Jensen Ackles ville ha rollen som Joel i The Last of Us-serien

Robot
Jensen Ackles ville ha rollen som Joel i The Last of Us-serien
Medlem

Klart bättre val än Pascal, synd det inte blev så.

Medlem

Utseendemässigt passar han. Men vet inte om skådespelarmässigt. Han är jävligt bra på sitt sätt men en mörk drama roll som joel vet jag inte om han kan klara av. I alla fall aldrig sett han göra något liknande

Medlem

Två oväntat bra skådisar. Sen har jag bara spelat ettan nån timma så vet inte vem som passar bäst.

Medlem

Är det en nyhet att en skådespelare varit med och auditionat när det ska castas en stor roll?
Eller ligger nyhetsvärdet i att han ville ha rollen? Tror det gäller dom flesta som ingått i den processen.

Also: What the fuck är Supernatural.
Also: Vilken kritik kring castingen av Pedro, och vad grundas den i?
I swear to god att om svaret är att han har sydamerikanskt ursprung så kommer jag att blow a stack, alltså.


signatur

subterranean homesick alien

Dex
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det en nyhet att en skådespelare varit med och auditionat när det ska castas en stor roll?
Eller ligger nyhetsvärdet i att han ville ha rollen? Tror det gäller dom flesta som ingått i den processen.

Also: What the fuck är Supernatural.
Also: Vilken kritik kring castingen av Pedro, och vad grundas den i?
I swear to god att om svaret är att han har sydamerikanskt ursprung så kommer jag att blow a stack, alltså.

Kan verkligen inte hålla med artikeln då jag tycker att majoriteten av det jag har sett sedan trailrarna dök upp så har det mest varit positiv kritik både för serien och Pedro Pascal som val av Joel.
Vet verkligen inte var dom får att där har varit kritik mot det valet och serien.

Så klart är det alltid lite kritik mot allting som kommer på internet så är det ju alltid, men tycker just i detta fallet har det varit betydligt mindre än vanligt.
Kan ju så klart ha missat något, men i detta fallet tycker jag verkligen inte det har varit speciellt mycket kritik mot detta. Trodde helt klart det skulle vara betydligt mer kritik då som du säger har ju Pedro Pascal sydamerikanskt ursprung så trodde det skulle vara mycket gnäll, men det tycker jag verkligen inte det har varit.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det en nyhet att en skådespelare varit med och auditionat när det ska castas en stor roll?
Eller ligger nyhetsvärdet i att han ville ha rollen? Tror det gäller dom flesta som ingått i den processen.

Also: What the fuck är Supernatural.
Also: Vilken kritik kring castingen av Pedro, och vad grundas den i?
I swear to god att om svaret är att han har sydamerikanskt ursprung så kommer jag att blow a stack, alltså.

Vad supernatural är för något vet väl de flesta som sett på tv de senaste typ 20 åren,.. en riktig jävla långkörare

Medlem
Skrivet av roftg:

Vad supernatural är för något vet väl de flesta som sett på tv de senaste typ 20 åren,

Tydligen inte :/
Kikade på en trailer nu.
Såg ut som en serie som prioriterat att casta fotomodeller över skådespelare.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Dex:

Kan verkligen inte hålla med artikeln då jag tycker att majoriteten av det jag har sett sedan trailrarna dök upp så har det mest varit positiv kritik både för serien och Pedro Pascal som val av Joel.
Vet verkligen inte var dom får att där har varit kritik mot det valet och serien.

Så klart är det alltid lite kritik mot allting som kommer på internet så är det ju alltid, men tycker just i detta fallet har det varit betydligt mindre än vanligt.
Kan ju så klart ha missat något, men i detta fallet tycker jag verkligen inte det har varit speciellt mycket kritik mot detta. Trodde helt klart det skulle vara betydligt mer kritik då som du säger har ju Pedro Pascal sydamerikanskt ursprung så trodde det skulle vara mycket gnäll, men det tycker jag verkligen inte det har varit.

Alltså, jag måste nog förtydliga lite. Det mesta har varit positivt, men den "lilla" kritiken som ändå varit har varit mot att Pascal inte liknar Joel. Sen var det tjafs i början om att han sydamerikansk, men det dog av rätt snabbt i och med första trailern.


signatur

"Writer and Fighter"

Dex
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså, jag måste nog förtydliga lite. Det mesta har varit positivt, men den "lilla" kritiken som ändå varit har varit mot att Pascal inte liknar Joel. Sen var det tjafs i början om att han sydamerikansk, men det dog av rätt snabbt i och med första trailern.

