Ännu ett tittarrekord för The Last of Us

Medlem

Jag undrar hur många TV- och streamingbolag som efter denna succé nu har personer som går igenom vilka fler spel som kan tänkas bli serier?

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns en interljuv på youtube med skaparna där dom förklarar ganska bra varför det inte är en bra idé att kräma på med clickers i den skalan som dom gjorde i spelet kontra tv-serien.

Dessutom skulle nog dom enda som blir nöjda om serien hade varit röjaraktion nonstop varit sockerstinna, spasmatiska 12-åringar.

Personligen tycker jag om det nedtonade tempot i tv-serien.

Det behöver ju inte vara "röjaraction nonstop" men det har varit snålt med infekterade tycker jag. Avsnitt 5 var ju maffigt, men några scener till lite här och där hade varit trevligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tror inte jag sett på någon serie som är så överskattad förut. Kanske för att jag inte spelat det innan

Medlem

Jag är 40+, lirat orginal och remastered genom åren.

Serien är klockren enligt mig, fånga känslan och det råa. Även min bror som är anti-spel och aldrig ägt en konsol tycker serien väldigt bra.

Men som sagt, smaken är som baken och det är därför denna värld är så underbar.

Medlem
Skrivet av milu:

Inga misstag? Skulle inte du iallafall försöka dölja dina spår i snön?
Borde kanske gömma sina saker bättre ? Inte ställa hästen helt synlig osv
Eller som senast , skrik och föröka avleda gruppen när hon är 10 m ifrån dem. Väldigt svårt att träffa en häst...
Briljant!

Syftar du på att hon ska täcka spåren efter att de snöa hela natten ? Eller att dom skulle gå igenom varenda hus ?
Vad gömde dom inte ? Hästen som stått i garaget hela tiden ?
Hon red ju faktiskt runt bostadsområdet men vart genskjuten av en person.
Så jaa, ja tycker det känns rätt verkligt för ett barns stressade slutledningsförmåga.

Medlem
Skrivet av twilek:

Förstår inte riktigt hajpen. Tycker spelen är bra, men serien känns sjukt b och osannolik, betydligt mindre trovärdig än spelen till och med, så har väldigt svårt för suspension of disbelief här. Var fan får de till exempel ström att lysa upp ett helt öde köpcenter till exempel? I Left Behind har de förvisso ett liknande avsnitt, men där är det ju bara några få skyltar, arkadspel och en karusell som är upplyst efter att man just dragit igång en generator. I serien är dock ett jätteköpcenter helt upplyst, knappast nått som en simpel generator skulle klara av... Nä, börjar seriöst överväga att sluta kolla, kan inte förstå hur den här serien kan ha över 9 på IMDB, helt sjukt...

I spelet så tänds inte köpcentret i Boston upp av en generator. De slår helt enkelt bara på huvudbrytaren. Riley berättar för Ellie om att FEDRA ljugit om att elen bara räcker till lite grejer inne i själva zonen. Elen i köpcentret har samma källa som den inne i zonen. Förmodligen något slags kraftverk i eller utanför Boston.

Medlem
Skrivet av Popski:

I spelet så tänds inte köpcentret i Boston upp av en generator. De slår helt enkelt bara på huvudbrytaren. Riley berättar för Ellie om att FEDRA ljugit om att elen bara räcker till lite grejer inne i själva zonen. Elen i köpcentret har samma källa som den inne i zonen. Förmodligen något slags kraftverk i eller utanför Boston.

Vad jag minns så drog man igång en generator strax innan man kom till karusellen, och när jag googlar så verkar jag minnas rätt https://www.youtube.com/watch?v=-ZYl5Qqs1QI

Medlem
Skrivet av twilek:

Vad jag minns så drog man igång en generator strax innan man kom till karusellen, och när jag googlar så verkar jag minnas rätt https://www.youtube.com/watch?v=-ZYl5Qqs1QI

Jag ser en generator, i form av ett dieselaggregat, i klippet du länkar till. Ellie sätter igång det vid ungefär 16 min. Den generatorn sitter dock i ett helt annat köpcenter i Colorado och lyser inte upp mycket alls. Huvudbrytaren jag pratar om är vid minut fem och där finns det ingen generator utan elen där är kopplad till stadens elnät (som felaktigt sägs vara ur funktion av FEDRA).

Jag kan tänka mig att det finns någon liten generator vid Winstons tält i köpcentret men man interagerar inte med det i så fall.

12
Skriv svar