Elden Ring expanderar! Shadow of the Erdtree avtäckt

Robot
Elden Ring expanderar! Shadow of the Erdtree avtäckt
Avstängd

Du ser ju Miquella rider på torrent så lite nytt fick man ju veta.

Medlem

Kul!
Måste ta tag i att klara det, har inte mycket kvar som jag förstått


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Wooooop!

Medlem

YES!
Nu måste jag polera upp mina skills igen efter en längre paus.
Men sjukt kul, då Elden ring var mitt (och många andras) personliga game of the year förra året

Medlem
Medlem

Yes, yes, yeees!

Det är så vitt jag minns första gången dom skriver "expansion" istället för "DLC", det lär vara ett massivt tillägg.

Förövrigt ser det ut som det är Miquella på Torrent. Då gissar jag på att vi nuddar hans hand efter Mohg där vi kommer gå in i hans "drömvärld", alltså förmodligen en prequel. Eller så hjälper vi han att komma ur den drömvärld han är i och gör han pånyttfödd från sin/sitt kokong/ägg. (Eller så har jag helt fel!)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Medlem

Fyfan vad nice! Bästa spelet på många många år får expansion!
Det ser ut some miquella på torrent, kommer det vara tillbaka i tiden tro? Hoppas inte. Hade varit roligare med fortsättning.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

The Ashen One

Fuck yeaahh!!!
Hela 2023 är räddat! Whoha!
Gnuggar mig mot udda ytor i extas!!!

Testpilot

Riktigt kul men hade gärna haft ett datum.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Fyfan vad nice! Bästa spelet på många många år får expansion!
Det ser ut some miquella på torrent, kommer det vara tillbaka i tiden tro? Hoppas inte. Hade varit roligare med fortsättning.

Kanske att Godwyns death roots helt tagit över the Erdtree?

Jag är extremt taggad oavsett vad det handlar om.
Men jag tror det är länge kvar tills det släpps.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Riktigt kul men hade gärna haft ett datum.

Får man gissa säger jag släpp inom 6 månader. Trailer under Summer Game Fest.

Men, dom får ta den tid dom behöver. Är bara glad att vi fick någon info överhuvudtaget.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Medlem

Detta är Miquella från introt i spelet för dom som missat

som numer ser ut som detta(lägger det i spoilertag för dom som inte lirat spelet/kommit dit):

VaatiVidya gjorde en riktigt bra lore-video om just Miquella som kan vara värd att spana in:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Wonderfull News!

En ny liten hamnby är byggd där endast vänliga indiverer huserar. Gradera upp vapen, några butiker att köpa godis i mm. Sedan tar man en båt över till en ny kontinent, en brutal sådan men vacker som en blomster äng i dom finaste färger, några mäktiga stora slott, katedraler osv. En expanderad Elden Ring värld på minst... 20t önskas.

Medlem

Hade varit nice med lite mer daggers, väldigt roligt att spela med!

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Får man gissa säger jag släpp inom 6 månader. Trailer under Summer Game Fest.

Men, dom får ta den tid dom behöver. Är bara glad att vi fick någon info överhuvudtaget.

Jag drar till med en gissning på släpp i mitten av oktober

Medlem

Kul! Hoppas man inte blir lika odödlig som i originalet, tankade igenom typ alla bossar i spelet

Medlem

Lore-spekulera:
I och med att the golden order tog över the lands between blev det ju en obalans med att ingen dog på riktigt och att those who live in death blev förföljda och "dödade". Nu kanske det blir tvärtom, att det blir obalans åt andra hållet, och att those who live in death tar över.
Det här blir spännande.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag drar till med en gissning på släpp i mitten av oktober

Kom på att Armored Core 6 även ska släppas i år(om det inte försenas). Man lär inte vilja konkurrera med sig själv med Elden Ring DLC.

Hmm. Så min gissning är att Elden Ring DLC släpps ganska snart(sommar, juli/augusti kanske) och Armored Core 6 till hösten/vintern.

Eller så släpps Elden Ring DLC 2024(vilket skulle suga) alternativt Armored Core försenas och vi får DLC i år istället. Eller så får vi som sagt båda i år, i bästa fall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kommer det kosta eller gratis dlc ?

Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

Kommer det kosta eller gratis dlc ?

Det bör vara en stor expansion så den kommer kosta pengar, till skillnad från senaste uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Lore-spekulera:
I och med att the golden order tog över the lands between blev det ju en obalans med att ingen dog på riktigt och att those who live in death blev förföljda och "dödade". Nu kanske det blir tvärtom, att det blir obalans åt andra hållet, och att those who live in death tar över.
Det här blir spännande.

Du är kanske är något på spåren där, att expansionen kanske har något mer med döden att göra och hur den fungerar i Elden Ring. Då döden och Miquella förmodligen har ett större samband.(Bilden är ju fylld av "spirit-gravar" så)

Läste denna intressanta teorin som inte lät helt galen på Reddit från någon som heter "haidere36":

"I've had this theory-ish idea that because Miquella is St. Trina (cut content states it and content left in the game heavily implies it) Miquella has a very strong relationship to death, and by extension spirits.

Death, sleep, and spirits have a very weird relationship in Elden Ring. Characters associated with Death are often also associated with sleep - Rogier talks of falling into a deep, fathomless slumber, Fia leads you into a deathbed dream, D's brother seems to be in a nightmare after having encountered Godwyn's corpse. Coincidentally, Trina's lilies can also be found near Those Who Live in Death with surprising frequency.

Now, the tenuous connection is where Death is connected to souls, spirits, and what happens to people in the Lands Between when they "die". It's stated by a spirit in a Limgrave catacomb that a "proper death" means a spirit returning to the Erdtree, and Roderika also states (once you've upgraded a spirit several times) that she begins to understand "how and why Immortal essence exists as spirit under the Golden Order". The fact that we know that Death was handled differently before the Golden Order, that there is a spirit world, and that souls were once guided in that world makes it likely to me that the Golden Order actually supplanted the previous cycle of life and death for one in which all dead souls would pass through the Erdtree.

We know that Miqella wanted to supplant the Golden Order with his own order of Unalloyed Gold, and also that he was likely attempting to return Godwyn's soul to his body (spirit dialogue at Castle Sol heavily implies this). It's possible that he understood something about the cycle of life and death under the Golden Order that led him to reject it entirely and choose to replace it with something he believed to be better.

My (admittedly very heavy) speculation based on all this is that the "Shadow of the Erdtree" isn't a literal shadow, but the land of Death itself. A spirit world denied its natural Order of spirits because the Erdtree has supplanted its will, forcing spirits to pass through itself. And Miquella, who as St. Trina has dominion over sleep, is closer in dreams to Death than any other living being, and thus has seen the degradation of the spirit world and wants to do something about it."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nice. Har inte spelat spelet sedan jag tog platinum, men har varit sugen. Nu blir det att vänta in expansionen


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Klarade aldrig ut det pga att jag halkade efter alla andra. Får kanske ta och ta tag i det nu dock.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Efter att kollat in bilden lite mer så ser det ut som det är något nytt träd som slingrar sig runt, vad man får gissa är The Erdtree eller The Haligtree. Ett nytt(gammalt?) "Deathroot Tree"?

Efter ha läst lite fler teorier så lutar det att åt att en hel del kommer handla om Godwyn och Miquella.(Eller så gör det inte det hehe)

"Godwyn's own body transformed into an aberration unrecognisable from his living form, and he became known as the Prince of Death. Deathroot sprouted from it, spreading across the Lands Between and giving rise to Those Who Live in Death."

Kanske är storyn om när Godwyn dog och vad som hände därefter? Bah, så mycket teorier och spekulationer, vill spela NU!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Fan vad gött! Hoppas att Godwyn of Miquella står i centrum för denna expansion!

Godwyn som final boss please

Medlem

Vore kul om denna expantion eller vad det nu är adderar till new game plus, så att du måste i princip ha klarat ut spelet en gång och börja New game plus för att ha chans att vara tillräckligt levlad för att påbörja.

Min känsla är just nu att bas spelet är fantastiskt, men när man börjar new game plus att det blir för lätt, som att det inte riktigt är optimerat att spela new game plus.

Bloodbornes Chalises löste det bra i och med för att klara genom allt där behövde man typ ta sig genom new game +++.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar