Epic tänker fortsätta ge bort spel

Robot
Epic tänker fortsätta ge bort spel

99 spel värda 25 000 kr gavs bort förra året.

#epic


Medlem

Det är alltid trevligt med bra gratis spel. Jag undviker dock att plocka ner simpla indie-retro spel.

Hoppas dock EPiC slutar kidnappa nya spel med exklusivitet på deras plattform. Ge oss köpare valet att kunna handla spelet till din favorit plattform. Vare sig det är Steam eller EPiC. Personligen föredrar jag Steam då jag använder dess många funktioner. Sedan är det nice att samla allt på ett ställe, snyggt o prydligt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

har knappt spelat nåt spel jag hämtat xd

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har knappt spelat nåt spel jag hämtat xd

Inte jag heller och då har jag tagit alla spel dem erbjudit förutom ett eller så.

Avstängd

Jag kommer fortsätta att inte ha ett konto oavsett

Medlem
Skrivet av micke1m:

Jag kommer fortsätta att inte ha ett konto oavsett

Kan sälja mitt konto för 25tusen om du ångrar dig

Medlem

Smart av Epic? Att under många år ge ut gratistitlar, sen helt plötsligt klippa banden. Många konton skapas och det är fina siffror som presenteras, men hur många konton kommer vara kvar som betalande konton?

Inaktiv

Konkurrens gentemot Steam är välkommet även om man inte nödvändigtvis gillar de bakom. Inte bara för konsumenterna utan också utvecklare som kan sätta press på Gaben

Medlem

Epic saknar fortfarande alldeles för mycket base funktioner som man blivit van vid som standard.
Mitt Epic bibliotek är 3 dubbla av mitt Steam men det känns ändå som jag har så mycket mer på Steam.

Medlem

Har inte köpt ett enda spel på Epic och kommer aldrig göra heller, Steam är och kommer förbli standarden.
Mitt bibliotek har hunnit bli alldeles för stort på 19år för att jag ska byta plattform.

Medlem

Hoppas de fixar så att Epics klient inte drar massa CPU i bakgrunden när den inte är igång. Nu slår jag bara på min Windowsdator när jag sporadiskt spelar spel, men jag har stängt av auto-start av Epics klient p g a att den drar en del resurser.
Vet inte hur bra handkontrollsstödet är för Epic men Steam Big Picture och alla extremt detaljerade handkontrollsinställningar som Steam har gör det överlägset.
Å andra sidan har jag en hel del spännande mus & tgb-spel på Epic. Men håller dålig koll på vad jag har. Hade en ambition att anteckna ned alla spel jag har på Epic i ett Excel-ark vilket jag nog borde göra och lägga till alla andra spel också och ta med Metacritic-betyg etc.

Medlem

Troligen tagit varenda grattispel från EGS
men inte spenderat en enda slant där, kommer troligen aldrig göra det heller


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Aggur:

Smart av Epic? Att under många år ge ut gratistitlar, sen helt plötsligt klippa banden. Många konton skapas och det är fina siffror som presenteras, men hur många konton kommer vara kvar som betalande konton?

Äsch, de schlörpar upp all din info och sen säljer till högstbjudande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag vet att jag har sagt det förut, då jag känner en viss skyldighet att försöka sprida ordet. Men tack vare Epic så gav jag Kingdom Come en chans, för att det var gratis. Den bästa spelupplevelsen jag någonsin har haft, någonsin. Jag plockade även upp Alien Isolation när det var gratis på Epic, hade nog inte spelat det annars heller - underbart spel det med.

Gratis är gott.

Medlem

nej jag köper istället i steam mmm


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem
Skrivet av Famipan:

Hoppas de fixar så att Epics klient inte drar massa CPU i bakgrunden när den inte är igång. Nu slår jag bara på min Windowsdator när jag sporadiskt spelar spel, men jag har stängt av auto-start av Epics klient p g a att den drar en del resurser.
Vet inte hur bra handkontrollsstödet är för Epic men Steam Big Picture och alla extremt detaljerade handkontrollsinställningar som Steam har gör det överlägset.
Å andra sidan har jag en hel del spännande mus & tgb-spel på Epic. Men håller dålig koll på vad jag har. Hade en ambition att anteckna ned alla spel jag har på Epic i ett Excel-ark vilket jag nog borde göra och lägga till alla andra spel också och ta med Metacritic-betyg etc.

Om du använder GoG Galaxy och länkar dina konton så får du ganska bra överblick utan att behöva göra ett excel-ark. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Epic är verkligen episkt! Har fått så många riktigt bra spel genom åren otrolig tjänst.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Troligen tagit varenda grattispel från EGS
men inte spenderat en enda slant där, kommer troligen aldrig göra det heller

Kom igen var inte en snåljåp! 🙂

Medlem

Jag bockade "Ja, ofta". Jag brukar ta ner allt som ser lovande ut. Jag har inte spelat ett enda.

Medlem

Hämtar allt jag ser men har nog aldrig kört något ...*skämskudde*

Skrivet av Ducci:

Epic saknar fortfarande alldeles för mycket base funktioner som man blivit van vid som standard.
Mitt Epic bibliotek är 3 dubbla av mitt Steam men det känns ändå som jag har så mycket mer på Steam.

"Basfunktion" är väl att spel ska funka, inte sant? Har många spel på Steam som aldrig startat, men på EPIC har det aldrig varit något fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

när jag såg bilden trodde jag Ubisoft skulle släppa ett Jeffrey Dahmer spel

Medlem

Inte köpt ett enda spel på Epic, ändå har jag runt 300 stycken på kontot


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av poorks:

när jag såg bilden trodde jag Ubisoft skulle släppa ett Jeffrey Dahmer spel

Skulle precis hoppa in i tråden och skriva detsamma! Ruskigt likt


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av poorks:

när jag såg bilden trodde jag Ubisoft skulle släppa ett Jeffrey Dahmer spel

"Date, drug and murder your way through life as you avoid the law in this 200 square mile sandbox ..."


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har startat ganska många spel jag fått från Epic store men inte kört igenom något från början till slit än. Har ändå varit en hel del bra spel som man fått men få av dem hade jag nog köpt omjag inte fått dem Har endast köpt ett spel på Epic store än så länge men kommer att köpa fler då jag vill främja konkurrens.

Medlem

Det jag gör med Epic store är typ, gå in och klicka in vissa gratis spel på min lista, avslutar sedan.

Har typ laddat ner spel 2-3 gånger. Jag har på tok för mycket annat att spela och spelen som släpps gratis är inte världsbäst heller.
Skulle aldrig få för mig att handla på Epic store.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bra grejer.
Men de borde lägga lite tid på att göra om sitt program, för jäkla segt att starta det.

Medlem

Har spelat genom en del av spelen på Epic, de flesta gratisspelen har haft en just nivå, Encased var en riktigt hit! Väldigt stora Fallout 1-2 vibbar! Och Aven Colony var en välslipad colony builder.

Synd bara att Epic Launcher är seg att starta, sen när Death Stranding släpptes gratis så gick hela skiten ner för att hela planeten ville claima och ladda ner spelet samtidigt.

Skrivet av Tokehgekko:

Har inte köpt ett enda spel på Epic och kommer aldrig göra heller, Steam är och kommer förbli standarden.
Mitt bibliotek har hunnit bli alldeles för stort på 19år för att jag ska byta plattform.

Samma här, 467 spel sedan 2013 utgör en rejäl investering och merparten är inte gratisspel.

Medlem

Har plockat till mig gratisspelen på Epic sedan dom införde tjänsten och kan idag konstatera att 99% är komplett skräp. Har nu avinstallerat Epic och raderat mitt konto. En helt menlös tjänst som bara ser bra ut på pappret.

12
Skriv svar