Ah då är jag med. Tänkte mest på efter trailrarna kom, för som du säger då var det mesta positivt

Skribent
Skrivet av Dex:

Ah då är jag med. Tänkte mest på efter trailrarna kom, för som du säger då var det mesta positivt

Ja, det finns lite gnäll fortfarande och prata om "woke" (inte här på forumet dock), men långt mindre än mot andra filmer och serier. Det flesta verkar dock vara rätt nöjd med hur det ser ut. MEN korten läggs på bordet i januari så då får vi se hur detta blir!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dex:

Kan verkligen inte hålla med artikeln då jag tycker att majoriteten av det jag har sett sedan trailrarna dök upp så har det mest varit positiv kritik både för serien och Pedro Pascal som val av Joel.

Det har varit min uppfattning, också.
Det gör att hela syftet och motivationen för skivandet av artikeln känns suspekt.

Scenariot jag kanske lite konspirationsteoretiskt börjat måla upp i mitt huvud är att det finns någon underground-cell av mongon som tycker Pedro är för brun i hyn för att spela Joel, och försöker yrka på att den här väldigt generiskt vita fotomodellen (från nån B-serie) därför skulle passat mycket bättre.

Om den gissningen stämmer och du skulle tillhöra detta gäng så för guds skull gör dig själv en tjänst och radera allt du skrivit på ämnet som kan kopplas tillbaka till dig, Annars känns det som du kan riskera framtida arbetstillfällen, eller bli registrerad på nån lista över potentiellt farliga individer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tråkigt för han men Pedro Pascal är på en helt annan nivå än Jensen.

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Det har varit min uppfattning, också.
Det gör att hela syftet och motivationen för skivandet av artikeln känns suspekt.

Scenariot jag kanske lite konspirationsteoretiskt börjat måla upp i mitt huvud är att det finns någon underground-cell av mongon som tycker Pedro är för brun i hyn för att spela Joel, och försöker yrka på att den här väldigt generiskt vita fotomodellen (från nån B-serie) därför skulle passat mycket bättre.

Om den gissningen stämmer och du skulle tillhöra detta gäng så för guds skull gör dig själv en tjänst och radera allt du skrivit på ämnet som kan kopplas tillbaka till dig, Annars känns det som du kan riskera framtida arbetstillfällen, eller bli registrerad på nån lista över potentiellt farliga individer.

Du läser in för mycket i min lilla nyhet. Jag tycker bara det är intressant och spekulera i hur vissa roller kunde ha blivit annorlunda om de castat en annan person eller om förutsättningarna var annorlunda just då. Tänk tex om Will Smith blivit Neo i Matrix (som de ville ha från början), eller Tom Selleck haft tid för att spela Han Solo i SW.

God Jul förresten!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Det har varit min uppfattning, också.
Det gör att hela syftet och motivationen för skivandet av artikeln känns suspekt.

Scenariot jag kanske lite konspirationsteoretiskt börjat måla upp i mitt huvud är att det finns någon underground-cell av mongon som tycker Pedro är för brun i hyn för att spela Joel, och försöker yrka på att den här väldigt generiskt vita fotomodellen (från nån B-serie) därför skulle passat mycket bättre.

Om den gissningen stämmer och du skulle tillhöra detta gäng så för guds skull gör dig själv en tjänst och radera allt du skrivit på ämnet som kan kopplas tillbaka till dig, Annars känns det som du kan riskera framtida arbetstillfällen, eller bli registrerad på nån lista över potentiellt farliga individer.

Ta det inte personligt men du låter som det där underground-cell mongot du pratar om.

Förövrigt är supernatural en av de bästa serierna som finns och Jensen ackles är skitgrym.

Medlem

Det irriterar mig när karaktärer i TV, film och spel inte är tillräckligt generiskt vita och intetsägande.
Om någon sådan skulle rent utsagt se lite småbrun ut i hyn, det är då jag blir direkt upprörd. Och det är inget fel med det!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det irriterar mig när karaktärer i TV, film och spel inte är tillräckligt generiskt vita och intetsägande.
Om någon sådan skulle rent utsagt se lite småbrun ut i hyn, det är då jag blir direkt upprörd. Och det är inget fel med det!

Den enda som verkar reta upp sig på hudtoner i den här tråden, verkar vara du.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Ta det inte personligt men du låter som det där underground-cell mongot du pratar om.

Förövrigt är supernatural en av de bästa serierna som finns och Jensen ackles är skitgrym.

Helt underbar i senaste säsongen av The Boys också. Får spela en onding, vilket han gör riktigt bra.

Skribent
Skrivet av Whisp:

Helt underbar i senaste säsongen av The Boys också. Får spela en onding, vilket han gör riktigt bra.

