Diskutera - Det bästa spelet du inte spelat?

Robot
Diskutera - Det bästa spelet du inte spelat?
Medlem

Civilization 7


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle sagt Last of Us men spelade klart storyn för nån månad sen.

Får ta Soulsborne spelen då

Medlem

Final Fantasy-spelen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Hmm, jag får bikta mig i efterhand då jag inte kommer på någon på rak arm just nu. Känna press att spela ett hypat spel gör jag aldrig, däremot känner jag ofta att jag är avundsjuk på folk som uppskattar spel jag inte gillar, t ex Elden Ring. Känner samma sak nu kring Hogwarts Legacy.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Witcher spelen.
Last of us spelen.

Medlem

Half-Life: Alyx

Medlem
Medlem

De stora rollspelsrelaterade spelen så som Skyrim, Elder Scrolls, Elden Ring, Mass Effect, Final Fantasy, m.fl. önskar jag verkligen att jag skulle gilla. Jag har testat dem, men tröttnat efter några timmar.

Medlem

Elden Ring och Red Dead redemption

Medlem

Witcher spelen.

Medlem

Finns en hel del, några har jag aldrig rört då de inte lockat medan andra har jag kanske spelat halvvägs men sedan tröttnat.

Det första som jag kommer att tänka på är Half Life 2, aldrig lockat mig. Spelade igenom det första någon gång där i slutet av 90-talet men sen dog liksom intresset.

Zelda BOTW gav verkligen spelet en ärlig chans i höstas, men nej. Jag tyckte världen var ointressant och Link som karaktär är ju oerhört blek.

Finns säkert fler men det är väl de här två som står ut mest.

Medlem

Final Fantasy-spelen
World of Warcraft
Dragon Age-spelen
Mass Effect-spelen
Fallout-spelen
Inget Zelda efter Ocarina of Time och Majora's Mask.

Medlem

Hmmm..
typ
Civilization/Crusader Kings tror jag.
... Dwarf Fortress
Har nog kört det mesta som är "hyllat", iaf några timmar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Uncharted, startat igång diverse spel i serien vid flera tillfällen de senaste 15 åren men aldrig lirat igenom dem, det ska det bli ändring på 2023!

It's not a lake, it's an ocean

Oj, det är många. En hel drös Mario- och Zelda-spel eftersom jag var en Sega-kille på 90-talet. Men också:

GoldenEye
Half-Life
Minecraft (helt ointresserad, ärligt talat)
World of Warcraft


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Minecraft (helt ointresserad, ärligt talat)

Inget att kocketera med - Minecraft är grymt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dark souls spelen

Medlem

I princip nästa alla zelda-spel.....
Metroid.
World och warcraft.
GTA-serien.
Finns säkert flera som jag inte kommit på...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av icogniito:

Uncharted, startat igång diverse spel i serien vid flera tillfällen de senaste 15 åren men aldrig lirat igenom dem, det ska det bli ändring på 2023!

I min bok har du inte missat något. Nu ska jag säga att jag inte lirat Lost Legacy eller Thief's End så mycket möjligt att de där spelen är bättre men de första tre är verkligen inte mycket att hänga i granen. Urusel klättring, ännu värre combat och hemskt ointressanta fiender och en story som är....Basic at best?

Medlem

The Witcher 3
Half-Life
Elden Ring och alla andra soulsborne spel
The Last of Us
Alla Zelda efter A Link to the past

Dec
Medlem

The Witcher 3 – köpte det någon gång efter att next gen-uppdateringen hade annonserats och väntade då på den först. Jag har hört att den nya uppdateringen har diverse prestandastrul så jag väntar lite längre på att CDPR ska fixa det. Under våren hoppas jag att börja spela igenom det.

Half-Life: Alyx – för tillfället är jag inte intresserad av VR, men jag köpte det för jag vill ge pengar till Valve för att visa att jag vill ha mer Half-Life. Om det släpps någon icke-VR mod till det så lär jag prova det. Jag har dock redan kollat på andra som spelat och vet då vad som händer i spelet.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Bloodborne och Sekiro.
Tålamodet räcker inte till just nu. Fortfarande trött efter Elden Ring

Medlem

Final Fantasy-serien
Elder Scrolls-serien

Listan kan göras lång men det behövs nog inte


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

The Last of Us, Cyberpunk, alla Civlization-spelen, Elden Ring, Witcher 1-3, Red Dead Redemption 1-2, Falloutspelen, Vampire-masqerade, Splinter Cell, Metroid, Mario/Sonic/Zelda/FFA och hur mycket som helst

Medlem

Half-Life 2
Battlefield 2
The Witcher 3
World of Warcraft

Medlem

Out of the Park Baseball, om man ska gå på omdömen. Varenda fiber i min kropp skriker ointresse när det gäller den sporten.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Elden Ring


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Finns massvis men det som svider mest för mig är att jag ännu inte spelat något Red Dead Redemption eller Portal.

Redaktör
Ponny

Jag heter Fredrik och har inte spelat Half-Life 2.

Tyckte mycket om Half-Life 1 (spelade det sent), men tappade lite sugen för serien när Valve slutade tvärt med Half-Life 2-episoderna. I och med Alyx (som jag inte heller spelat) har dock något väckts inom mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar