokande!


signatur

//monster

Medlem

Ska bli mycket intressant att se hur(illa) gamla datorskrället klarar av att driva spelet...

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Om jag vet att jag kommer vilja köpa spelet när det släpps, är det alltså lika bra att förköpa det redan nu för att få testspela redan på fredag 17:e? Men då måste jag köpa på Battlenet?

Det var så jag resonerade. Samt att det är ett spel som jag har spelat mycket parallellt med andra spel så jag kände att en digital edition utan behov av att växla skiva i PS5:an behövdes.

Däremot så känner jag en viss oro för hur ”servrarna” ska palla i helgen…

Skriv svar