Cities: Skylines 2 bekräftat, release redan 2023!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Hoppas på lite mer personlighet i den här upplagan. Tyckte att Skylines var trevligt, men lite anonymt i längden. Eller kanske fel genre för mig, mer simulation än arkad.

Jämför med SimCity 2000 där det kändes som om det hände saker hela tiden. Utomjordingar attackerade osv ...

Hehe det där med aliens och meteoriter och fan och hans moster stängde jag alltid av i sim city. Ville bygga städer och blev alltid så ledsen när det kom nåt skit och förstörde allt.

Medlem

Har faktiskt inte spelat första men blev riktigt sugen på att köpa detta!

Medlem

Jag har köpt en del DLC till Cities Skylines, men hade ändå roligast med originalspelet. Skippar nog DLCs för detta och kör "gratisutgåvan" på Gamepass.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är mars. Chilla.

Jag är lugn. Det verkar snarare som att det är paradox som stressar ut en annonsering för ett spel som kommer skjutas fram till 2024.

Inaktiv

Satan va taggad.
Hoppas på bättre prestanda och möjlighet till mer detaljerad placering av props och allt utan lagg.
I princip hoppas man ju på ett snyggare Skylines med de bästa moddarna inbyggda native.

Medlem

Nice. Hoppas de har fokuserat på balansen mellan management och det grafiska. Varken för mycket av det ena eller det andra.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hehe det där med aliens och meteoriter och fan och hans moster stängde jag alltid av i sim city. Ville bygga städer och blev alltid så ledsen när det kom nåt skit och förstörde allt.

Haha, jag förstår dig. Jag blev alltid arg när det hände. Men samtidigt tyckte jag att spelet blev tråkigt så fort jag stängde av det


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är det bara jag som vill ha multiplayer i dessa spel ? Kunna köra tillsammans och bygga stad

Medlem

jag gissar vilt på att det blir bästa stadsbyggaren någonsin, med tanke på hur fett ettan är


signatur

//monster

Medlem

Jag hoppas på bättre möjligheter att bestämma över arkitekturen. Både gällande byggnader och broar. Hade varit magiskt att kunna detaljstyra hur stora byggnadsvolymerna ska bli.

Trevlig, men inget datum så gissar på ett försök med lansering i höst och sen en försening till början av 2024.
Brukar ju vara standard nu för tiden.

Medlem

Jag älskar första spelet men det som alltid får mig att sluta spela är att efter ett tag när staden blir högutbildad får butiker brist på personal och blir en 24/7 jakt på att radera övergivna byggnader. Försökte skapa ett område med lägre utbildning men ingenting funkar.

Tillslut så tröttnar jag. Det är för mig personligen ett större problem med spelet än trafikproblem.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag är lugn. Det verkar snarare som att det är paradox som stressar ut en annonsering för ett spel som kommer skjutas fram till 2024.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lol, så kommer det verkligen inte vara.

Nä, men man får väl drömma om snälla företag då och då?

Medlem

Sådana här spel har jag svårt för att spela på konsol, har dock inte testat Skylines 1 på konsol, men misstänker att det är bökigt med kontrollerna, små saker som annars går blixtsnabbt med mus kan bli jobbiga speciellt när man ofta ska in i menyer o klicka ofta där.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Typ fortfarande sjukt att inte EA fixar SimCity, Skylines har sålt sjukt bra och uppföljaren kommer sälja förbannat bra säkert.

Tio år sen Simcity släpptes och det gick så dåligt att det verkar ha dödat serien.
https://www.pcgamer.com/simcity-launched-a-decade-ago-and-it-...

Påminner lite om hur Ubisoft schabblade bort HOMM serien. Det sista spelet släpptes 2015 och det var riktigt dåligt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tio år sen Simcity släpptes och det gick så dåligt att det verkar ha dödat serien.
https://www.pcgamer.com/simcity-launched-a-decade-ago-and-it-...

Påminner lite om hur Ubisoft schabblade bort HOMM serien. Det sista spelet släpptes 2015 och det var riktigt dåligt.

Ja det var en fruktansvärd besvikelse och Cities Skylines fanns inte som ersättare heller än.

Jag förstår inte hur dessa företag resonerar efter vissa katastrofala släpp. Ett annat exempel är det totalt usla C&C4 som var så dåligt att EA bestämt att C&C inte är något som folk vill ha, baserat på ett spel som på inget sätt var C&C. Tråkigt.

Medlem

Jag hoppas att staden kan vara mer levande som det är i Cities Skylines. Det som jag ofta blev störd på var om jag exempelvis gjorde ett gigantiskt studentområde så var det helt dött trots att det var många som gick där. Annars ser jag fram emot tvåan.

12
Skriv svar