Håller med, han skiner verkligen i The Boys!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du läser in för mycket i min lilla nyhet. Jag tycker bara det är intressant och spekulera i hur vissa roller kunde ha blivit annorlunda om de castat en annan person eller om förutsättningarna var annorlunda just då. Tänk tex om Will Smith blivit Neo i Matrix (som de ville ha från början), eller Tom Selleck haft tid för att spela Han Solo i SW.

God Jul förresten!

Ok, visst, det kan det vara. Men jag tyckte just den här alternativ-casting-spekulationen inte kändes speciellt intressant (Jensen Ackles är varken speciellt känd eller iaf på ytan speciellt annorlunda från den casting som blev) , utöver att det känns som den har moraliskt unkna undertoner.

Det var Indiana Jones som Tom Sellick erbjöds spela, inte Han Solo.
Jag tror dock att det är tur att det blev som det blev i båda dom filmerna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dagen då spel på tv skippar live action helt kan inte komma snabbt nog. Börjar bli rätt så tröttsamt att se folk klaga på varandra för deras åsikter.

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Ok, visst, det kan det vara. Men jag tyckte just den här alternativ-casting-spekulationen inte kändes speciellt intressant (Jensen Ackles är varken speciellt känd eller iaf på ytan speciellt annorlunda från den casting som blev) , utöver att det känns som den har moraliskt unkna undertoner.

Det var Indiana Jones som Tom Sellick erbjöds spela, inte Han Solo.
Jag tror dock att det är tur att det blev som det blev i båda dom filmerna.

Fast Supernatural är en jättepopulär serie och The Boys även så. Jag håller därmed inte med om att Ackles inte är speciellt "känd". Sen är det ju upp till dig om du tycker det är intressant eller inte. Vilket du har all rätt att tycka.

Japp det stämmer, det var Indy så du har rätt där. Jag tror dock Sellick hade gjort en bra Indy faktiskt. Will Smith som Neo kanske inte lika bra dock....eller alls...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Den enda som verkar reta upp sig på hudtoner i den här tråden, verkar vara du.

Om jag uttalar att det verkar som att den kritik (som artikeln tog upp) har med hudfärg att göra - då är det jag drar in hudfärg i det hela.
Jag tycker att det jag skrivit gör det väldigt tydligt att det som jag har ett problem med är folks reaktioner på t.ex. val av skådespelare om dom tycks grundas i hudfärg på det här viset.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror dock Sellick hade gjort en bra Indy faktiskt. Will Smith som Neo kanske inte lika bra dock....eller alls...

Här är vi iaf helt överens


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Här är vi iaf helt överens

Japp! Ha en bra fortsatt julafton, själv ska jag ge mig på glöggen nu!


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Jag gillar Ackles och han är sjukt bra i supernatural där man verkligen lyckats skapa ett radarpar som nått legendarisk status (Jared paddale…padall…padalecki?)

Med det sagt så är Ackles en riktigt bra skådespelare men jag är lite tveksam till att han hade kunnat axla denna rollen.
Hade såklart varit intressant att se vad han hade gjort med den men tycker ändå valet av Pedro känns mer säkert och logiskt.

För övrigt kan jag varmt rekommendera just supernatural som serie om man lyckats missa den, något av det bästa som gjorts med en bra blandning av ”monster of the week”, gedigen story, karaktärer och humor

Skribent
Skrivet av NordhNet:

Jag gillar Ackles och han är sjukt bra i supernatural där man verkligen lyckats skapa ett radarpar som nått legendarisk status (Jared paddale…padall…padalecki?)

Med det sagt så är Ackles en riktigt bra skådespelare men jag är lite tveksam till att han hade kunnat axla denna rollen.
Hade såklart varit intressant att se vad han hade gjort med den men tycker ändå valet av Pedro känns mer säkert och logiskt.

För övrigt kan jag varmt rekommendera just supernatural som serie om man lyckats missa den, något av det bästa som gjorts med en bra blandning av ”monster of the week”, gedigen story, karaktärer och humor

Supernatural tog ett tag för mig, men tror det var många serier just då med liknande teman som gjorde att det blev lite "urvattnat". Men ser man i perspektiv är det ju serien som överlevde alla andra!

Efter att ha sett The Boys så tror jag Ackles hade kunnat göra en bra Joel. Pedro är också en riktigt bra skådis, så jag tror han kommer göra ett bra jobb han med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag hade gärna sett Ben Affleck som Joel men det hade nog gått över budget!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Alla är bra för olika roller, Pascal hade aldrig någonsin kunnat göra Soldier Boy eller Dean Winchester som Ackles gör bra. Men för Joel är Pascal ett bättre val.

Medlem

han klarar det, han är helt ok skådis


signatur

//monster

123
Skriv svar